Guest

Hvilket kamera skal jeg have?

9 indlæg i dette emne

Jeg bliver snart 30 og ønsker mig et nyt digitalkamera, så jeg kan tage nogle gode billeder af Simon og evt lidt feriebilleder. Hvad har i af kameraer og hvad er godt og hvad er skidt. Jeg har et gammelt olympus, som jeg har været rigtig glad for men som snart ikke kan mere. Kom gerne med links og råd. VH Lene

Del dette indlæg

Nu ved jeg ikke, hvor stort det skal være.

Men vi har lige købt et Canon EOS 650D, som vi er meget glade for.

:)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har et Nikon D3000 - perfekt kamera, hvis man vil sætte sig minimalt ind i teknikken og så være i stand til at tage fantastiske billeder :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Digital eller digital spejlreflekskamera?

Jeg har ingen (opdateret) viden om digital (lomme)kamera men jeg fik et Canon EOS 550D lige før jeg fødte Erica og har været rigtig glad for det!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er også på canon eos - holdet, dog med 600D udgaven og super glad for det.

Spejlrefleks kameraer er selvfølgelig lidt større end Compact kameraer, men synes også det tager bedre billeder.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for svar alle sammen! Det er rart at høre hvad folk er glade for. Nu har jeg en idé om hvad jeg skal starte med at kigge på, regner med at smutte forbi en fotohandeler og prøve at holde nogen af den også, så det også passer i hånden!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har siden vores ældste søn blev født haft Nikon spejlrefleks kamera og har været SÅ glade for det. Det måtte dog lade livet sidste år da vores 2.søn tabte det lidt uheldigt.... øv øv. Vi købte derefter endnu et Nikon - modellen hedder D50 og den kan en del uden at være svær at finde ud af. Vi har taget SÅ mange gode billeder af ungerne med det og det fungerer perfekt. Kan virkelig anbefales!!!!

Og når du nu har været ved foto handleren og kigge kan jeg anbefale dig at tjekke Bilka, de sælger ofte de helt samme kameraer til en billigere pris....

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har været meget glade for vores nikon D7000, men har i går modtaget vores nye Olympus OM-D, og vi er begge helt oppe at køre over det.

Det er et hybidkamera (også kaldet mikro four thirds), som nok bedst kan beskrives som en mellemting mellem et kompaktkamera og et spejlrefleks (Det er dog spejlløst)

Det vandt prisen for "bedste kamera" i 2012, blandt andet over canon EOS 5D, mark III (som er det Tina Liv bruger) og Nikon D800 (som vores fotograf til brylluppet bruger) Læs testen her

For os betyder det, at vi kan have alle fordelene ved et spejlrefleks - at man kan skifte optik, tage knivskarpe billeder, lege med ting som dybdeskarphed, lukketid, blænde mm, og samtidigt have det i lommen. Det gamle nikon fik vi efterhånden sjældent brugt, fordi det var noget af et udstyrsstykke at slæbe rundt på, men nu kan vi have kamera med over alt - og så er det super nemt at betjene. :D

Prisen er dog et godt stykke fra lommekameraer fra elgiganten, men jeg synes det er alle pengene værd. Objektiverne er til gengæld en god bid billigere end alm. spejlrefleks.

Vi har også kigget på de lidt billigere olympus E-PL5 og et tilsvarende fra panasonic (kan ikke huske navnet)

Og så er det da en bonus, at det ser skide godt ud ;)

omd_em5_2.jpg

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har siden vores ældste søn blev født haft Nikon spejlrefleks kamera og har været SÅ glade for det. Det måtte dog lade livet sidste år da vores 2.søn tabte det lidt uheldigt.... øv øv. Vi købte derefter endnu et Nikon - modellen hedder D50 og den kan en del uden at være svær at finde ud af. Vi har taget SÅ mange gode billeder af ungerne med det og det fungerer perfekt. Kan virkelig anbefales!!!!

Og når du nu har været ved foto handleren og kigge kan jeg anbefale dig at tjekke Bilka, de sælger ofte de helt samme kameraer til en billigere pris....

Vil også anbefale Bilka! Sparede ret godt da vi købte vores kamera (plus de havde skiltet forkert med prisen på et kort til)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER