Oprettet January 29, 2013 Tror jeg har spurgt om det før. Jeg er altså lidt i tvivl. Jeg overvejer, at smide Caroline ind på hendes eget værelse nu. Primært fordi, hun ALTID vågner når jeg går i seng, og jeg lister virkelig ind, og tør dårligt at dreje mig. Jeg står op 2-3 gange om natten. og skal alligevel ud i køkkenet og lave flaske, så om jeg skal på hendes værelse også er nærmest det samme. Nogle siger, at det skulle forbedre deres søvn, andre mener det er skidt. Men jeg føler altså, at det er ved at være tid nu. Og en lille del af mig, er måske ikke klar(Ellers så er det bare fordi, at jeg frygter at hendes søvn bliver dårligere) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2013 Følger lige med her. Overvejer det samme og har samme problem med, at Mads ALTID vågner, når jeg går i seng. Nogen siger jo, at her omkring de 6 mdr, er der noget separationsangstshalløj (synes jeg dog ikke, vi har oplevet endnu), mens Lola Jensen (min go'morgen DK-guru) siger, at omkring de 8 mdr, forstår de godt, at far og mor er et andet sted i huset og altså ikke er forsvundet, fordi de er i et andet rum. Ja, jeg ved ikke :unsure Jeg vil synes, det er vildt irriterende at skulle fare ind og ud af hans værelse, når jeg stadig ammer med de alt mellem 1 og 1000 opvågninger per nat.. så meget nemmere at have ham i vores seng. Men hvis han sover bedre af at komme ind til sig selv og dermed ikke vågner så meget... bum bum... Jeg tror egentlig, vi kommer til at vente, til Mads bliver 8 mdr. Værelset er ikke heeelt klart endnu... mangler nogle hyggeting... og moderen mangler at blive helt klar i både hjerne og hjerte :bye Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2013 Jeg hørte Lola Jensen sige noget om timingen på godmorgen/aften tv for nylig, hun sagde at 8 mdrs alderen som regel var et godt tidspunkt at flytte baby på eget værelse/ud af dobbeltsengen, mens 12-14 mdrs alderen som regel var et dårligt tidspunkt, fordi børn i den alder har en fase hvor de er meget tryghedssøgende. Så har man nået den fase skal man hellere vente til barnet er 1½. Ud over det vil jeg da mene at du kender Caroline bedst og kan mærke om hun er klar. Mon ikke du hurtigt, altså i løbet af nogle dage til en uge, vil kunne mærke på hende om det er den rigtige løsning hvis du prøver? Held og lykke Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2013 Jeg hørte Lola Jensen sige noget om timingen på godmorgen/aften tv for nylig, hun sagde at 8 mdrs alderen som regel var et godt tidspunkt at flytte baby på eget værelse/ud af dobbeltsengen, mens 12-14 mdrs alderen som regel var et dårligt tidspunkt, fordi børn i den alder har en fase hvor de er meget tryghedssøgende. Så har man nået den fase skal man hellere vente til barnet er 1½. Ud over det vil jeg da mene at du kender Caroline bedst og kan mærke om hun er klar. Mon ikke du hurtigt, altså i løbet af nogle dage til en uge, vil kunne mærke på hende om det er den rigtige løsning hvis du prøver? Held og lykke Haha nå var det 12-14 mdr... troede det var 6 mdr.. det går skidt med at høre efter :P Men dejligt at andre end mig ser Go'morgen DK og lytter til Lola :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2013 Altså, jeg tror jeg venter til engang efter d. 9 februar i det hun skal passes der(om natten) Jeg er bare ved at være lidt "træt" af, at liste sådan i seng og så vågner hun alligevel. For egentligt tror jeg ikke at hun ville vågne, hvis jeg ikke vækkede hende... Og nogle gange tager det lidt ae-tid før hun falder i søvn igen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2013 Vi ville have flyttet Sophia ind på hendes værelse i weekenden, men så startede den dumme hoste, og jeg vil altså gerne have at vi er ovre den inden hun kommer ind på sit eget værelse. Så ja, Sophia rykkes ind forhåbentlig i løbet af den næste uges tid :) Jeg ammer 1-2 gange om natten. Regner med at jeg bare tager hende med ind til mig ved amningen i de tidlige morgentimer. Hun har (antijinx) ikke problemer med at falde i søvn selv i sin seng om aftenen, og sover fint de timer hun sover alene i soveværelset. Så umiddelbart er jeg ikke så nervøs for det. Men det ER et stort skridt ikke at skulle have hende lige ved siden af mig :wub :baby3 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2013 Zoey kom i en voldsom seperationsangst omkring d 8 mdr. Så jeg ville nok gøre det før, så hun er tryg ved eget værelse inden. Når nætterne i slemme som nu når vi er i et tigerspring, kommer hun ind til os i løbet af natten. Men bliver altid puttet på eget værelse :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2013 Majs spurgte om det samme i tumlinge-forum fornyelig, jeg tillader mig lige at linke til tråden, så du kan få nogle flere meninger :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2013 Majs spurgte om det samme i tumlinge-forum fornyelig, jeg tillader mig lige at linke til tråden, så du kan få nogle flere meninger :) Ha ha skulle lige til at skrive det! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 30, 2013 Vores røg på eget værelse første gang da hun var tre mdr. For hun vågnede ved at hendes far snorkede og så våndede jeg. Er gik fire dage og så var hun ikke til at få til at ave derinde mere. Da hun blev 7 mdr valgte vi at prøve igen. Det var trængt i soveværelset og jeg følte hun havde brug for fred. Og uha det var svært for mig at hun skulle for sig selv. Men det er gået godt fra dag 1. Hun falder selv i søvn og vågner mellem en og to gange om natten. Men når hun har spist falder hun i søvn igen. I disse dage sover hun dog ved mig da hun er meget snottet. Jeg kan ikke sige andet end at det er hvad du føler du har det bedst med. Der kan jo kun ske det at hun ikke er klar endnu og skal ind til dig igen. Og så er det ko heller ikke værre end at det må være sådan. Men måske hun tager det rigtig pænt. Men den første nat skal du være helt mentalt klar på det. For det var jeg ikke helt. Lå vågen det meste af natten og havde mest af alt lyst til at hente hende. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 30, 2013 Jeg undrer mig vældigt over, at den gode Lola siger at 8 mdr er et godt tidspunkt :unsure Min teori har altid sagt at ved 8 mdrs alderen kommer der ofte en seperationsangst, og derfor har jeg hele tiden tænkt at netop ved 8 måneder var en dårlig idé... :huh Jeg har i hvert fald flere gange tænkt, at når der var ro på EFTER de 8 måneder, SÅ skulle han på eget værelse... Jeg har dog ofte haft tanken her på det sidste (og Valdemar er jo lige så gammel som Caro). For mig var det vigtigt, at Valdemar sov hos os indtil han var 6 mdr, fordi det havde jeg hørt var en faktor i forhold til vuggedød. Lige nu har jeg ikke rigtig nogen god "undskyldning" for at holde ham inde i soveværelset, udover at jeg vil savne ham hvis han ryger ud + så skal jeg rende længere, når jeg skal amme. Og jeg er da begyndt at tænke på, om det virkelig er "nok", når jeg på den anden side tror, at han muligvis kunne sove bedre på eget værelse. Hmmm... Det bliver i hvert fald ikke i aften, kan jeg mærke :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 30, 2013 Jeg undrer mig vældigt over, at den gode Lola siger at 8 mdr er et godt tidspunkt :unsure Min teori har altid sagt at ved 8 mdrs alderen kommer der ofte en seperationsangst, og derfor har jeg hele tiden tænkt at netop ved 8 måneder var en dårlig idé... :huh Jeg har i hvert fald flere gange tænkt, at når der var ro på EFTER de 8 måneder, SÅ skulle han på eget værelse... Jeg har dog ofte haft tanken her på det sidste (og Valdemar er jo lige så gammel som Caro). For mig var det vigtigt, at Valdemar sov hos os indtil han var 6 mdr, fordi det havde jeg hørt var en faktor i forhold til vuggedød. Lige nu har jeg ikke rigtig nogen god "undskyldning" for at holde ham inde i soveværelset, udover at jeg vil savne ham hvis han ryger ud + så skal jeg rende længere, når jeg skal amme. Og jeg er da begyndt at tænke på, om det virkelig er "nok", når jeg på den anden side tror, at han muligvis kunne sove bedre på eget værelse. Hmmm... Det bliver i hvert fald ikke i aften, kan jeg mærke :P Jeg tror man skal tænke, at hendes anbefaling om de 8 mdr er EFTER seperationsangsten :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 31, 2013 Jeg tror man skal tænke, at hendes anbefaling om de 8 mdr er EFTER seperationsangsten :) Arh okay, ja så giver det jo mere mening :) Jeg har heller ikke hørt, hvad hun har sagt, jeg tolkede bare lige indlæggene herinde som at man skulle starte lige midt i seperationsangsten, og det synes jeg lød pudsigt :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 31, 2013 Arh okay, ja så giver det jo mere mening :) Jeg har heller ikke hørt, hvad hun har sagt, jeg tolkede bare lige indlæggene herinde som at man skulle starte lige midt i seperationsangsten, og det synes jeg lød pudsigt :D Det ville jo være selvmord :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 31, 2013 Uha, jeg blev lige opfordret til at fortælle min/ vores historie, så: Først vil jeg sige vi har soveværelse og børneværelse lige overfor hinanden. Vi har et ok stort soveværelse med god plads og hvor Lia's tremmeseng hele tiden har stået. Da Lia var omkring 6 mdr gammel, blev jeg ustandselig vækket, HVER GANG hun rørte sig, manden rørte sig, eller jeg ku høre hunden gå rundt, altså jeg fik ingen søvn. Og Lia vågnede med 98% sikkerhed når vi gik i seng (jeg går først i seng, senere manden). Så jeg besluttede at Lia skulle på eget værelse, også selv om jeg ammede min. 1 gang hver nat. Den dag jeg rykkede sengen ind på værelset, var vi udelukkende derinde og lege, både i sengen og på selve værelset, sån så værelset ikke var "nyt" og "farligt". Og samme aften blev hun lagt i seng derinde. Den første nat, sov mor her overhoved ikke (lå og lyttede også selv om jeg havde babyalarm på ;) ) Og siden den dag har vi alle sovet HELT FANTASTISK :loveshower Lia har lige haft 4 uger med seperationsangst, hvor jeg har måtte gå ind til hende 20 gange hver aften nat, og nogle nætter har jeg måtte tage hende med ind i egen seng, bare for selv at få søvn. Men nu hun er ovre det, er der fortsat ingen problemer. Hermed delt, hvis du/i har nogle spørgsmål så skriv endelig :) Skal lige siges at jeg ikke har læst noget om, hvilket tidspunkt der var godt eller skidt, ej heller hørt min lola-guru.. Men jeg fulgte hvad der føltes rigtigt for os. Del dette indlæg Link to post Share on other sites