Guest cmbk

Autostol 9-18 kg, 9-36 kg. Hvilken?

32 indlæg i dette emne

Går allerede med tanker om at købe næste autostol. Pt. har vi Cybex aton 2, som hun jo nok vokser ud af omkring de 9 måneder. Går med tanker om at købe en Recaro, men hvilken vægtklasse?

Hvilken en har I købt og hvorfor?

Hvilken en køber I og hvorfor?

På forhånd tak :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skulle jeg købe nu, ville jeg købe Cybex's 9-18 kg, som kan vendes begge veje, således at barnet så længe som muligt sidder med ryggen til. Det er vist det allermest sikre, og så længe de kan være der med benene ville jeg klar vælge det.

Og så har jeg det altså lidt underligt med de autostole der passer fra barnet er 9-12 måneder til de er 38 kg tunge. Der er altså noget af et spring. Så hellere købe to (eller det bliver så 3). Og det er altså ikke fordi pengene hænger på træerne herhjemme, men fordi jeg vil have det så sikkert som muligt i bilen. Og man kan jo genbruge til barn nr. 2, eller sælge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Problemet er, at lige præcis Cybex modellen(som jeg har kigget på) kun fåes med isofix, og det har jeg ikke i bilen. Desværre..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ih, kigger med her :) Vi skal også have en ny autostol, og vi skal også have en til sele :)

Vi går også og taler om for og i mod 9-18 og 9-36..

Vi var sådan lidt "øvbøv" fordi man jo så skal købe to stole.. Men som jeg så siger, så ender vi jo alligevel med på et tidspunkt at have to børn, som skal ahve hver sin autostol.. Det ved jeg så ikke om lige er i dine planer Uni, men ;) Ja. så vi er også lidt.. bom bom..

Tænker selebase, overkommelig pris, max sikkerhed 9-18.. Nogen bud? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Problemet er, at lige præcis Cybex modellen(som jeg har kigget på) kun fåes med isofix, og det har jeg ikke i bilen. Desværre..

Nåhh, det vidste jeg faktisk ikke. Jeg har ikke undersøgt det, fordi vi nemlig har isofix.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville helt sikkert købe 2 stole. De kloge siger at 9-36 kg ikke kan blive lang nok i ryggen.

Felix voksede jo ud af babystolen tidligt så vi har en 0-18 kg fra britax som kan vendes begge veje til sele og den er vi så glade for men den var dyr!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør mig ikke noget at skulle købe to autostole. Jeg ved bare ikke hvilken en jeg skal købe, i vægtklasse 9-18 kg..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt Cybex Sirona - er på fra mobilen så kan ikke lige se om det er den der kun er til usofix. Vi kiggede også på en anden der vist hed besafe ( kan det passe ??? )

Vi valgte ud fra vi stadigvæk ville have hende bagudvendt. Og de kan begge vendes når benpladsen bliver trang.

Hvis man vil have en der kan vendes bagud er der vist ikke voldsomt mange valgmuligheder. Mener der var 3 forskellige i babysam.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved af gode grunde ikke så meget om dem, men jeg tjekker lige det tyske forbrugertest institut " Stiftung Warentest" min far har abonnemt og det er 100% uafhængige og det er bare der man skal tjekke sådan noget i hvert fald i min verden, så vender lige tilbage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved af gode grunde ikke så meget om dem, men jeg tjekker lige det tyske forbrugertest institut " Stiftung Warentest" min far har abonnemt og det er 100% uafhængige og det er bare der man skal tjekke sådan noget i hvert fald i min verden, så vender lige tilbage :)

Do it! Jeg skal maaske ogsaa snart se paa en til Noah, selvom vi har en brugt Roemer King, som en veninde har givet os...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt en brugt autostol fra min svoger og svigerinde - en Römer King Plus 9-18 kg. Vil normalt aldrig købe brugt autostol, da man ikke ved om stolen har været impliceret i uheld, men det ved vi, at denne stol IKKE har, da det er min svoger og svigerinde, der har haft den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg kigget lidt rundt, og det er kun Cybex der har lavet en bagudvendt i den vægtklasse(Eller??) Og den står til 3999,- hvilket jeg synes er pænt pebret.... Hm. Kan man mon sælge sin gamle? Eller... Det er der måske ingen der gider købe.

Nå, har jo stadig en del tid endnu til at bestemme mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en Britax/Rømer First Class plus, da vi havde bil uden iso fix. Den kunne nemlig vendes begge veje, og monteres med bilens sele. Rigtig fin stol IMO. Og så koster den det halve af en BeSafe.

Ang Juno fix, så prøvede vi den til Karo. For det første sad hun dårligt i den. Armene skulle nærmest halvvejs over hovedet før hun kunne få puden på foran. Derudover var den ekstremt varm, og Karo er i forvejen ret varm. Lige nu sidder hun i en Maxi Cosi Toby, som vi har lånt. Den er også til selemontering, og rigtig god stol, der er nem at flytte. Den kan dog ikke vendes bagud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så, nu har jeg tjekket ADAC som er den tyske automobil forening, lidt som FDM blandet med lidt falck i dk, og fandt dette her

http://www.adac.de/infotestrat/tests/kindersicherung/kindersitz-test/default.aspx

det er self. på tysk, men man kan klicke på de forskellige modeller og læse mere om dem, Cæcilie, hvis du vil have hjælp oversætter jeg gerne, bare pm mig hvis det er.

Deres resultater stammer fra Stiftung Warentest, men du kan også læse lidt mere her

http://www.sparbaby.de/baby/autokindersitze-test-adac-stiftung-warentest-2011/

Men det ser ud til de alle har isofix, næsten i hvert fald, men betyder det at man så ikke kan bruge dem? Det ved jeg ikke.

Og mht at sælge din gamle, det tror jeg sagtens du kan på DBA min svigerinde købte 2 derinde, så der er et markede for det tror jeg. Prøv at check dba.dk

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en Britax/Rømer First Class plus, da vi havde bil uden iso fix. Den kunne nemlig vendes begge veje, og monteres med bilens sele. Rigtig fin stol IMO. Og så koster den det halve af en BeSafe.

Ang Juno fix, så prøvede vi den til Karo. For det første sad hun dårligt i den. Armene skulle nærmest halvvejs over hovedet før hun kunne få puden på foran. Derudover var den ekstremt varm, og Karo er i forvejen ret varm. Lige nu sidder hun i en Maxi Cosi Toby, som vi har lånt. Den er også til selemontering, og rigtig god stol, der er nem at flytte. Den kan dog ikke vendes bagud.

Er det denne?

http://www.britax-ro...irst-class-plus

Den er jeg i hvert fald ret hooked på nu, idet den kan bruges bagudvendt, samt forudvendt og er uden isofix.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville vælge 9-18 og en Cybex

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fulgt lidt med på sidelinjen :)

Og har lige et spørgsmål: Skal autostolen, når den er 9-18kg, skulle kunne vende både forud og bagud? (jeg er ikke helt sikker på om det er blevet skrevet før)

Jeg synes bare at der er nærmest kun er nogen der kan vende forud!? Og dem der kan vende begge veje er jo åndsvagt dyre!!

Vi går nemlig også og overvejer om vi skal købe en 9-18kg, fordi min supermand snart vejer 9kilo og baby autostolen vi har går kun til 9kg.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fulgt lidt med på sidelinjen :)

Og har lige et spørgsmål: Skal autostolen, når den er 9-18kg, skulle kunne vende både forud og bagud? (jeg er ikke helt sikker på om det er blevet skrevet før)

Jeg synes bare at der er nærmest kun er nogen der kan vende forud!? Og dem der kan vende begge veje er jo åndsvagt dyre!!

Vi går nemlig også og overvejer om vi skal købe en 9-18kg, fordi min supermand snart vejer 9kilo og baby autostolen vi har går kun til 9kg.. :)

Nej, de skal ikke kunne - Man kan sagtens have dem forudvendt, når de vejer de 9 kg. At de bagudvendte(eller begge) så er møg dyre, ja det er ufatteligt, når det er det som er mest sikkert. Men ærligt, så ender jeg nok med at købe en forudvendt - Den der Rømer, som Missinglink skriver om, i det den kan vendes begge veje og koster lige knap 2000 ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, de skal ikke kunne - Man kan sagtens have dem forudvendt, når de vejer de 9 kg. At de bagudvendte(eller begge) så er møg dyre, ja det er ufatteligt, når det er det som er mest sikkert. Men ærligt, så ender jeg nok med at købe en forudvendt - Den der Rømer, som Missinglink skriver om, i det den kan vendes begge veje og koster lige knap 2000 ;-)

Men Charlie er kun 5 mdr. Er det så ikke bedst med en der kan vende begge veje..

Ja, den rømer er da i en mere overkommelig prisklasse ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ja, det er den :)

Tak. I var glade for den? For så tror jeg nemlig at jeg køber den - Den ser ud til at være ret lækker, og Britax/Rømer plejer da at være gode i tests.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg har forstået er det pt ikke et krav at de kan vendes bagudvendt. Men det er absolut mest sikrest og derfor tror mange eksperter bare at det er et spørgsmål om tid før at det er et krav for 9-18. I løbet af året bliver det fx forbudt at sælge forudvendte, men stadig lovligt at benytte. Derfor vil jeg uden tvivl investere i en der kan vendes bagud for ikke at risikere at den senere er ulovlig og evt ikke må bruges til et barn nr 2.

http://www.autostol.dk/ er der enormt mange gode råd og de svarer endda på specifikke spørgsmål hvis du ikke allerede kan finde lign spørgsmål derinde.

God autostoljagt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak. I var glade for den? For så tror jeg nemlig at jeg køber den - Den ser ud til at være ret lækker, og Britax/Rømer plejer da at være gode i tests.

Ja, meget :) Jeg solgte den til én herinde fra. Men nu kan Jeg ikke huske hvad hun hedder. Vi købte vores på pramworld.Co.uk, og sparede en del.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak. I var glade for den? For så tror jeg nemlig at jeg køber den - Den ser ud til at være ret lækker, og Britax/Rømer plejer da at være gode i tests.

Ligner meget den britax vi har og vi er super glade for den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER