MP <3

Indkøb til ukendt køn

15 indlæg i dette emne

Hej alle.

Vi har valgt at vi ikke vil vide kønnet på vores bæbs :)

Men vi er meget i tvivl om, hvor meget tøj vi skal købe. Vi vil helst vente med at købe til efter fødslen, så vi kan købe det i dreng/pige udgaver.

Men hvor meget har vi brug for? Forestiller mig at der nok går en uges tid før vi kommer ud og køber noget.

Jeg har termin i maj, så det er ikke vinter garderoben vi skal have..

Er der nogle der har nogle erfaringer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville købe nogle almindelige hvide langærmede bodyer og tullebukser. :) Vi har et par mørkegrå velourbukser til Valdemar og da jeg så dem, da jeg var gravid, tænkte jeg egentlig, at de var lidt kedelige, men jeg har været SÅ glad for dem til ham, for de går bare til alt og er dejlig bløde :) Beige eller hvide tullebukser (som man sikkert kan købe i h&m) ville sikkert også være gode og anvendelige. Og de kan jo så sættes sammen med en kønsfarvet body, når I kender kønnet. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kendte ikke kønnet, og købte ikke det store ind, men nogle neutrale bodyer, lidt bukser og sådan. Dagen efter hun var blevet født drønede far i Babysam og købte en stor bunke lyserødt tøj :D

Når først den lille er kommet, har man virkelig ikke lyst til at folk siger "den" om ens baby, fordi de ikke kan se kønnet :klap

Grøn og brun er dejligt neutrale farver, som nemt kan matches med drenge- eller pigefarver. Jeg blev hurtigt træt af hvid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar.

Hvor mange tror I at vi skal have fat i?

Altså hvor mange body'er(korte/lange), bukser osv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I skal I hvert falde passe på med at købe for meget også fordi I ikke ved hvor stor baby er før den kommer ud.

Vi vidste heller ikke kønnet og havde købt 2-3 bodyer i de små størrelser, vi havde fået at vide at vi ikke skulle købe så meget i str.50 da de hurtigt vokser ud af det, hvis de overhovedet kan være i det.

Vores pige var så i str.50 i lige knap 3 uger, så vi måtte rimelig hurtig ud og købe mere :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville faktisk nøjes med at købe ganske ganske lidt.. Måske 3 bodyer, og nogle enkelte heldragter..

Også ville jeg ønske mig tøj i barselsgave ;) Så kan man sige str. til folk, plus de ELSKER at gå amok i tøj.. Camille er i 74/80, og fordi vi havde så meget småt tøj, er det meste vi fik da hun blev født, faktisk noget hun bruger nu... Så ja.. Køb meget lidt, også ønsk jer det :)

ELLERS.. Køb det som "gave" til jer selv: Altså, få byttemærke på.. Så kan I købe lidt drengetøj og lidt pigetøj.. Og så snart baby er ude, sætter i bedsteforældrene i gang med at vaske den farve der passer til babyen, og de kan jo så hoppe ned og bytte den anden del ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar, kom gerne med flere!

Ville i købe kort eller længere bodyer ?

Og med eller uden ben i? Vi er helt på bar bund med hvad for noget vi skal købe, så i må undskylde hvis jeg er lidt fatsvag :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er en sommerbaby, ville jeg købe et par korte ærmer.. Er den en sensommer/efterårsbaby ville jeg købe med lange ærmer :)

Vi har aldrig købt bodyer med ben..

Heldragter ville jeg også lige købe et par stykker af..

Det kommer også an på: Har I selv vaskemaskine? Tørretumbler? For har man selv det, så behøver man mindre, end hvis man skal på vaskeri.. Så kan man sætte en vask over når der er behov nemlig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er svært at spå om vejret i maj, så køb både et par lang- og kortærmede bodyer. Og to heldragter med fødder - de kan sagtens fås i neutrale farver som grå, brun, sort, beige og hvid :)

Ellers er Myliona´s "købe gaver til Jer selv", da en meget god plan, men så I må selvfølgelig vente til tæt på fødslen med at købe ;)

Men altså, køb i hvert fald 3-4 bodyer (man kan få 3 for 120 i Name It), 2 heldragter, et par bukser, strømper, evt. en fleecedragt eller fleecetrøje og en hue. Og sengetøj. Så er I i hvert fald dækket ind i nogen dage, indtil du kan få sendt folk på shopping.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har desværre ikke selv vaskemaskine. Det kunne ellers være lækkert.

Hvad med natdragter? Eller bruger man bare en body eller hvordan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte heldragter til natdragt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes der er masser af sødt tøj i neutrale farver som man så altid kan parre med noget meget kønsspecifikt hvis man ønsker det. Selv om hvid er "kedeligt" går det jo til alt og så synes jeg især godt om både mørkeblå, beige og postkasserød til begge køn!

God shopping! :shop

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes der er masser af sødt tøj i neutrale farver som man så altid kan parre med noget meget kønsspecifikt hvis man ønsker det. Selv om hvid er "kedeligt" går det jo til alt og så synes jeg især godt om både mørkeblå, beige og postkasserød til begge køn!

Anna havde postkasserød trøje, mørkeblå bukser og røde strømper på til sin første juleaften 8 dage gammel :wub Det outfit kunne sagtens være gået til en dreng også - med blå strømper ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har desværre ikke selv vaskemaskine. Det kunne ellers være lækkert.

Hvad med natdragter? Eller bruger man bare en body eller hvordan?

Det kommer (igen)an på vejret og om I får et varmt barn - Melissa er født i juli og hun tilbragte nætterne i body (eller bare ble) indtil september måned - så kom hun i natdragt :)

Vi vidste heller ikke kønnet, så jeg havde shoppet i kønsneutrale farver: beige, grå, hvid, marineblå, rød, grøn, lilla, gul og sort - jeg må indrømme, at jeg har ærget mig noget, for da det viste sig at være en pige, så har hun ikke været i grøn og andre farver ;) Det er mere blevet de tøsede farver - ellers er hun for meget unisex-baby ;)

Så hvis det var, så vil jeg råde til sort, beige, grå og hvid i eks. bukser - også kan det kombineres med enten drenge eller pigefarver :) Manden styrtede afsted for at købe lyserøde bodyer dagen efter M. blev født - hun skulle da have noget rigtig pigetøj ;) Det skal jeg så også love for hun fik af de forskellige, masser af lyserødt tøj ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kendte heller ikke kønnet på Sofia inden hun kom. Jeg havde både købt noget neutralt og så havd jeg købt noget i pangfarver som kunne passe til begge køn. Havde f.eks. Købt to lækre langærmede bodyer i henholdvis grøn og orange. Sofia er født i starten af juli, men det var ikke ret varmt så jun havde mest langærmet body og tullebukser på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER