kristin

Nogle der har haft baby med ude og rejse ?

14 indlæg i dette emne

Vi er blevet inviteret til Mallorca til sommer og det siger jeg selvfølgelig ikke nej tak til :loveshower

Til den tid er Mathias 7 mdr og jeg tænker selvfølgelig, hvad gør man lige med mad til ham ?

Vi skal bo på hotel, så der er ikke de store muligheder for at lave noget mad

Hvad har i andre gjort ? jer som har haft baby med ude og rejse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lækkert med rejse :D

Nu har jeg jo lige været afsted i Thailand i 14 dage, men der var Silke Elia jo kun 5 måneder og blev fuldammet. Men jeg mødte flere par med babyer dernede, og det så ud til at de fleste klarede sig med mad på glas - de der mos/grød nogle som man også kan købe i Danmark og de var i de fleste mini markeder dernede.

Ellers kommer du langt med en rejse elkedel og termoflaske hvis du vil lave grød. På flyet (i hvert fald vores) ville de også gerne varme flaske for en.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er selvfølgelig rigtig, tænkte ikke lige over at at man kan købe på glas ;) men er der så noget med at man ikke må have noget med hjemme fra ? De er jo blevet så hysteriske med hvad man må bringe med ind i andre lande, men forståeligt nok

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var på Tenerife, da Theo var 8 mdr.

Jeg havde stoppet kufferten med glas og pulver. Det var tilladt at føre ind i landet (det er det sikkert også på Mallorca, men tjek med dit rejseselskab/flyselskab. De plejer at have den slags stående på deres hjemmeside)

Du skal huske at det mad du vil have med i flyet skal være pakket i de der små plastposer og at mængden ikke må overstige 100 ml (?) pr. ting.

Vi havde valgt et hotel med tekøkken, så jeg kogte grød til ham om morgenen. Men hvis I tager en elkoger med burde I kunne klare jer :)

Husk at store barne/klapvogne skal tjekkes ind med bagagen, mens paraplyklapvogne må tages med helt til gaten.

Husk at baby skal have sit eget pas.

Kan ikke lige komme i tanke om flere ting nu. Men spørg endelig, hvis det er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var på Tenerife, da Theo var 8 mdr.

Jeg havde stoppet kufferten med glas og pulver. Det var tilladt at føre ind i landet (det er det sikkert også på Mallorca, men tjek med dit rejseselskab/flyselskab. De plejer at have den slags stående på deres hjemmeside)

Du skal huske at det mad du vil have med i flyet skal være pakket i de der små plastposer og at mængden ikke må overstige 100 ml (?) pr. ting.

Vi havde valgt et hotel med tekøkken, så jeg kogte grød til ham om morgenen. Men hvis I tager en elkoger med burde I kunne klare jer :)

Husk at store barne/klapvogne skal tjekkes ind med bagagen, mens paraplyklapvogne må tages med helt til gaten.

Husk at baby skal have sit eget pas.

Kan ikke lige komme i tanke om flere ting nu. Men spørg endelig, hvis det er :)

Mange tak for de gode råd :) Må man så ikke have et af de små glas mad, med på flyveren ? For det er da ihvertfald nemt at have med der

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for de gode råd :) Må man så ikke have et af de små glas mad, med på flyveren ? For det er da ihvertfald nemt at have med der

Det nå man gerne, jo :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for de gode råd :) Må man så ikke have et af de små glas mad, med på flyveren ? For det er da ihvertfald nemt at have med der

Jo det må man gerne. Det må vist bare helst ikke have været åbnet og så skal det ligge i en af de der plastposer.

På vores fly fik vi en børnepose med en banan og et glas babymos :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det nå man gerne, jo :)

Takker for svar :) ja for det er da nemt lige og have med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det må man gerne. Det må vist bare helst ikke have været åbnet og så skal det ligge i en af de der plastposer.

På vores fly fik vi en børnepose med en banan og et glas babymos :)

Når du siger plastposer, er det så bare en almindelig frysepose det skal være i ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når du siger plastposer, er det så bare en almindelig frysepose det skal være i ?

Man kan få sådan nogle 1 liters toiletagtige tasker til flyet. Jeg købte mine i Matas.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når du siger plastposer, er det så bare en almindelig frysepose det skal være i ?

Nej de skal have sådan en lukning hvor man kan klemme dem sammen. Forstår du? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej de skal have sådan en lukning hvor man kan klemme dem sammen. Forstår du? :)

Ja okay dem kender jeg godt, tror faktisk de har dem på tilbud i Rema lige nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Poserne kan købes billigt i ikea i køkkenafdelingen :) der fåes de også i to forskellige størrelser, men det er 20 kr for de små og 30 kr for de store.. og de er altså gode kraftige og rummelige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Poserne kan købes billigt i ikea i køkkenafdelingen :) der fåes de også i to forskellige størrelser, men det er 20 kr for de små og 30 kr for de store.. og de er altså gode kraftige og rummelige :)

Ja det er da rigtigt og en tur til Ikea kan man altid klare :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER