Oprettet January 6, 2011 Temaaften om Danmarks deltagelse i krigen i Afghanistan.... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2011 Nej det tror jeg ikke- det er vist ikke lige noget for mig :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2011 Manden gider ikke se den... Så jeg venter til i morgen, og ser den på sputnik i stedet... Se den det skal jeg hvert fald! :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2011 Nej det tror jeg ikke. Martin skal se det, så det kommer til at køre i baggrunden. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2011 venter til i morgen hvor manden er hjemme til at se det. har lige fået en besked om at sætte harddisken til at optage det hele Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2011 jeg skal heller ikke se det. Jeg har alt for mange holdninger til den krig, at jeg ved, jeg bliver vred ved at se den og hele temaet.... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2011 Jeg vil rigtig gerne se den, men sidder midt i eksamensskrivning, så bør ikke... Desuden slutter den sikkert også først langt over min sengetid ;) Mon ikke den kommer på DVD på et tidspunkt, så man kan se den der... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2011 jeg skal heller ikke se det. Jeg har alt for mange holdninger til den krig, at jeg ved, jeg bliver vred ved at se den og hele temaet.... Sådan har jeg det også, så her skal vi ikke se den. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2011 Jeg skal se den (igen)... Synes det er en super fed film, der giver et godt billede af hvordan der er i afghanistan. Selvfølgelig viser de mest actiondelen og ikke de 1000 andre ting de også laver dernede. Synes dette er en film alle danskere burde se. Min mand er i soldat og var med til at lærer nogen af dem i filmen op, da han var dernede holdet inden. Så jeg ved en del om den krig Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2011 Jeg har en god veninde, hvis mand er dernede, han har været dernede siden slutningen af Juli (rejste 1½ måned efter deres bryllup) Han var så hjemme på orlov et par uger i november/december og kommer så rigtig hjem her om en god måneds tid... Derudover har min mand været i forsvaret for nogle år tilbage og skulle have været i Jugoslavien, men mine svigerforældre ville ikke give ham lov... Så jeg skal se hvad der sker når de sådan er udsendt.... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2011 min mand var udsendt til kosovo, og min svoger til Jugoslavien. Men heldigvis mens der var fredeligt de to steder, og det var før min tid. Men lige netop krigen i Afganistand og Irak, der er jeg for politiskaktiv, og ved derfor at jeg bliver så sur, når jeg ser den... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2011 Ja er du gal, vi har ventet længe på at se den! Så nu starter det! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2011 Nope skal jeg ikke... I morges i Go' morgen Danmark OG i studiet de lige viste fra for lidt siden da jeg zappede forbi.. sidder en af mine gamle venner - som har mistet begge sine ben og et par fingre.. Og bliver bare så ked indeni.. så NEJ vil ikke se det.. vi ser Matador.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2011 Nope skal jeg ikke... I morges i Go' morgen Danmark OG i studiet de lige viste fra for lidt siden da jeg zappede forbi.. sidder en af mine gamle venner - som har mistet begge sine ben og et par fingre.. Og bliver bare så ked indeni.. så NEJ vil ikke se det.. vi ser Matador.. vi også heller se matador :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2011 Jeg sidder så også at der den med Martin, det var nu ikke mining. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2011 Tjek den er vi med på her hos os Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2011 Vi ser det også... Synes nogen af de drenge ser virkelig unge ud! :o Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2011 Min mand så den i biografen og vi har optaget den, så vi ser den sammen i morgen aften :) Min mand er oversergent og har været udsendt og skal det helt sikkert igen på et tidspunkt, så det vil uden tvivl være en film der rammer plet på mig :( Det er modbydeligt hårdt at have en pårørende afsted.. Der er bare nogle ting man ikke kan sætte sig ind i, hvis man ikke har prøvet det, og det er én af tingene :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2011 Vi ser det også... Synes nogen af de drenge ser virkelig unge ud! :o De er virkelig unge ^_^ Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2011 Min mand så den i biografen og vi har optaget den, så vi ser den sammen i morgen aften :) Min mand er oversergent og har været udsendt og skal det helt sikkert igen på et tidspunkt, så det vil uden tvivl være en film der rammer plet på mig :( Det er modbydeligt hårdt at have en pårørende afsted.. Der er bare nogle ting man ikke kan sætte sig ind i, hvis man ikke har prøvet det, og det er én af tingene :) Hvis ikke at I har set den endnu synes jeg at I skal vente med at se den til på søndag, hvor hele filmen bliver sendt på TV2 - det i aften var åbenbart kun et uddrag... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2011 Vi ser det også... Synes nogen af de drenge ser virkelig unge ud! :o Ja de er vel alt fra 18 år og op efter.... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2011 Hørte lige en af de unge sige, at han skulle afsted for at prøve sig selv af :unsure det er da sådan én der kommer helskindet hjem (tænker jeg).... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2011 Ja det der blev vist her til aften var ikke hele filmen, den kommer først på søndag. Bøjer mig dybt i støvet overfor alle de modige dygtige soldater som frivilligt kæmper denne kamp for os alle. Én af soldaterne sagde det så fint at det var et håndværk, et arbejde han selv havde valgt, og som på alle arbejdspladser er der skader og dødsfald. De kender risikoen når de tager på arbejde, ligesom politimanden gør, brandmanden eller vejarbejderen ude på de danske motorveje...de er alle helte. Del dette indlæg Link to post Share on other sites