Oprettet January 17, 2013 Jeg supplerer med MME om aftenen, da jeg ikke altid har mælk nok, og nu har jeg købt en flaskevarmer fra Topcom af en i min mødregruppe, men er ikke altid helt gode venner med den, så vil lige høre, om nogle kan hjælpe mig lidt :huh Man kan sætte temperaturen på 40, 70 eller 100 grader (100 grader skal bruges når man steriliserer flasker, da den også kan bruges til det). Brugsvild(!)ledningen er meget kort, og der står sådan set bare at man skal stille temperaturen på 70 grader og ved køleskabskoldt vand (som er det, jeg bruger) tager det ca. 10 min. Derudover står der at den holder flasken varm. Der er en lille diode m/lys i som slukker efter de ca. 10 min. og så har jeg en flaske der har "spisetemperatur", dejlig nemt (det må være 40 grader selvom temperaturen er sat på 70 grader). Men eftersom jeg ammer inden jeg supplerer med flaske, går der nogle gange lidt længere tid end de 10 min. før jeg henter flasken, og det er her problemet er, for så kommer jeg ud til flaskevarmeren med lys i dioden og en varm flaske! <_< Kan det virkelig passe at den "starter forfra" hvis der går for lang tid, altså at den varmer flasken op igen i stedet for at holde den på de 40 grader? Jeg ved godt, at jeg bare kan lave et forsøg, hvor jeg holder øje med flaskevarmeren og har et termometer deri for at teste den, men hvis nu nogle ligger inde med forklaringen, så var det jo nemmere :P Det skal forøvrigt lige tilføjes, at hende, jeg købte flaskevarmeren af, ikke har brugt den, så hende kan jeg nok ikke spørge om hjælp ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 18, 2013 Jeg kan ikke forstå hvorfor du ikke skal sætte den på 40 grader. For det er vel den temp den skal have. Mon det er en dårlig oversat brugsforvirring og den egentlig skal sættes til 40 grader. Evt du kunne prøve det :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 18, 2013 Jeg kan ikke forstå hvorfor du ikke skal sætte den på 40 grader. For det er vel den temp den skal have. Mon det er en dårlig oversat brugsforvirring og den egentlig skal sættes til 40 grader. Evt du kunne prøve det :) Mon ikke det er fordi vandet skal opvarmes til 70 grader På pakken med MME står der også, at hvis man bruger kogt køleskabskoldt vand og blander med MME - som er det jeg gør - så skal det opvarmes til 70 grader og derefter afkøles til spisetemperatur. Så jeg troede man "skulle" gøre sådan pga. MME'en. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 18, 2013 Vandet med pulver skal ikke varmes så meget op, det kan det ikke tåle :) Hvis vandet er kogt på forhånd, så skal flasken bare varmes til spisetemperatur med pulver i :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 18, 2013 Ifølge semper skal man varme vandet(koldt kogt køleskabsvand) op med mme i, til 70 gr. det har jeg undersøge nøje.. og min sundhedsplejerske sagde at jeg skulle følge anvisningen fra semper.. men jeg har valgt at lade være, fordi det tager for lang tid, når min søn er sulten... og han ser ud til at trives med at den kun bliver varmet til stuetemperatur.. bag på Nans pakker står der man bare skal varme op til de 40 gr. så det kommer an på mærket hvor meget det skal varmes... Grunden til at Semper mener det skal op på 70 gr, er for at de har deres på det rene, mht. udefra kommende bakterier, fra fx dine hænder når du hælder pulver i flasken... så hvis man har rene hænder når man roder med babys mælk, så går det altså fint at trodse sempers vejledning... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 18, 2013 Jeg syns overhovedet ikke det lyder smart. Jeg har kogt afkølet vand i køleskabet som jeg hælder i flasken og varmer op i microbølgeovn 30-40 sekunder inden jeg tilsætter pulver = det tager under et minut at gøre en flaske klar. Ku slet ikke forestille mig at skulle vente 10 min med en sulten baby. Undskylder lige jeg slet ikke kan svare på dit spørgsmål men ville bare foreslå en anden løsning. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 18, 2013 Jeg syns overhovedet ikke det lyder smart. Jeg har kogt afkølet vand i køleskabet som jeg hælder i flasken og varmer op i microbølgeovn 30-40 sekunder inden jeg tilsætter pulver = det tager under et minut at gøre en flaske klar. Ku slet ikke forestille mig at skulle vente 10 min med en sulten baby. Undskylder lige jeg slet ikke kan svare på dit spørgsmål men ville bare foreslå en anden løsning. :ditto Jeg har så lidt kogt - koldt vand i flaskerne og hælder kogt vand oveni så det har rette temperatur - ca 1/3 del koldt og 2/3 dele varmt - måske lidt mere varmt end koldt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 18, 2013 Jeg syns overhovedet ikke det lyder smart. Jeg har kogt afkølet vand i køleskabet som jeg hælder i flasken og varmer op i microbølgeovn 30-40 sekunder inden jeg tilsætter pulver = det tager under et minut at gøre en flaske klar. Ku slet ikke forestille mig at skulle vente 10 min med en sulten baby. Undskylder lige jeg slet ikke kan svare på dit spørgsmål men ville bare foreslå en anden løsning. Vi har ingen micro, derfor ;-) Desuden står jeg heller ikke 10 min. med en sulten baby - jeg supplerer som sagt kun, så kan godt lige "sætte en flaske over" i en bøvsepause eller også kan min kæreste gøre det, mens jeg ammer :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 18, 2013 :ditto Jeg har så lidt kogt - koldt vand i flaskerne og hælder kogt vand oveni så det har rette temperatur - ca 1/3 del koldt og 2/3 dele varmt - måske lidt mere varmt end koldt. Ja, det er nok egentlig hurtigere at gøre det på den måde, måske man bare skulle gøre det :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 18, 2013 :ditto Jeg har så lidt kogt - koldt vand i flaskerne og hælder kogt vand oveni så det har rette temperatur - ca 1/3 del koldt og 2/3 dele varmt - måske lidt mere varmt end koldt. Det er også sådan vi gør :D Det er super nemt - Også om natten ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites