bettyboop1984

Putning, hvornår kan/skal man starte?

10 indlæg i dette emne

Hej.

Vi er forældre til en dejlig lille dreng på 6 uger, og vi kan ikke rigtig finde ud af, hvornår vi kan gå i gang med at lære ham at falde i søvn selv?

Nu går ham og jeg i seng ved 10-tiden, hvor han bliver ammet i søvn. Om natten er han vågen ved 2/3 tiden og ved 5/6 tiden, hvor han er god til hurtig at falde i søvn efter at blive ammet. Ellers kan vi ikke få ham til at sove. Han kan ikke finde ud af at falde i søvn selv. I løbet af dagen falder han i søvn hos mig efter amning, i strækviklen eller i barnevognen under en gåtur.

Han sover i dobbeltsengen ved siden af mig,

Del dette indlæg

Du kan lave et slags putte ritual, men på nuværende tidspunkt tror jeg det er hip som hap - omkring de 3 mdr er der ved at være rytme, men før det handler det vist om at følge deres behov.

Jeg havde kæmpe problemer faktisk indtil nytår, men læste at man kan lave ritual hvor man svøber barnet inden og under maden, så vil de finde ro og være nemme at ligge fra sig. på et tidspunkt kan man ligge dem før de sover og uden mad først. Det tog en uge-14 dage her og det kører bare rigtig godt nu!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi er først begyndt at lave putteritual og træne sov-selv her hvor Valdemar er blevet 6 måneder. Men jeg tror godt at man kan gøre det før. Jeg mener, at Valdemar var 4 måneder, da jeg spurgte min SP om vi skulle lave putteritual, hvor hun mente, at han stadig ikke ville forstå så meget af det. Så jeg tænker et tidspunkt mellem 4 og 6 måneder. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg laerte, at et fast putteritual kan man starte med naar som helst. Forvente at de kan selv, kan man ikke bare saadan lige og slet ikke konstant, fordi babyer er saa foranderlige. Noah har laenge vaeret en puttedjaevel, der virkelig kan traekke det ene kort op efter andet og bare er svaer at putte. Vi har holdt fast i putteritualet og det er udenfor tigerspring nemmere, men under tigerspring - don't even talk about it :zzz Foerst nu efter sidste tigerspring er der for alvor rytme i hverdagen og putning er blevet noget nemmere.

Det kan faktisk ikke forventes at de kan selv, og det er normalt, at de har brug for at maerke, at foraeldrene er der. De foerste tre maaneder handler udelukkende om tryghed, ro og naerhed, hvis du spoerger mig. Og ritualer, som man bare ikke skal forvente, de forstaar foer tid er...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er i en hel anden boldgade.

Vi startede da Felix var 8 uger. Hvis han selv faldte i søvn var det slønt og hvis det ikke lykkedes så kpm der en ny dag hvor vi prøvede igen.

Vi har ikke haft mange prpblemee med søvn med Felix ever og vi har nydt vores voksne aftner i fred og ro :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tilslutter mig lidt Felixmor.

Jeg indførte faste ritualer allerede ved 6-8 ugers alderen. Nu har Lia altid, lige fra hun var i maven, haft 3 timers intervaller, så jeg forsøgte at ramme dem.

Der har været dage hvor det på ingen måde er lykkedes, for de reagerer jo instinktivt på alt hvad der foregår i og omkring dem. men så har jeg bare undladt at have fokus på det den aften og genoptog dagen efter. Hun blev ammet hver 3 time.

Da hun blev 3 1/2 mdr, så blev jeg lidt mere standhaftig i forhold til rytmer generelt. Og jeg havde 2 intense dage og så har hun kørt i samme rytme lige siden.

Hun har altid været en glad, veludhvilet, mæt baby, uden synderlig meget pylren.

God fornøjelse :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

PS. mit barn er saa altid gaaet i seng kl. 19... at det har vaeret svaert at putte er en anden sag ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi er først begyndt at indføre faste putteritualer her ved nytår, hvor Karla har været 4 1/2 måned, og på de sidste 2 uger er der sket en stor forskel.

Jeg tror godt det kan betale sig at indføre et ritual tidligt, som man holder ved. Det kan godt være, at de ikke forstår det, når de er helt små, men det skader jo bestemt ikke. Og når de så er gamle nok til at forstå det, så er ritualet velkendt og trygt. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi indførte putning på fast tidspunkt, da silas var ca 6 uger. da blev han puttet ved 21 tiden.. og pludselig helt af sig selv, ændrede det sig, så han nu bliver puttet kl 19.30.... og jeg må sige at jeg virklig har nydt godt af at have de her par fritimer om aftenen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi er startet her for ca. 1 uge siden sådan rigtigt. Men tror også der er forskel på putte ritualer og decideret træning i at falde i søvn selv. Træning i at falde i søvn selv ville jeg vente med...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER