Frøen

Plastic underlag til seng og bil op til foedsel?

17 indlæg i dette emne

Hmmm lidt I tvivl om hvor jeg skulle ligge dette indlaeg men nu blir det her.

Snakkede I gaar med min mand om nogle tanker omkring foedsel m.m b.l.a. om naar/hvis vandet gaar og hvis det sker med et svup-eller kraftig siven ... I sengen...eller bilen. om det mon saa ikke var en ide at begynde at sove med tisse underlag om natten og ha en plastic pose eller haandklaede eller noget I bilen. Han grinede og sagde jeg loed som hans mor! = mere bekymret for oprydningen end forestaaende foedsel :) maaske har han lidt ret, men ville alligevel gerne hoere jeres tanker omkring det.

Hvad goer/gjorde I?

Del dette indlæg

Jeg har købt tisseunderlag til sønnike, men har besluttet at jeg vil låne det i sengen når vi nærmer os fødslen lidt mere. For jeg har virkelig ikke lyst til at ødelægge vores madresser, eller til at stå og rense madres med veer.

EDIT: har købt det i stof og stil til 50 kr. pr. meter

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde en stor plast sæk (sådan en til genbrug) liggende i bilen op til fødsel, i tilfælde af vandet gik :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tænkte tanken, at have tisseunderlag, men det fik jeg aldrig købt, men havde håndklæde under lagnet og i bilen :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hehe, jeg gjorde ikke rigtig noget. Jeg vågnede ved vandafgang, men nåede da næsten ud på badeværelset inden det kom.

Jeg lagde et gæsthåndklæde i mormortrusserne og var "dryppet" nogenlunde af inden vi kørte :) På fødeafdelingen til tjek fik jeg nogle kææææmpe bind og et underlag til bilen, da vi fik lov til at gå hjem igen

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes det lyder fornuftigt at begynde at sove med vådliggerunderlag el. lign og have et håndklæde og plastikpose i bilen. Jeg gjorde ingen af delene og vågnede en tidlig morgen ved at mit vand var gået og min seng nåede altså at blive lidt våd :oops Så jeg vil klart gøre det anderledes næste gang.

På vej til hospialet i bilen sad jeg på en plastikpose med et håndklæde ovenpå - og det var nødvendigt på trods af at jeg havde taget bind på.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vågnede ved at vandet gik og nåede nedenunder på toilet, uden vandet ramte gulvet - det var dog hele vejen nedad benene. Så sengen blev altså heller ikke våd... Brugte derefter bind og fik hverken våde bukser eller noget på vej til Skejby - 20 minutters kørsel..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg nåede også at komme i sikkerhed, inden mit vand fik gjort nogen skader. Men jeg synes faktisk, det lyder meget fornuftigt med nogle foranstaltninger. Det vil jeg i hvert fald gøre næste gang. Der ER sgu meget vand! :o

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde faktisk slet ikke tænkt på det inden, og det var heller ikke nødvendigt for mig da vandet ikke gik før de prikkede hul på det på fødegangen :)

Men taget i betragtning hvor meget vand der kom ud da, så kunne det da godt være man skulle overveje det til næste gang.

Del dette indlæg

Annonce ♥

tak for svar :) tror jeg vælger "better safe than sorry" og stæler et tisseunderlag fra baby :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu spørger jeg måske så dumt - men har I alle vådliggerlagner i barnevogn, tremmeseng osv???

Vi har først brugt de lagner da de skulle af med bleen og var ca 2,5 gamle.

Jeg synes det giver en ubehagelig fugtig varme at ligge på det, så ser ingen grund til det så længe de har ble på.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi bruger ikke vådliggerlagner. Madrassen kan ikke ånde ordentligt igennem, og det har overhovedet ikke været nødvendigt endnu :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu spørger jeg måske så dumt - men har I alle vådliggerlagner i barnevogn, tremmeseng osv???

Vi bruger ikke vådliggerlagner. Madrassen kan ikke ånde ordentligt igennem, og det har overhovedet ikke været nødvendigt endnu :)

havde faktisk slet ikke tænkt på det med om madrassen kan ånde osv, tog det bare som en selvfølge eftersom vi har det i institutionen og jeg derfor tænkte (eller nærmere IKKE tænkte) at det gør man da bare. ..... det skal der da lige tænkes lidt mere over.

syns bare at have læst mange steder om det enorme forbrug af sengetøj og har selv oplevet en del børn der tisser igennem bleen - men det ved vi jo ikke noget om endnu!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi brugte vådliggerlagen i starten, da Lise tissede igennem bleen ind imellem. Hun har dog ikke gjort det i laaaaang tid nu (over et halvt år), så nu bruger vi det kun i tremmesengen... og kunne jo egentlig godt undvære det der også, men har ikke lige tænkt på at jeg kunne fjerne det.. kunne være jeg skulle gøre det :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg købte de der engangs tisselagner til børn, de er dejlig bløde i det og larmer slet ikke under lagnet, og samtidig holder de jo tør.

Jeg havde så et gammelt lagen jeg lagde under vores almindelige stræklagen, og så tisselagnet ned under det gamle lagen. Det lå oven på vores tyndeste topmadras.

Vores seng er 2 delt, så det var let kun at smide det på min side af sengen. Jeg satte så tisselagnet fast til den tynde topmadras med sikkerhedsnåle med sikkerheds hætten på, så jeg hverken kunne stikke mig hvis de gik op, pga. denne ekstra hætte men også for at ungå at alt rusjede under mig når jeg vendte og drejede mig.

Så jeg mærkede overhovedet intet til at jeg lå på et tisselagen, havde det været plastik havde jeg fået fniller af lyden.

I bilen lagde vi 2 store ren håndklæder af ældre dato i en pose og med en stor plastik stykke i, som jeg havde klippet til af en gennemsigtig stor affaldspose, hvis nu vandet skulle gå derude.

Så hver gang vi var ude og køre, satte jeg mig på plastikken med et håndklæde over og så havde jeg et ekstra jo hvis det blev nødvendigt.

Dog blev intet af det nødvendigt da vandet først gik da jeg lå på fødestuen. Men jeg kunne/kan godt lide at være forberedt.

Ang. tisselagen i tremmeseng og det. O er lige kommet af med ble, og hvis uheld skal ske har han de overstående bløde tisselagner og løber vi tør har vi 2 almindelige dem der også kan købes i jysk til ingen penge. Når vi skifter lagner og det, så får hans seng lov til at stå lidt uden sengetøj, inden vi ordner den igen, netop pga. madrassen som en længere oppe skriver ikke kan ånde igennem et tisselagen.

Så egentlig vil jeg ikke have betænkeligheder ved det, bare man nok lige venter med at smide sengetøj osv på igen når man ordner sengen ect.

Del dette indlæg

Annonce ♥

smed i går et af de tisselagener jeg har ind under den side hvor jeg sover, tænkte jeg lige så godt kunne gøre det nu som senere man ved jo aldrig (haha er SÅ klar til "af-hvalning") har bare lagt det glat ca der hvor jeg sover under lagenet over top madrassen, jeg kan godt mærke det er der men ikke generende syntes jeg, så tror jeg prøver nogle dage og se om ikke det bare er løsningen for mig.

når bilen bliver rengjort og klar til baby smider jeg en pose med et par håndklæder og plastic i og så skulle vi være good to go :) tak for hjælpen piger

om babyseng....tænker stadig ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg sov med et tisse lagen men mit vand gik da vi sad og spiste tl aften ved vores køkken ø. I bilen lagde jeg bare et håndklæde.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER