Mette

Hvor skal barnet sove?

16 indlæg i dette emne

Har I tænkt over hvor barnet skal sove?

Havde vi haft en lift havde det nok bare været i den, men har egentlig ikke planer om at købe en lift. Vil købe en kombivogn og der synes jeg ikke det er nødvendig med lift. Har istedet en duniduo som i løbet af dagen vil fungere som lift, men kan den ligge i den om natten i soveværelset? Vil helst ikke have baby oppe i sengen, og hvis det flasker sig vil det jo være luksus at kunne putte barnet i sin tremmesengen på værelset fra start, men hvis nu det er sådan en lille tryghedsfis der gerne vil sove i soveværelset hvad gør I så?

Del dette indlæg

Jeg vil helt klart anbefale en lift til de første 3-4 mdr. Den lille vil jo sove rigtigt meget, og har brug for en lille tryg base. Køb en brugt, hvis det er pga prisen. De er jo ikke brugt længe, men er guld værd også når man er på besøg hos andre.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har en vugge (uden vippefunktion) som baby skal sove i ved siden af sengen. Regner med hun skal i eget værelse efter 3 mdr. ligesom storesøster

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bella kommer til, at ligge i vores seng i min side med egen dyne (så nemt når man ammer om natten og hyggeligt ), så længe det kan lade sig gøre :) derefter kommer hun over i slyngevuggen i vores dørkarm og senere i døren til børneværelset og omkring 1 års alderen kommer hun i tremmeseng :) På helt samme måde, som vi har gjort med Johan :7himmel

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu pipper jeg lige fra 2012 juni-gruppen :badgirl

Din baby vil have behov for at vaere taet paa jer i den foerste tid - og du vil med stor sandsynlighed have behov for at have din baby hos dig. Jeg havde i hvert fald et altoverskyggende behov for at have Noah indenfor armslaengde om natten - og ellers... :wub

Det anbefales at have sin baby i samme rum som en selv om natten, gerne de foerste 6 maaneder. Det er med til at forebygge vuggedoed( det samme er rette temperatur, en sut og at baby sover paa ryggen).

Vi havde lift ved siden af sengen(paa en kuffert) indtil Noah var 5 maaneder, saa kom han ind paa eget vaerelse, fordi vi begyndte at vaekke hinanden(det har ikke vaeret noget stort problem at lave det skift). Han sov altsaa enten i liften koblet paa sengen eller i sengen. Liften sov han ogsaa i inde i stuen om dagen. Vi havde liften med overalt og det var Noahs lille rede.

Jeg havde forsvoret at skulle samsove i vores seng, men det goer vi... Ikke laengere hele natten, men helt sikkert ud paa morgenen, ved appetitspring, sygdom, aftener med storeputtekrise eller bare efter behov - ogsaa mit :rolleyes Noah er saadan en lille hyggeputtefis og jeg taenker paa, at det er saa kort tid, han er lille, saa jeg vil nyde det - og har han behov for naerhed, saa faar han det. Og saa er jeg for magelig til at rejse mig op mange gange om natten for at amme.... :P

Naamn, jeg vil ogsaa bare heppe paa en lift og sige, at du nok skal regne med et behov for at have baby hos jer ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er lidt imod lift fordi den ikke kan være i den kombi vogn vi gerne vil have og vil derfor alligevel være bøvlet at få med rundt... Men måske en vugge... Eller en brugt lift bare til soveværelset

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ellers kan man jo egentlig bare bruge barnevognsdelen fra kombivognen, den kan jo nemt tages af og på

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ellers kan man jo egentlig bare bruge barnevognsdelen fra kombivognen, den kan jo nemt tages af og på

Det ville jeg goere :)

Det skal jo heller ikke vaer en lift, men noget, baby kan sove i ved siden af jer...

Del dette indlæg

Annonce ♥

PS. Kombidelen kan jo ogsaa bruges, hvis I er ude ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja det kan godt være man bare skal starte med at bruge den egentlig, og blir man træt af at tage den af og på kan man jo hurtigt skaffe en lift

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har en lille vugge (familie arvestykke som min kæreste også selv har sovet i) så hvis baby vil, bliver nætterne i den ved sengekanten.. den er ikke så høj, så regner med jeg lige kan få en arm ned til den lille hvis den er urolig.. vil helst undgå at have baby i sengen, da vi også har hund som putter med i sengen.. så tror pladsen bliver lidt trang...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når du har købt en kombivogn bruger du bare kassen derfra :) det gør vi. Det er lige så nemt som en lift :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi brugte vugge helt op af vores seng i min side til Kristine. Efter knap tre måneder var hun for stor til vuggen, så der kom hun i tremmesengen ved siden af vores seng. Hun har siden haft en tyk sengerand i sengen, der gør det hele lidt mere hyggelig og trygt...

Tvillingerne får nok lov til at sove i tremmeseng fra starten af. De kan ligge i samme seng, så har de hinanden :7himmel Sengen skal - lige som ved Kristine - stå tæt op af min side af vores seng, så jeg har dem tæt på mig :kuller

Kristine sov i vores soveværelse, til hun var 10 eller 11 måneder, tror jeg... kan faktisk ikke huske det helt :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi stiller simpelthen bare tremmesengen ind i soveværelset de første mdr.s tid :) Og derefter flytter den til babyværelset :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Baby skal sove i vores soveværelse hvert fald det første år, m¨ske mere. Både pga at det har vi altid gjort, og jeg kan slet ikke sove hvis ikke baby er tæt på mig :wub Men også fordi her hvor vi bor, har vi ikke et ekstra værelse, så det er så nemt :) Sengen kommer dog ikke til at stå lige ved siden af mig, men i starten bruger jeg så liften oppe ved siden af sengen :7himmel

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes barnevognskassen til kombi er lidt klodset og vi har af den og flere grunde derfor quadrolift som passer til Emmaljunga duo Edge og mondial. Men ved siden af sengen vil jeg ikke mene den er klodset, kun hvis man skal bære den rundt

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER