Nica

Gebyrer ved brug af dankort

8 indlæg i dette emne

Jeg har netop betalt med et visa/dankort i en automat i et træningscenter. Jeg ser til min store overraskelse at der er pålagt 7% oven i beløbet.. Er det lovligt? Jeg ved godt at gebyrer er lovligt, men 7% alligevel...

Jeg har søgt på det og er kommet frem til at der er forskel på anvendelse af dankort i fysisk butik eller ikke-fysisk som f.eks. En automat.

Men et decideret max beløb kan jeg ikke finde.

Ved i noget om det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror faktisk det er lovligt - MEN det er butikken der pålægger gebyret, ikke banken... Og så skal de selvfølgelig skilte med det!

Som jeg forstår det, har du godkendt beløbet ik?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Både ja og nej. Automaten er sådan en hvor man også trækker sodavand og chokolade. Altså du taster det nummer den skal smide ned til dig.

I denne automat trak jeg et månedkort til træning og kendte derfra beløbet. Jeg anvender mit dankort og taster pinkode. Men der står ikke hvilket beløb på dankortdimsen, men da jeg kendte månedsprisen trykkede jeg ok.

Da jeg tjekker netbank så jeg til min store overraskelse gebyret på 7 %

Og jeg havde ikke set at de skiltede med det, men de sagde at der lå flyers på bordet med informationen..

Godt nok havde jeg ikke været opmærksom på disse, men jeg synes egentlig ikke at det er ok.. Og følte mig faktisk lidt snydt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De kan sgu da ikke forvente at du nærlæser en brochure før du bruger deres maskine...

Prøv at ringe og høre din bank ad - er ikke sikker på det er lovligt... Hvad så næste gang? Så er gebyret sat til 200%?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det plejer at stå med småt ;)

Der er en bager i Odense, som tager 5% i gebyr...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det plejer at stå med småt ;)

Der er en bager i Odense, som tager 5% i gebyr...

Formanden for stedet sagde at der lå en flyer på bordet hvor det stod.. Men det anede jeg ikke.. Og havde ingen ide om at man lagde betalingsbetingelser som en flyer.

Synes bare at det er lidt fusket og uprofessionelt.. Men jeg lærte da af det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De kan sgu da ikke forvente at du nærlæser en brochure før du bruger deres maskine...

Prøv at ringe og høre din bank ad - er ikke sikker på det er lovligt... Hvad så næste gang? Så er gebyret sat til 200%?

Ja jeg tænker også at jeg lige må høre banken ad. Hader når jeg føler mig lidt snydt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror altså også det skal stå sådan ved automaten.. Altså, de kunne jo skrive alt muligt i sådan en flyer! Ellers skal der ved automaten stå, at man kan læse betingelserne i flyeren..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER