Susanne

Tankevækkende billedserie

16 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Interessant :)

Jep :)

Jeg har umiddelbart følgende kommentarer:

- Nr. 10 er som taget ud af en gyserfilm

- Nr. 17 ligner drengen fra 'Up' :D

- Nr. 19 gør mig lidt bange....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er godt nok i tvivl om, hvor opstillet og stereotyp disse billeder er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror slet ikke at den slags behøver at være opstillet. Det findes jo.

Synes egentlig ikke at det er stereotypt. Der er jo også forskel landene imellem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep :)

Jeg har umiddelbart følgende kommentarer:

- Nr. 10 er som taget ud af en gyserfilm

- Nr. 17 ligner drengen fra 'Up' :D

- Nr. 19 gør mig lidt bange....

Ha ha - helt enig!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er godt nok i tvivl om, hvor opstillet og stereotyp disse billeder er.

Til sådan en billedserie tager man jo dem der er mest ekstreme - men nogle få af dem ser lidt opstillede ud fx nr 2 med den "levende dukke". Tvivler på legetøjet altid står sådan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det var nu mere de billeder fra de fattigere dele af verden, hvor jeg synes billedet af børnene fremstiller dem meget hulemandsagtigt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det var nu mere de billeder fra de fattigere dele af verden, hvor jeg synes billedet af børnene fremstiller dem meget hulemandsagtigt

Sådan tror jeg altså de bor - desværre! :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep :)

Jeg har umiddelbart følgende kommentarer:

- Nr. 10 er som taget ud af en gyserfilm

- Nr. 17 ligner drengen fra 'Up' :D

- Nr. 19 gør mig lidt bange....

Haha det var også dem jeg bed mest mærke i. Nr 10 er scaaaary! Nr 17 er jeg ret vild med :loveshower nr 19 - uhyggeligt - især set i lyset af diverse skoleskyderier...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes den var meget tankevækkende. Troede egentlig først den handlede om indretning i de forskellige kulturer, men der er vel næppe tænkt mange indretningsmæssige tanker i mange af "værelserne".

Det sætter tankerne lidt i gang synes jeg. Vi er ved at skulle lave Karlas værelse herhjemme, og jeg har brugt adskillige internettimer på at søge på den rigtige sengerand, det rigtige gardin mm. Men mange af disse børn har nok aldrig haft en sengerand eller et fint gardin. Desværre. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tankevækkende - 100 %

Men når det er sagt.. så ligner de "velstillede" børn jo nogle taget ud fra Charlie og Chokoladefabrikken.. God pointe, og det kræver nogle gange noget "manipulation", bare man lige tager dem med et gran salt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tankevækkende - 100 %

Men når det er sagt.. så ligner de "velstillede" børn jo nogle taget ud fra Charlie og Chokoladefabrikken.. God pointe, og det kræver nogle gange noget "manipulation", bare man lige tager dem med et gran salt :)

Selvfølgelig! Men det ændrer jo ikke ved paradokset i, at vi bruger oceaner af tid på at vælge sengerand og wallstickers til vores børns 12m2 værelser, mens der findes så mange børn i verden der sover på jorden eller bor i skur på 10m2 sammen med forældre og søskende. Jeg synes ikke man skal skamme sig, men synes bare lige det var værd at minde om midt i vores overflod ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig, har mit eget projekt under Dansk flygtningehjælp i Holstebro, hvor jeg indsamler brugt babyudstyr til byens flygtningefamilier, og hvor jeg ser forskellen i fuld flor - også i DK. Denne billedserie kunne måske bruges i den sammenhæng (ikke kommercielt self :D )

For øvrigt måske et projekt jeg skulle arbejde lidt i her inde også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er mest forundret (forarget måske endda) over, hvor fede mange af børnene er...nogle af de 9-årige tror jeg vejer ligeså meget som mig (60 kg). Hold da OP!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fandt en artikel om de samme billeder - det er åbenbart en bog der er udgivet. Her får man lidt mere historie om de forskellige børn, og nogle af børnene er nogle andre end dem der er med i billedserien. Men en advarsel: det er hård læsning! Kontrasten mellem rig og fattig bliver bare endnu større når man får historierne bagved.

http://www.motherjones.com/media/2012/11/kids-bedrooms-james-mollison

De to historier der stikker sig mest ud for mig, er helt klart den tredjegangsgravide 14-årige, og så den kun 7-årige børnearbejder! Men synes egentlig alle historierne gør indtryk og især samlet set.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER