Little Miss

Mælkebombe

12 indlæg i dette emne

Så har jeg forsøgt mig med at lave mælkebomben. Skulle nok ikke have lavet hele opskriften til at starte med. Står nu med en stor skål fyldt :blink

Men hvordan ved jeg om det har den rigtige konsistens? Synes bare jeg har fået blandet det godt sammen og så er det ligesom det. Der står det skal størkne?????

Hos mig ligner det bare en omgang mysli agtig drys.

Har jeg lavet det forkert :unsure

Del dette indlæg

Det skal ligne musli - det gjorde mit hvert fald :D

Men pas på, jeg fik alt alt ALT for meget mælk efter to dage..! Så jeg tør ikke spise det, men det smager mega godt!

Overvejer dog at lave lidt, så jeg kan begynde at malke ud til grød :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det skal ligne musli - det gjorde mit hvert fald :D

Men pas på, jeg fik alt alt ALT for meget mælk efter to dage..! Så jeg tør ikke spise det, men det smager mega godt!

Overvejer dog at lave lidt, så jeg kan begynde at malke ud til grød :)

Det er primært for at kunne malke ud jeg gør det. Og så fordi jeg synes jeg er begyndt ikke at have nok. Håber det lykkes :glad

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øhhh hvordan skal jeg opbevare det? I køleskabet i en boks?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm.. Jeg havde det bare i skuffen i en boks. Behandlede det lidt som om det var rigtig musli :) og jeg blev ik syg :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mælkebombe så sådan ud. Det var også en ret stor portion, men jeg syntes også, det smagte så godt, så fik spist det aaalt for hurtigt.

post-2598-0-69590600-1357761890_thumb.jp

Jeg opbevarede det bare i en lufttæt Tupperware i stuetemperatur. Haha men i og med, det forsvandt så hurtigt, fik jeg heller ikke problemer med holdbarheden ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hey hvad er det nu opskriften er på det? Det er rart at være på forkant med en evt ny appetit-spring....

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hey hvad er det nu opskriften er på det? Det er rart at være på forkant med en evt ny appetit-spring....

Jeg har brugt denne:

Mælkebombe

250 gram smør

250 gram durummel

250 gram kokosmel

250 gram usaltede pistacienødder eller græskarkerne

250 gram sesamfrø

250 gram mandler

Melet ristes i smøret, mandler og nødder blendes eller hakkes fint og sesamfrø blendes eventuelt. Det hele blandes grundigt sammen og størkner. Spis 2 skefulde dagligt. Melet kan udelades, så det bliver en slags smør, der kan bruges på brød."

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mælkebombe så sådan ud. Det var også en ret stor portion, men jeg syntes også, det smagte så godt, så fik spist det aaalt for hurtigt.

post-2598-0-69590600-1357761890_thumb.jp

Jeg opbevarede det bare i en lufttæt Tupperware i stuetemperatur. Haha men i og med, det forsvandt så hurtigt, fik jeg heller ikke problemer med holdbarheden ;)

Godt så... Det ligner min :yiepie Tør ikke spise mere end de 2 spsk om dagen for tænk hvis :hophop sprænger eller noget :o :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har brugt denne:

Mælkebombe

250 gram smør

250 gram durummel

250 gram kokosmel

250 gram usaltede pistacienødder eller græskarkerne

250 gram sesamfrø

250 gram mandler

Melet ristes i smøret, mandler og nødder blendes eller hakkes fint og sesamfrø blendes eventuelt. Det hele blandes grundigt sammen og størkner. Spis 2 skefulde dagligt. Melet kan udelades, så det bliver en slags smør, der kan bruges på brød."

Tak for det...det lyder mega lækkert! Det skal prøves... :mam

Del dette indlæg

Annonce ♥

Godt så... Det ligner min :yiepie Tør ikke spise mere end de 2 spsk om dagen for tænk hvis :hophop sprænger eller noget :o :P

Det forstår jeg godt!! Jeg spiste kun 1 spsk om dagen i tre dage tror jeg, så gik den ikke mere :hophop Måtte smide resten ud...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg spiser det gerne om aftenen ved appetitspring, drikker kaempe glas vand og samsover, saa har vi det overstaaet paa en nat :baby2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER