Oprettet January 8, 2013 Min skønne niece fylder 5 til februar og vi har hørt en lille fugl synge om, at fødselsdagen bliver holdt som en fastelavnsfest, da hun fylder år på selve fastelavnsdag. Vi synes det er en FED idé og er helt klart friske på at blive klædt ud, MEN vi er ikke specielt kreative og har ikke alverden af penge at skyde i projektet :unsure Min svigerinde (altså niecens mor) har sagt, at det er helt frivilligt om man vil klæde sig ud, så vi er ikke "under pres", men hvis nogen herinde lige havde den helt rigtige idé, så kunne det da være sjovt :D Ellers bliver det nok bare skæg og briller eller sådan noget ;) Men er der nogen, der sidder inde med nogle supergode tips? :) - Vi skal helst klædes ud som noget, som en 5-årig forstår. Altså, f.eks. forstår hun måske ikke så meget af det, hvis vi kommer som Olsen Banden eller Carrie, Samantha og Charlotte, så det gider jeg nok ikke. - Det er ikke et must at vores forklædning "passer sammen", men det ville da være et plus :) - Det er min mand, min søn på ca. 7 måneder (altså til den tid) og mig selv, der skal klædes ud :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 8, 2013 Det første jeg fik i hovedet var at I ville være skønne som en Shrek familie :P Valdemar som sådan en lille tyk grøn baby. :P Haha. Men det er sgu nok ikke lige til.. Så ingen GODE idéer herfra - kun de vilde og småsurealistiske ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 8, 2013 Der ligger en tråd i 1-3 år med nogle gode forslag. Der er blandt andet en baby, der er klædt ud som en pengesæk. Så kan I være klædt ud som tyve :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 8, 2013 Det første jeg fik i hovedet var at I ville være skønne som en Shrek familie :P Valdemar som sådan en lille tyk grøn baby. :P Haha. Men det er sgu nok ikke lige til.. Så ingen GODE idéer herfra - kun de vilde og småsurealistiske ;) Hehe, ellers et fantastisk billede :D Men altså, hvis vi er ved de surrealistiske idéer, så har jeg den helt perfekte løsning: Mig som Super Mario Brian som Princess Peach Valdemar som 1-UP ELLER: Valdemar som Batman Brian som jokeren Mig som Pingvinen Meeeeen, det ville nok løbe lidt op :rolleyes Der ligger en tråd i 1-3 år med nogle gode forslag. Der er blandt andet en baby, der er klædt ud som en pengesæk. Så kan I være klædt ud som tyve :D Uhh, det skal jeg da ind og kigge på! Tak for tippet :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 8, 2013 Overvejer lidt at en af os kan komme som pruttepude :D http://www.festtema.dk/ft_dk/kostumer-og-udklaedning/damekostumer/pruttepude-sm20387.html Det er tilpas plat, sjovt, nemt og ikke EKSTREMT dyrt, selvom det da også løber op, når man tænker på, at det kun er for ét kostume... Men jeg tror min niece ville synes det er sjovt. Og min nevø (på ca. 1½ år) har faktisk for nylig lært at sige "prutpude" :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 8, 2013 Ellers er KAT jo et ENORMT nemt kostume :) klip et par øre i sort karton, lim på et hårbånd. Sort tøj, evt med striber. En hale laves af et sort stykke stof, der syes sammen om ståltråd. Den sættes fast i bukserne med en sikkerhedsnål.. Knurhår males.. tadaaa.. KAT :D Jeg har dog aldrig været det, da de fastelavnsfester jeg har været til, involverer flotte tynde piger, og jeg altid har tænkt en af dem ville komme som en fræk mis og jeg så ville ligne sådan en halv-fed kastereret hankat ;) Jeg var bi - det var også let. Jeg købte noget tyl i sort og gul, og klippede et par vinger (to firkantede stykker, bundet sammen på midten) og lavede et skørt (foldet også syet et stykke elastik foroven). sorte leggins, og en gul trøje med sorte tapestykker. Så havde jeg købt gule flaskerensere, som jeg limede på et pandebånd så det lignede følehorn. Kunne godt finde på at vælge noget i denne stil, hvis I ville smide lidt penge efter det ellers: http://kostumeoutlet.dk/boerne-kostumer-46/baby-smoelf-6-til-12-mdr-74cm-2467.html http://kostumeoutlet.dk/boerne-kostumer-46/chilifrugt-kostume-til-baby-5269.html Dden her er også lidt sjov: http://kostumeoutlet.dk/boerne-kostumer-46/fange-kostume-dreng-pige-4993.html Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 9, 2013 Superman: http://www.ebay.co.uk/itm/DISNEY-SUPERMAN-Baby-One-Piece-Costume-Fancy-Dress-6-24months-Gorgeous-/110806664466?pt=UK_Baby_Girls&var=&hash=item19cc978512 Ært: http://www.ebay.co.uk/itm/Bean-Pea-Baby-Infant-Sleeping-Sleep-Bag-Outfit-Costume-/170874966437?pt=UK_Baby_NurseryBedding_RL&hash=item27c8f111a5 Bi og mariehøne http://www.ebay.co.uk/itm/Bean-Pea-Baby-Infant-Sleeping-Sleep-Bag-Outfit-Costume-/170874966437?pt=UK_Baby_NurseryBedding_RL&hash=item27c8f111a5 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 9, 2013 Åh, de er SÅ nuttede, de der ærte og chili kostumer. Valdemar ville bare gå AMOK hvis hans ben blev "lukket inde" på den måde :P Hmm... Måske skulle vi komme som tre bier... Bellabum, dit nederste link er til ærten igen? :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 9, 2013 Hvis du kommer forbi herning har jeg 2 tæt pakkede flyttekasser med udklædning til voksne du må rode igennem og låne fra ;) der er ret mange uhyggelige kostumer godt nok men også fastelavns kostumer, bad taste m.m. Et nemt kostume er pirat: Tørklæde til hovedet Evt klap for øjet (sort pap + elastik) Tegn et ar med sort streg Et par knickers i sort, jeans stof eller lign Stribet bluse/t-shirt/body Du kan tage en guld ring-ørering i det ene øre B kan få sat en tøjdyrs papegøje på skulderen (sikkerhedsnåle eller nål og tråd) V kan få en lille tøjdyrs abe (evt med vest) han kan lege med. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 9, 2013 Hvis du kommer forbi herning har jeg 2 tæt pakkede flyttekasser med udklædning til voksne du må rode igennem og låne fra ;) der er ret mange uhyggelige kostumer godt nok men også fastelavns kostumer, bad taste m.m. Et nemt kostume er pirat: Tørklæde til hovedet Evt klap for øjet (sort pap + elastik) Tegn et ar med sort streg Et par knickers i sort, jeans stof eller lign Stribet bluse/t-shirt/body Du kan tage en guld ring-ørering i det ene øre B kan få sat en tøjdyrs papegøje på skulderen (sikkerhedsnåle eller nål og tråd) V kan få en lille tøjdyrs abe (evt med vest) han kan lege med. Nå ja en sabel! Måske bare til én af jer! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 9, 2013 Hvor er du bare sød Majs :kram2 Tror dog ikke lige at jeg kommer forbi Herning (og hvis jeg gjorde ville jeg nok egentlig også hellere, at vi bare tog en kop kakao sammen :)) Men måske pirat... Lige pt. hælder jeg dog meget til at vi skal være tre bier... Er der nogen, der ved, om man kan få bredt gult tape et sted? (Vi har jo sorte bluser, så gul tape på sorte bluser ville umiddelbart være lettere end sort tape på gule bluser - som vi i så fald skal ud og købe...) Hmm, det kan også være, at jeg bare siger op-i-røven og køber 3 kostumer... Har fundet pruttepudekostume og hotdogkostume til 200-et-eller-andet og spidermand kostume til 10-15 pund på ebay... Tænke-tænke :unsure (der mangler altså en rigtig tænkesmiley, der ser TÆNKSOM ud, men ikke bekymret...) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 9, 2013 Hvad med de tre pirater fra Jake og piraterne? Det kender hun næsten helt sikkert. Dig som Lizzy, Brian som Jake, og Mar som Buller. Det er da lige til at gå til. Leggins til dig, løse bukser til Brian, t-shirts, rødt bånd til hovedet til Brian, Bandana til dig og Mar :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 9, 2013 jeg tænker, at du skal putte Brian i en af dine kjoler, give ham make up på, og sæt hans hår i en feminin frisure. Jeg er sikker på din niece ville synes det ville være et hit. Så kan du være mand, med skæg og jakkesæt. Valdemar synes jeg er lidt svære i denne sammenhæng :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 9, 2013 Bredt gul tape... Hvad med malertape? Det kan da i hvert fald fås rimelig billigt ;) Hvis du går piratvejen kunne du måske klæde Valdemar ud som en papegøje? Del dette indlæg Link to post Share on other sites