Oprettet January 7, 2013 Hej tøser, Jeg har kun en sommerbabydyne, da vi jo troede hun skulle komme til verden i det varme Brasilien... :unsure Men nu er jeg i tvivl...er det varmt nok til indendørsbrug ? Vi har en duni duo med ulddyne som hun skal bruge til lur og gåture udenfor, så der skal hun ikke bruge dyne, så det er kun til lure indendørs faktisk. Jeg vil self. ikke have hun fryser, men tænker om man bare han bruge sommerdynen og så med et fleeceplaid ovenpå? Eller kan man bruge en vinter/helårs juniordyne derhjemme i sengen/liften allerede til når de er små? Fordi så ville jeg ikke ud og skulle købe en ny dyne om et halvt år når de fleste køber juniordyner??? sikke meget dyneforvirring! :wacko Håber i kan hjælpe!! :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 7, 2013 jeg ville næsten vente og se tiden an og se om hun er et koldt eller varmt barn. Ørgeligt at købe noget som ikke var nødvendigt, og det er jo hurtigt/nemt at skaffe hvis du opdager du har brug for en anden dyne Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 7, 2013 Jeg ville for alt i verden ikke undvaere en babydyne, som ikke er sommerdyne. En sommerdyne isolerer af gode grunde slet ikke nok til vinter og i Danmark ogsaa foraar og efteraar. Men her i huset er dyneharmoni ogsaa vigtigt :7himmel Taenk ogsaa paa, at naar de smaa lige kommer til verden, saa skal de holdes dejlig varme - og i DK er det daelme ikke varmt foer..... you tell me :o Maaske er hun ligesom Noah, der STORELSKER at blive svoebt i dyne og det er vigtigt for at kunne falde i soevn om aftenen... aka. mor har nu koebt en juniordyne for foedderne er begyndt at rage ud, saa haaber snart den er her :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 8, 2013 Vi har flere babydyner, og synes det er super rart ikke at skulle undvære dynen mens en af dem bliver vasket og tørret. Så min anbefaling ville være at købe en babydyne mere, og det kunne jo så være en vinterdyne. Magasin har tilbud på nogle ret skønne dyner hvis man er til dun, vi har dem i 100% dun, og de er lette og lækre - bæreevne over 12 :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 8, 2013 Men kan man i princippet allerede bruge en juniordyne til baby?? altså hvis det kun er til hjemmebrug ? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 8, 2013 Men kan man i princippet allerede bruge en juniordyne til baby?? altså hvis det kun er til hjemmebrug ? :ditto Ja det har jeg faktisk også overvejet? Synes det er lidt øv at skulle skifte den ud allerede efter 6 måneder og betræk... Men ved ikke om der så er aaaalt for meget dyne for den lille? Måske det er bedre for jer med en vinterbebs men jeg håber der er dejlig sol og sommer når vores dreng kommer, så er en sommer-juniordyne måske for meget? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 8, 2013 Jeg synes, det vil vaere for meget dyne til en lille stoerrelse... Og de maa ikke laegges dobbelt :unsure Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 8, 2013 Vi bruger stadig babydyne og Lasse er 6,5 md. Vi har både en vinter og en sommer babydyne. Hvis du kun har en sommerdyne, så vil jeg anbefale at købe en mere, gerne vinter, når det er et vinterbarn du får. Juniordyne er alt for meget dyne til en nyfødt og sikkert også alt for varm. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 8, 2013 :ditto Ja det har jeg faktisk også overvejet? Synes det er lidt øv at skulle skifte den ud allerede efter 6 måneder og betræk... Men ved ikke om der så er aaaalt for meget dyne for den lille? Måske det er bedre for jer med en vinterbebs men jeg håber der er dejlig sol og sommer når vores dreng kommer, så er en sommer-juniordyne måske for meget? Babydynen ska vel forsat bruges i barnevognen selvom man skifter til junior? Jeg synes ikk der er plads til juniordyne i barnevogn. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 8, 2013 Det anbefales at børn under 1 år ikke bruger juniordyne, da den ikke må være for tung så de ikke kan sparke den af når det bliver for varmt. Når det så er sagtkunne Felix sagtens det inden og dik sin ved en 9-10 mdr. Vi havde 2 babydyner. Den kan jo skulle vaskes/tørres pga f.eks. gylp. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 8, 2013 Babydynen ska vel forsat bruges i barnevognen selvom man skifter til junior? Jeg synes ikk der er plads til juniordyne i barnevogn. Her går det fint med juniordyne i barnevognen. Han skal jo kunne puttes godt :) men det er jo en vurdering. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 8, 2013 Vi vil fortsat bruge babydynen i barne- og klapvogn, selvom vi saa regner med at tage juniordyne i brug til Noah, naar den engang indfinder sig. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 10, 2013 Her har jeg intil videre købt en voksen allergivenlig fiberhelårsdyne (da de er dejlig lette), som så kan syes om til 1 junior dyne og 2 babydyner når man deler den på den rigtige måde.. på denne måde får vi meget mere dyne for pengene..vi venter sommerbarn og regner med at hvis det bliver en succes gør vi det samme med vinter dynen alt efter behov kan den måske bare blive til 2 junior dyner... syntes tit man kan finde mange flere lækre voksen dyner på tilbud end til babyer.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 10, 2013 Ogsaa smart - jeg ville bare skulle betale mig fra at faa syet og ved ikke, om det ville vaere saa smart rent oekonomisk. Men nu er dynen i hvert fald koebt :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 10, 2013 Her har jeg intil videre købt en voksen allergivenlig fiberhelårsdyne (da de er dejlig lette), som så kan syes om til 1 junior dyne og 2 babydyner når man deler den på den rigtige måde.. på denne måde får vi meget mere dyne for pengene..vi venter sommerbarn og regner med at hvis det bliver en succes gør vi det samme med vinter dynen alt efter behov kan den måske bare blive til 2 junior dyner... syntes tit man kan finde mange flere lækre voksen dyner på tilbud end til babyer.. Det har jeg også en veninde der har gjort med stor succes! Herhjemme nåede jeg dog aldrig så langt... Men det kan helt sikkert spare en for nogle (en del) penge. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 10, 2013 Står der ikke på mærket i dynen hvor mange grader den er god til. Vores er en helårsdyne, og der står at den er bedst fra ? grader til 15 grader. Jeg ville ikke undvære en god dyne om vinteren til den lille. Men sove-området er også et af de steder, hvor vi ikke er gået på kompromis :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 12, 2013 Her har jeg intil videre købt en voksen allergivenlig fiberhelårsdyne (da de er dejlig lette), som så kan syes om til 1 junior dyne og 2 babydyner når man deler den på den rigtige måde.. på denne måde får vi meget mere dyne for pengene..vi venter sommerbarn og regner med at hvis det bliver en succes gør vi det samme med vinter dynen alt efter behov kan den måske bare blive til 2 junior dyner... syntes tit man kan finde mange flere lækre voksen dyner på tilbud end til babyer.. Jeg har gjort det samme (maa dog indroemme det bare var en billig fra ikea) ogsaa fordi jeg har en del arve dynebetraek fra gammel tid jeg gerne ville bruge men som ikke er standart stoerrelse. blev dog uvenner med min symaskine saa jeg syede dem I haanden det tog ca 30 min pr dyne efter naale var sat I, I selskab med en god serie saa var det bare saa hyggeligt og min mand elskede det.....han syntes det er saa hyggeligt naar jeg sidder og syr :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 12, 2013 Tak for alle jeres svart og tips. Jeg endte med at købe en fin helårsdyne i Magasin igår til -30%. Synes det lyder mega smart med at købe en voksendyne og så få den syet om, ringede endda til 2 skræddere men de ville ikke gøre det fordi de mente deres maskine ikke var egnet til det?? :unsure Og jeg kan slet ikke sy, desværre. Men nu er jeg sikker på min lille bebs bliver varm under dynen og har også en ekstra dyne til hvis uheldet skulle være ude :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites