Guest Amina

Hvilken bæresele?

30 indlæg i dette emne

Tøser, jeg har brug for lidt vejledning.

Jeg har en strækvikle som jeg elsker at bruge herhjemme, MEN jeg kunne godt tænke mig en bæresele til når vi er ude. Bare så jeg lige kan klikke den på, istedet for at binde.

Men hvilken skal jeg købe? Hvad er godt? Jeg farer totalt vild i junglen :blink

Jeg har hørt at BabyBjörns bæresele ikke er god ergonomisk, og jeg søger en som støtter godt, så derfor bliver det ikke den.

Jeg er ikke så høj - 158 cm, ved ikke om det har noget at skulle have sagt?

Håber der er nogle af jer kloge kvinder som kan hjælpe mig :)

Del dette indlæg

Har jo ingen praktisk erfaring endnu, men har selv ønsket mig og fået en Ergobaby bæresele. Den burde være god ergonimisk for baby. Den eneste ulempe er at den ikke er lavet til at baby kan sidde med front ud ad, men siden kan den godt.

Der kan købes en spædbarnsindsats til, men ved ikke hvor længe den skal bruges. Ved den kan købes billigt på amazon.co.uk. Den fåes i forskellige design, vi fik Performance som er rimelig maskulin men så er manden til gengæld glad :)

En anden god ergonomisk bæresele er Beco, men som vidst også er dyrere og ved ikke om den direkte er bedre, men har flere mønstre at vælge i mellem.

God bæresele jagt! :shop

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har en manduca som vi er meget glade for, den skulle også være meget ergonomisk. Det er dog mest manden der bruger den og han syntes den er fantastisk :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for jeres svar :) Er det udelukkende designet i har valgt jeres på? Eller pga nogen smarte fordele?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Generelt er alle Ergobaby vidst gode. Der er forskel på design og hvad stoffet er lavet af. Fx brød jeg mig ikke om original med den beige klap, men ville egentlig gerne have haft den økologiske. Performance er smart fordi der er en lomme. Igen, den er ret sporty i udseende hvilket tiltrækker min mand som jeg tror vil bruge den meget.

Ønskede os en af en sport, performance eller eco til jul og lod svigermor bestemme, derfor har vi nu performance.

Håber det besvarer dit spørgsmål? :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Generelt er alle Ergobaby vidst gode. Der er forskel på design og hvad stoffet er lavet af. Fx brød jeg mig ikke om original med den beige klap, men ville egentlig gerne have haft den økologiske. Performance er smart fordi der er en lomme. Igen, den er ret sporty i udseende hvilket tiltrækker min mand som jeg tror vil bruge den meget.

Ønskede os en af en sport, performance eller eco til jul og lod svigermor bestemme, derfor har vi nu performance.

Håber det besvarer dit spørgsmål? :)

Jep det gjorde det.

Jeg har lige siddet lidt og kigget på ergobaby, og nøøøj de har mange fine og ser ret smarte ud. Jeg ved endnu ikke om det bliver den, gid man kunne prøve de forskellige seler inden man købte dem .. Hmm .. Nå men hvis det bliver den, så ved jeg da i hvert fald ikke hvilket design jeg skal købe. de er jo alle sammen super flotte! :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

En klikdims er helt sikkert en god ting at havde ved siden af viklerne. Nu har jeg jo baade straek og fast-vikle og saa en klikdims ;)

Ergo, Beco og Manduca er dem, der er mest ergonomisk og som jeg selv ville kunne finde paa at koebe. Manduca er saa lidt mindre smart, men den er tysk. Beco og Ergo er fra USA. Egentlig synes jeg bedst om Ergoen, naar jeg ser paa billederne og droemmer om en selv... maaske den graa med stjerner eller zebraen :rolleyes

Kig paa Filabel.dk hj.side for Ergo!

Jeg har laest at Ergoen er ret stor i det, saa nogle spinkle piger synes, den er for stor i det for dem. Selv har jeg en Beco Gemini, som bare er saa smart og fiks. Den blev koebt da Noah stadig var meget lille og han var virkelig en lille bitte en, da han sad som en lille froe i den. Han broed sig selt ikke om den.... Nu passer han fint i den og vi bruger baade fastviklen og Becoen lige meget. M bruger ogsaa Becoen.

Hvis jeg skal sige noget minus om den, saa er det spaenderne, som har en ekstra sikkerhedsdims, man skal trykke paa, mens man aabner klikdimsen med tommel og pege... det kan man ikke med en haand. Ellers er jeg glad for den og den kan ogsaa bruges med baby ud imod. Det bruger vi saa kun hjemme, for det er for meget for ham udenfor med alle dem, der vil dikke ham, men han er glad for at vaere med i det jeg laver herhjemme, min nysgerrige Noah :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har en beco gemini.. Vi elsker den!

Den passer fitn til mig, jeg er kraftig og lille, og den passer fint til min kæreste som er høj og almindelig af bygning..

Jeg bar Camille flere timer om dagen, da vi var på ferie - uden overhovedet at kunne mærke det, på tros af at jeg har dårlig ryg..

Det er helt sikkert en fordel at man kan vende hende begge veje; Og med lidt snilde, behøver man ikke engang tage selen af, for at vende hende.

Jeg kender flere der har ergoen, hvor babyen kun kan vende ind, som var glae for den det første havle år, også gad deres baby altså ikke mere, fordi de gerne vil "se verden" engang i mellem..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uh beco gemini ser også bare smart ud! Jeg vil have dem alle sammen :lolhit

Hmm jeg er jo ikke så høj så måske ergoen bliver for voldsom? Jeg er ret spinkel bygget (bare ikke når jeg er gravid :D )

Men hvordan fungere det med beco og spædbarn? Altså Ayah er jo 10 uger gammel nu, og vejer 5700 g, skal der så noget indsats i eller hvordan? Den skal helst kunne bruges nu nemlig.

Lige pt hælder jeg mest til enten ergo eller beco gemini. Måske mest beco fordi Ayah så også kan sidde og kigge ud engang imellem, hmm.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uh beco gemini ser også bare smart ud! Jeg vil have dem alle sammen :lolhit

Hmm jeg er jo ikke så høj så måske ergoen bliver for voldsom? Jeg er ret spinkel bygget (bare ikke når jeg er gravid :D )

Men hvordan fungere det med beco og spædbarn? Altså Ayah er jo 10 uger gammel nu, og vejer 5700 g, skal der så noget indsats i eller hvordan? Den skal helst kunne bruges nu nemlig.

Lige pt hælder jeg mest til enten ergo eller beco gemini. Måske mest beco fordi Ayah så også kan sidde og kigge ud engang imellem, hmm.

Camille er godt nok lang, men Beco har sådan en indstilling, så man bare "folder den ud" mellem benene også kan man tilpasse den sådan..

Men altså, min pointe var, at Camille aldrig (heller ikke i den anden vi havde) brugt babyindsatsen, fordi den simpelthen var for lille.. Mener det går til 6 kg. Jeg ved ikke om der er en til beco gemini, men hvis der var, ville jeg ikke bruge pengene på den hvis jeg var dig.. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er på højde med dig, og vejer omkring 50 kg (dengang jeg købte den vejede jeg nok 10 kg mere), og Beco Gemini er rigtig god. Først havde jeg faktisk bestilt en Ergobaby, men den var for lang og for stor til mig. Manducaen fik jeg at vide, var større end Ergobaby. Vores datter sad i Beco Gemini fra hun var omkring 5-6 kg uden problemer. Den er nem at holde pæn, og så synes jeg det er rart der er indbygget hovedstøtte, som bare kan knappes ned, hvis baby skal sidde udad.

Myliona, jeg er glad for I også er glade for den ;)

Kan i hvert fald anbefale den :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er på højde med dig, og vejer omkring 50 kg (dengang jeg købte den vejede jeg nok 10 kg mere), og Beco Gemini er rigtig god. Først havde jeg faktisk bestilt en Ergobaby, men den var for lang og for stor til mig. Manducaen fik jeg at vide, var større end Ergobaby. Vores datter sad i Beco Gemini fra hun var omkring 5-6 kg uden problemer. Den er nem at holde pæn, og så synes jeg det er rart der er indbygget hovedstøtte, som bare kan knappes ned, hvis baby skal sidde udad.

Tror faktisk et er den "dyre ting" vi har været gladest for :) Den er SÅ nem.. Også fylder den faktisk ikke meget - Har den med i pusletasken når jeg er ude og shoppe, hvis hun vil op mens hun er i barnevognen :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, den hovedstoette er bare god at have - ogsaa hvis de falder i soevn og stadig er smaa ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har en Ergo og er meget glad for den :) Synes dog at at den tiltrækker mine kattes hår, hvilket er ret ærgerligt, da den er sort <_<

Men lyder på de andre til at Beco vil passe bedre til din højde. Er selv 172cm høj og synes Ergo'en passer fint, men kan godt se den kan blive ret stor hvis man er 14cm mindre end mig.

Men Ergo har også sådan en hovedstøtte dims (det er det anderledes stykke stof foran. Det kan foldes ud og har knapper der kan trykkes ind i selerne man har på skuldrene i forskellige længder), ved dog ikke om det er det samme princip på beco'en? :wacko

Del dette indlæg

Annonce ♥

Becoen er polstret og det er hovedstoetten ogsaa - den gaar ud i et med selen, men klappes bare ned og knappes fast :balloons

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi have en babybjørn og den var vi glade for.

Den fåes jo i forskellige udgaver.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Undskyld hvis jeg spamer tråden, men er der nogle af jer der har erfaring med Stokkes bæresele? Den er vi nemlig ret hooked på, jeg kan rigtig godt lide den fordi der ikke er så meget bæresele i den (altså materiale) jeg synes nogle af dem i nævner virker som om der bare er enormt meget.

Jeg vil bare ikke have at jeg ender op med en som er u-ergonomisk.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg mener, at Pandamoren har den.... :unsure

Beco Gemini er ikke meget baeresele, vil jeg sige, Den kan godt vaere i min taske sammen med pusleclutch og alt mit hejs :yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har en STOKKE, og den er vi fantastisk glade for.

Den er dyr, men den kan bruges indtil barnet er ca. 3 år, fordi den kan spændes om på ryggen.

Den er meget simpel og har super robuste kvalitetsspænder.

Til de små er den også een af de bedre rent ergonomisk, da den sørger for barnet ikke hænger i benene. Vi brugte den fra Anna var 3 uger og der var hun liiige på det mindste, men det gik fordi der er god støtte i.

Den har metal-stabilitetsstang i ryggen og et bredt foret nylonbælte om hoften, som sørger for den sidder meget bekvemt (i hvert fald på mig).

Den har rigtig gode justeringsmuligheder

Anna elsker at sidde i den. Jeg bærer hende i den, hvis vi skal et hurtigt smut ned i byen, men har båret hende rigtig meget i den da hun var yngre. Hun falder altid i søvn ;)

Da den har en fast kant ved hovedstøtte, kan man skærme mod solen med stofble - ganske smart.

Den er meget pæn og vaskbar - dog et lidt for stort logo til min smag

Faktisk har jeg intet dårligt at sige om den

post-3426-0-61465900-1358452067_thumb.jp

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har en STOKKE, og den er vi fantastisk glade for.

Den er dyr, men den kan bruges indtil barnet er ca. 3 år, fordi den kan spændes om på ryggen.

Den er meget simpel og har super robuste kvalitetsspænder.

Til de små er den også een af de bedre rent ergonomisk, da den sørger for barnet ikke hænger i benene. Vi brugte den fra Anna var 3 uger og der var hun liiige på det mindste, men det gik fordi der er god støtte i.

Den har metal-stabilitetsstang i ryggen og et bredt foret nylonbælte om hoften, som sørger for den sidder meget bekvemt (i hvert fald på mig).

Den har rigtig gode justeringsmuligheder

Anna elsker at sidde i den. Jeg bærer hende i den, hvis vi skal et hurtigt smut ned i byen, men har båret hende rigtig meget i den da hun var yngre. Hun falder altid i søvn ;)

Da den har en fast kant ved hovedstøtte, kan man skærme mod solen med stofble - ganske smart.

Den er meget pæn og vaskbar - dog et lidt for stort logo til min smag

Faktisk har jeg intet dårligt at sige om den

post-3426-0-61465900-1358452067_thumb.jp

Ih tak for et super brugbart svar, og hvor er det dejligt at den er god, for det er virkelig den vi allerhelst vil have. Glæder mig til han hænger i bæreselen frem for inde i maven ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tøser, jeg har brug for lidt vejledning.

Jeg har en strækvikle som jeg elsker at bruge herhjemme, MEN jeg kunne godt tænke mig en bæresele til når vi er ude. Bare så jeg lige kan klikke den på, istedet for at binde.

Men hvilken skal jeg købe? Hvad er godt? Jeg farer totalt vild i junglen :blink

Jeg har hørt at BabyBjörns bæresele ikke er god ergonomisk, og jeg søger en som støtter godt, så derfor bliver det ikke den.

Jeg er ikke så høj - 158 cm, ved ikke om det har noget at skulle have sagt?

Håber der er nogle af jer kloge kvinder som kan hjælpe mig :)

Vi har været glæde for vores Cybex2Go. Jeg har faktisk lige sat den til salg, hvis det har interesse. Den ser næsten ny ud. Den er ergonomisk og kan bruges fra barnet er 3mdr til barnet vejer 18kg og man kan bære både på maven, hoften og ryggen. Prøv evt at søge på den på Youtube. Der er en rigtig god instruktionsvideo :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Håber det er ok, at jeg stiller et spørgsmål i din tråd :help

En bæresele med indsats som f.eks, ergobaby, hvor længe må baby sidde i sådan en? Er der en anbefalet maks tid? Eller belaster det ikke ryggen?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har været glæde for vores Cybex2Go. Jeg har faktisk lige sat den til salg, hvis det har interesse. Den ser næsten ny ud. Den er ergonomisk og kan bruges fra barnet er 3mdr til barnet vejer 18kg og man kan bære både på maven, hoften og ryggen. Prøv evt at søge på den på Youtube. Der er en rigtig god instruktionsvideo :)

Tak for tilbuddet, men vi er endt med at ville have en beco gemini :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

GrønFrø: Helt okay at du stiller spørgsmål i tråden :super

Til jer andre, tusind tak for jeres svar :lovebk Vi er endt med at ville have en beco gemini, og jeg tror det bliver den her

SERENITY beco gemini.jpg?width=305&height=300&color=ffffff

Skal bare lige være helt sikker, det er jo en del penge for sådan en dims :huh jeg har kun kunnet finde den på sneglehuset.com men hvis nogen kan finde den billigere ville det være skønt! :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har du proevet i tyske internetbikse?

Mytoys.de? der koebte jeg vores :)

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER