Oprettet December 31, 2012 Hej :). Håber I kan hjælpe mig. vi var til guldbryllup hos mine bedste forældre lørdag, og som forberedelserne på det kom jeg til at tænke på at svigerforældrene må nærme sig sølvbryllup. Jeg spurgte så min svigermor, men hun undveg meget og sagde bare det var da mange år siden. (Min kæreste er 23). Jeg spurgte så svigerfar, og kom frem til at de måtte være gift i 1988. Så skrev vi til kærestens mormor og fik en data om at de var gift i maj 1988, og dermed vil have sølvbryllup til maj. Men hvad bør man gøre ud af det? hvad er traditionerne? Vi tænkte at det kunne være sjovt/hyggeligt at inviterer familien på besøg en af de omkringliggende weekender, uden at mine svigerforældre ved det. (Selvfølgelige hvor vi så også sørger for mad osv.) Men er det mærkeligt når det ikke er på dagen? hvad med krans, hvordan er traditionerne for det? Håber I kan hjælpe, og har nogle gode ideer til hvordan man kan fejre det. :hurra Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 31, 2012 Man laver æresport og synger kl 7 om morgnen. Mine forældre holdte to fester, en for familien på selv dagen, og en for vennerne om lørdagen, fordi der ellers ville blive for mange. Min forældre dansede brudevals inden kl 24, og skulle kysse, da folk omkring dem, fik dem trykket helt sammen. Vi som børn holdte tale for dem, eller jeg gjorde omkring dem som personer og om dem sammen. Til morgensangen havde vi børn rundstykkerne med. heldigvis havde mine forældre også selv sørget for nogle. for der kom over 100 mennesker - min far er meget social Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 31, 2012 Hvis de begge undviger, er det ikke sikkert de ønsker at der skal gøres noget ved det. Mine forældre valgte at invitere børn og svigerbørn 3 dage i sommerhus for at undgå at blive fejret. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 1, 2013 Når de undviger på den måde du beskriver ville jeg heller ikke gøre noget. Da mine forældre havde sølvbryllup, var vi ude og rejse i stedet for fest. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 1, 2013 Vi dukkede op med æresport, morgenmad og en hjemmefabrikeret sang på "Det vores bryllupsdag idag" - Diskofil-style :-) Det var bare os unger, men det var rigtigt hyggeligt, og de blev vildt glade :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 2, 2013 Jeg tænker som de andre at hvis de undviger så er det fordi de ikke ønsker at gøre noget ved det - men i kunne jo fx give dem en gave alligevel, og da det jo er sølvbryllup er noget i sølv måske en fin idé - Mine forældre fik stjålet deres gamle hjemmesko og på deres sølvbryllupsdag kom et hold venner tilbage med dem sprayet med sølv maling. Det faldt i god jord. Men man kan jo også købe sølv smykker eller lign. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 2, 2013 Kan godt følge jer med ikke at lave noget stort, men bare med os børn. Det ville de nok også elske.... to af deres børn bor så også hjemme. (14, 19 og 23 årige) så er jo ikke meget unormalt. Men kunne da være fint at lave en æresport og forberede morgenmad eller lignende til dem. (bare svært idet svigerfar står op kl 5 for at strygetøj og lave mad) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 2, 2013 Ellers prøv at hør om de nogensinde har haft en polterabend.. Har de ikke det, så "polter" i dem - allier jer med de yngste, og sørg for at der er en friweekend, også overrasker i dem med morgenmad, også ud og lave et eller andet vildt om dagen også et sted hen og spise om aften :) Hvis I har råd, kunne et sommerhus jo også være en fin ide :D Ellers ville jeg nok bare spørge, om de regnede med at gøre noget specielt ud af sølvbryllup, eller om de havde nogen ideer.. Måske lufte den i forhold til guldbryllup - ala "Ej, var det lidt dumt at vi gjrode sådan og sådan.." Del dette indlæg Link to post Share on other sites