GrønFrø

Hvornår var jeres krop "normal" igen?

18 indlæg i dette emne

Ja, jeg ved godt, at det nok er meget forskelligt fra person til person, men jeg kunne nu alligevel godt tænke mig at høre, hvor lang tid der går fra fødslen og til kroppen er sig selv igen?

Jeg tænker på:

• Vægten
  • Bækkenbunden
  • Maven
  • Osv.

:tak

Del dette indlæg

Camille er snart 6 måneder.

Har lyst til at sige alt er "normalt".. MEN.. Min mave er stadigvæk en del mere blævret, end før... :) Vejer det samme, men det er bare ikke helt så "stram"..

Men sådan har det faktisk været siden hun var ja.. 2 måneder tror jeg :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min datter er næsten tre måneder og min bækkenbund er stadig ikke normal men jeg sprang også rigtig meget! Har tabt 16 kg så vægten er næsten væk (mangler to kg). Tror mange ting spiller ind på vægttab: ens form før fødslen og i HØJ GRAD om ens baby sover meget så man selv kan nå at hvile sig!! Maven er faktisk ikke synligt slap men jeg kan godt mærke forskel. Huden er stadig lidt slap men igen ikke synligt for andre end mig selv.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her er der gået 2-3 uger hver gang og jeg har intet gjort for det.

Denne gang hvor jeg er ældre og det er 3. gang forventer jeg at der måske skal lidt motion til.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min bækkenbund blev lynhurtigt fin igen, men vægten blir en lang og sej kamp. Øv.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min bækkenbund var tip top til 8 ugers tjek og det er jeg ret sikker på den havde været i et par uger.

Jeg manglede kun 1-2 kg efter 14 dage og tror det var helt normalt efter ca. 3 mdr, hvor jeg absolut intet gjorde for det.

Min krop var vist fuldstændig sig selv efter 4-5 mdr.

Mine bryster bliver aldrig sig selv <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vægten er helt af sig selv blevet 7 kg. under min start-vægt og falder stadig hver uge. Efter 10 dage, var jeg på min start-vægt (tog 10 kg. på, så har nu tabt 17)

Min mave ser ud som før, men når man trykker på den, kan jeg godt mærke at musklerne stadig mangler træning!

Min bækkenbund og selve det bækkenbundsøvelser hjælper på, er helt som det skal være. Dog har jeg beskadiget en muskel indvendig tæt på urinrøret, så venter på en tid til gyn. på Skejby. Jeg mærker kun noget til det, hvis jeg har gået meget langt, så det er begrænset, hvor meget motion jeg får for tiden.

Det er godt, at du forbereder dig psykisk på det! Selve det med, hvor ondt jeg havde og hvordan min krop var efter fødslen, har jeg virkelig haft svært ved at acceptere - jeg var ikke heeelt forberedt på den del.!!

Bare husk, man skal ikke acceptere, hvis en læge (i mit tilfælde sekretæren) siger: "dit underliv bliver aldrig helt det samme igen", øh, nej, måske ikke, men man skal altså ikke have ondt for evigt! - derfor jeg nu skal til Skejby!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Pyha kan godt huske de bekymringer om kroppen. Zoey er nu 8 mdr. Og alt har længe været som før.

Det eneste jeg kan sætte en finger på er brysterne, de er sku krympet, men tror ikke det er pga amninge, nærmere pga vægttab. Tog 14 kg på og har nu tabt 18. Hvilket altid har påvirket mine bryster. Og de vender gerne tilbage til normalen :)

fik et lille strækmærke på ballen som også er væk

Fik en masse pigmentforandringer i ansigtet, på armene og maven som bekymrede mig en del, men de er long gone :)

Og bækkenet var tip top til 8 ugers undersøgelse. ( husk knobeøvelserne så skal det nok gå )

Så den eneste måde man kan se jeg har fået Zoey - er på poserne under øjnene ( for søvn er ikke det vi får mest af Hehe )

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg venter stadig og min ældste søn er 8 ;)

Vægten og bækkenbunden var fin lyn hurtig

Men alle små tingene som længere bryster strækmærker og div de er ikke blevet normale igen men det regner jeg nu heller ikke med de bliver ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

• Vægten

Vægten var ret hurtigt sig selv igen. Jeg tog 8 kg på, og havde tabt dem igen inden for ca. 1 måned. Det meste var hende, moderkage, fostervand, og så havde jeg lidt vand i kroppen

• Bækkenbunden

Den var helt ok til 8 ugers tjek :)

• Maven

Min mave er desværre stadig ret slap. Det er mere som om den punkterede, end den trak sig sammen. Jeg har ret løst maveskind nu, som desværre hænger. Men min svigerinde, der fødte 14 dage efter mig, har en helt anderledes mave nu. Hendes er stadig en lille smule rund i det (hun ser ud som om hun var ca. 15 uger henne), men er overhovedet ikke slap. Den bliver bare mindre og mindre med tiden. Så man behøver ikke få hængemave :)

Osv

Jeg havde ret slem bækkenløsning til sidst, men var overrasket over hvor hurtigt det blev godt igen. Dagen efter fødslen kunne jeg allerede mærke, at der ikke var vægt på bækkenet på samme måde, og jeg havde ikke længere ondt. De næste par uger kunne jeg da godt mærke, hvis vi gik lange ture, at jeg blev lidt træt i lænden, men det gjorde ikke ondt :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Efter fødslen manglede jeg kun 5 kg til startvægten - tog 15 kg på. Idag har jeg tabt 18 kg, da jeg er nu 3 kg under startvægten. Har ikk gjort det store for at tabe mig.

Bækkenbundet var ikk helt 100 % ved 8 ugers undersøgelse. Men det ka klares med knibeøvelser.

Strækmærkerne på maven er ikke så synlige mere. Maven blev hurtig sig selv, men kan godt se lidt gravid ud, når jeg er oppustet.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg var overvægtigt både før og under min graviditet. Vejer i hvertfald 30 kg for meget. Men under graviditet tog jeg kun omkring 5 kg på.

Så jeg vidste i forvejen at min mave vil være blævret og slap :unsure og ikke særlig køn heller og med en masse strækmærker.

Dog ser min krop anderledes ud, og synes også kiloerne sidder anderledes. Svært at forklare.

Har faktisk ikke været på vægten efter min fødsel, så jeg aner faktisk ikke hvad jeg vejer nu.

Men året 2013, er også for mig det år hvor jeg skal tabe mig mindst 20 kg.

Overskydende hud slipper jeg kun af med hvis jeg lader mig operere, men regner med jeg lige skal have et barn mere, hvor det for mig så er slut med børn- 2 er nok- så må vi se om jeg har lært at leve med min mave eller om jeg lader mig operere. Det sker i hvertfald ikke på en hver bekostning.

Mine bryster, nå ja er normalt 90/100 G/H så de var store i forvejen, lever fint med dem, så de er ikke til gene som sådan. Og jeg ammede kun kort tid pga. personlige ting, så de er ikke tynget af amning.

Dog har de ændret sig og lur mig om jeg ikke skal op i en anden størrelse, nu skal jeg bare have fundet drømme bh`en (mærket) da dem jeg har kan jeg ikke passe mere.

Min bækkenbund er ikke helt okay endnu, og til 8 ugers undersøgelsen, som jeg fik rykket til 6 uger da jeg sjovt nok synes jeg var klar :rolleyes , hvilket jeg så ikke var , så alt ja normalt ud.

Men mine div. muskler forneden er altså ikke hvad de har været, endnu.

Sex var jeg fysisk klar til at prøve af igen efter 7 uger. Psykisk var jeg klar efter en uge :rolleyes Det gør stadig ondt på en måde, men slet ikke på samme måde som lige i starten. Og der kan jeg godt mærke de knibeøvelser er vigtige at holde ved lige, alt føles anderledes. Og man kan bare slet ikke de samme ting lige i starten og det kan hurtigt gøre "ondt". Men det bliver bedre for hver gang, så det er bare at klø på og stadig tage hensyn.

Mine hofter er blevet mere brede, så jeg kan faktisk ikke passe mine jeans mere <_< men jeg fik så heldigvis gavekort til tøj i julegave så jeg skal ud og bruge lidt penge på tøj når der er udsalg i pågældende butik.

Men ellers umiddelbart er jeg på vej til at blive normal igen efter fødslen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg hørte engang en sige at det tager 9måneder at være gravid og det tager 9 måneder at "komme tilbage igen" - det synes jeg egentlig passer meget fint. Kroppen bliver aldrig den samme tror jeg, men så godt som. Efter min første graviditet gik der tre uger så var jeg på startvægten og i mine almindelige bukser, min bækkenbund var fin til tjek, men sålænge man ammer er kroppen jo anderledes.

For mig var det lige så meget en følelse. Følelsen af at være mig selv igen - og det tog altså noget tid. Jeg havde svært ved at føle mig som mig selv mens jeg stadig var en malkeko og hele tiden havde en stofble over skulderen :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mave var meget blød den første uge, men allerede 2 uger efter fødslen syntes jeg at den havde trukket sig pænt sammen igen. Lidt blødere end før måske- men samme størrelse.

Blødningen ophørte helt allerede efter 10 dage.

Underlivet var stort set sig selv 2 uger efter- jeg tror vi forsøgte os allerede 12 dage efter fødslen, og det gik faktisk rigtig fint. Var lidt øm- men slet ikke "KB hallen"-agtig.. Tror den var helt sig selv igen efter en lille måned. Både med at knibe og holde på vandet og alt sådan noget.

Jeg tabte iøvrigt 10 kg. af at føde, og manglede kun 3 ud over det, for at nå min før-graviditets-vægt. Den ramte jeg nok 4-5 uger efter fødslen.

- Så alt i alt var jeg virkelig hurtig til at blive "mig selv" igen :) (første gang tog alt det ca 1½ år!)- forskellen var at jeg var i god form og havde cyklet langt ind i graviditeten og holdt mig i gang. Det gjorde jeg slet ikke første gang..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min søn er 6 måneder (idag :wub) og intet er normalt :rolleyes Men der er heller ikke noget, som jeg "ikke kan leve med" + jeg har ikke gjort ret meget for at vende tilbage til normen. ;)

Vægten: Jeg vejer ca. 10 kg mere end inden jeg blev gravid (jeg tog en 25-30 kg på i løbet af graviditeten)

Bækkenbunden: Stadig ikke helt god, jeg kniber hvad jeg kan, men det er ikke for godt. Men jeg bristede også ret meget (havde en stor baby derinde :D)

Maven: Altså jeg tror, den ville ligne sig selv, hvis jeg tabte de der 10 kg... :P Den har vel været normal-bortset-fra-kiloene i et par måneder, tror jeg

Brysterne: Bliver ALDRIG normale igen. Har strækmærker hele vejen rundt. Men call-me-crazy så er jeg faktisk gladere for mine bryster nu end før. Jeg synes de har fået en pænere form. :) Ved dog ikke om de forvandler sig til usle sokker med 5-kroner i, når jeg er færdig med at amme :lol

Alt i alt har min krop bare ændret sig, og jeg tror det er for-good, og det har jeg det helt ok med. Jeg taber mig en dag, og bækkenbunden skal jeg også nok få styr på. Men jeg tror ikke på, at jeg nogensinde igen kommer til at se ud som før jeg blev gravid. :)

Edit: Sex føles som før. Og det har det egentlig gjort siden anden eller tredje gang efter fødslen (der dog først var ca. 3 måneder efter fødslen)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tabte mig ret hurtigt i starten og smed 13 kg (tog ca 18kg på) de første 3 uger, men så har vægten også stået stille <_< Men jeg har heller ikke haft overskudet til at træne før nu her 3 mdr efter.

Efter 3-4 uger var der ikke rigtig flere smerter i underlivet, men plet blødte de første 4-5 uger. Til 8 ugers tjek, fik jeg afvide jeg skulle træne bækkenbunden, men jeg tror den var som før - sådan føltes det ihvertfald ;)

En 'sjov' ting er at jeg nu jeg er begyndt at træne og skulle ligge på maven og lave øvelser - at jeg stadig er MEGET øm i de nederste ribben..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde forberedt mig på det absolut værste og troede aldrig, at jeg ville blive pæn igen. Men jeg må indrømme, at jeg faktisk er mere tilfreds med min krop her knap 5 mdr efter fødslen end før. Jeg tog 9 kilo på, og efter tre uger, havde jeg tabt 14 kg. Sidst jeg vejede mig før jul, vejede jeg 7 kg mindre end da jeg blev gravid.

Der gik lidt tid, før min mave blev strammet op. Jeg kan ikke rigtig vurdere, om den er liiiiidt løsere end før, men bestemt ikke meget. Jeg har 3 bittesmå strækmærker for neden af maven, som kom i den sidste uge, og de er nu falmet ret meget, så man næsten ikke kan se dem.

Mine bryster er ikke specielt pæne, men det har de nu aldrig været, synes jeg.

Mht bækkenbunden - jeg var ret flittig lige efter fødslen til at få lavet en masse knibeøvelser, hvilket gør, at min bækkenbund hurtigt blev stærk igen. Havde f.eks ingen problemer med at genoptage løb efter 8-ugers-tjekket.

Sex-wise kom vi igang igen ca 6 uger efter fødslen, og indrømmet - det gjorde lidt naller. Jeg fik en 4-5 sting, men et par af dem var ret langt oppe, og jeg kan faktisk stadig mærke, at det spænder lidt i dem, inden man ligesom kommer "rigtig" igang :whistling men det er ikke noget, der umuliggør noget som helst (:yay).

Alt i alt føler jeg mig som mig selv igen. Og så alligevel helt forandret - men det er jo altså mest psykisk :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg følte mig normal igen efter 3 mdr.

Jeg tog dog 20 kg på ca i graviditeten, og 9 af den ca forsvandt få dage efter fødslen. Jeg fik altid amningen igang, så de kg, som skulle gå af på det, må jeg så kæmpe med nu, så jeg er på slankekur.. og jeg er nu 4 kg fra min før graviditetsvægt. men jeg har for øje at tabe 10 kg i alt mere, da jeg var på kanten til overvægtig inden graviditeten.

mit underliv er desværre sunket lidt, så på trods at knibeøvelser, var det ikke helt ok med bækkenbunden til 8 ugers undersøgelsen, så jeg kniber endnu... ;)

Men jeg må sige at selvom jeg har lidt vej med vægten, synes jeg bedre om mig selv nu, end jeg gjorde før graviditeten....

Bare rolig, før du ved at det føles det hele normalt igen...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER