Mette A.

Ved ammestop - MME hvor meget og hvor længe?

2 indlæg i dette emne

Lise er nu lidt over 10 mdr og hun får bryst 2 gange dagligt - én gang om aftenen og én gang om morgenen. Jeg begynder nu at overveje at stoppe helt med at amme eller trappe det ned til kun én gang om aftenen.

Men så vidt jeg ved, så skal de stadig have en del mælk i noget tid endnu, jeg er bare i tvivl om hvor meget mælk de egentlig skal have og hvor længe endnu?

Skal det være MME eller er det iorden kun at få sødmælk fra nu af?

Jeg har ingen anelse om hvor meget MM hun får fra de to gange hun bliver ammet nu. Hun sutter i ca. 10-15 min og jeg kan som regel presse en lillebitte smule mælk ud bagefter. Jeg tilbyder hende så MME eller sødmælk på kop ved et par af måltiderne i løbet af dagen og hun drikker da lidt, men hun foretrækker vand. Hun vil ikke tage sutteflaske.

Håber der er nogen af jer kloge kvinder der kan hjælpe, eller fortælle mig hvad i gjorde med jeres store børn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg stoppede med at amme, da Theo var 8 mdr.

Herefter fik han MME af kop morgen og aften. Han fik tilbudt 400 ml i alt om dagen, så hans jernbehov blev dækket.

Da han blev 1 år stoppede jeg med at give ham MME og han fik i stedet for sødmælk til måltiderne :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER