Oprettet December 28, 2012 HJÆLP! Amningen er så småt ved at gå i stykker nu! :boo hun har i lang tid (længere end en måned) været utilpas omkring amningen i dagtimerne, (vrider sig og græder, flere gange mens hun spiser) og hun virkede ret træt og utilpas hver eftermiddag/aften, -jeg blev så foreslået af en i mødregruppen at prøve noget MME, -og først tænkte jeg naaarj da -der er jo rigeligt af min mælk.. Men jeg prøvede alligevel, OG fandt ud af at hun eeeelskede det og pludselig spiste med glæde istedet for gråd! Jeg er så siden (ca. en uges tid) kommet til at give hende mme en gang om dagen, midt på dagen, og dette gør at hun får mindst en god lang lur midt på dagen, og det hjælper heeeeelt vildt på hendes humør!! Men nu har vi også fået "kampe" om natten når vi ammer, - jeg tror at det er fordi hun ikke gider at "knokle" for maden, og jeg er nu vildt bange for at give MME! Ved ikke om jeg bare skal acceptere det og lade hende langsomt gå over på fuld MME (selvom jeg synes at det ville være mega besværligt om natten og ellers) eller om jeg skal forsøge at droppe MME'en helt og så vende tilbage til fuldamning!? Men min datter virker jo gladere når hun får MME, så egentlig synes jeg ikke at det er helt holdbart! Kan det være at hun får ondt i maven af MM? Det virker lidt sådan nogen gange, -men det virker bare ikke logisk for mig!? Jeg satser på så småt at begynde på grød når vi må omkring de 4 mnd. og min SP mener også at dette nok er det bedste for min datter (hun mener at Livia er en af dem der vil noget mere ret hurtigt)! Så jeg regner altså ikke med at fuldamme særligt længe endnu! Synes ikke at jeg vil eller kan ringe og sludre med min SP nu her i ferietiden! Så sætter min lid til jer dejlige mødre :loveshower Jeg håber meget at der er nogen herinde der har hørt eller prøvet noget lign. eller måske bare har lidt gode råd!? Tuuusind tak på forhånd!! :lovebk Godt nytår herfra! :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 28, 2012 Jeg er nok lidt farvet af mit eget ammeforløb, der ikke gik ret godt, men jeg synes det vigtigste må være en glad baby, og hvis det er gennem mme, så synes jeg at det må være det rigtige. Hvilket suttehovede bruger du? Hvis mælken kommer for hurtigt er der ikke noget at sige til, at hun hellere det ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 28, 2012 Børn burde ikke få ondt i maven af MM da det er jo er helt naturligt sammensat men mindre du har spist meget krydret, drukket kaffe, spist chokolade eller jordbær? Når din datter ikke er ældre så tror jeg altså at jeg havde kæmpet for at få amningen til at køre og droppet MME, årh jeg syntes det er et skodråd du har fået i mødregruppe. Jeg tror dels hun er 'lidt' doven, at ammeteknikken måske ikke er helt i vinkel så kun ikke ligger optimalt - eller at du har for lidt mælk. Det lyder lidt som om I har sprunget et appetitspring over hvor du så har suppleret med MME istedet for at din produktion er kørt op. Jeg ville nok tage en snak med min SP og få hende til at vurdere udfra hendes kendskab til Jer. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 28, 2012 Jeg er nok lidt farvet af mit eget ammeforløb, der ikke gik ret godt, men jeg synes det vigtigste må være en glad baby, og hvis det er gennem mme, så synes jeg at det må være det rigtige. Hvilket suttehovede bruger du? Hvis mælken kommer for hurtigt er der ikke noget at sige til, at hun hellere det ;) Jeg bruger Nuuk anti kolik!? og en sjælden gang i mellem en avent flaske med tilhørende sut! Hvad skal jeg gå efter får at få en "svær" en?? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 28, 2012 Børn burde ikke få ondt i maven af MM da det er jo er helt naturligt sammensat men mindre du har spist meget krydret, drukket kaffe, spist chokolade eller jordbær? Når din datter ikke er ældre så tror jeg altså at jeg havde kæmpet for at få amningen til at køre og droppet MME, årh jeg syntes det er et skodråd du har fået i mødregruppe. Jeg tror dels hun er 'lidt' doven, at ammeteknikken måske ikke er helt i vinkel så kun ikke ligger optimalt - eller at du har for lidt mælk. Det lyder lidt som om I har sprunget et appetitspring over hvor du så har suppleret med MME istedet for at din produktion er kørt op. Jeg ville nok tage en snak med min SP og få hende til at vurdere udfra hendes kendskab til Jer. Jeg spiser meget varieret og passer meget på med de madvarer du nævner, fordi hun har haft så mange maveproblemer <_< Det kan godt give mening at vi har "sprunget" et appetitspring over, men jeg har jo stadig ammet 80% af tiden!? Og det med teknikken giver også god mening, -det kan vel også gøre det hårdere for hende! Måske er jeg lidt lun på at prøve at lægge MME på hylden igen, om ikke andet så bare nogle dage, og se hvad der sker! For Seeeeevan da jeg synes det er pisse svært at være mor!!! Hardest job EVER!! :unsure Og tak for jeres tilbagemeldinger...! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 28, 2012 Jeg bruger Nuuk anti kolik!? og en sjælden gang i mellem en avent flaske med tilhørende sut! Hvad skal jeg gå efter får at få en "svær" en?? Den svære er den første altså den der hører med til flasken. Ellers er jeg enig med Pumpkins - men jeg har som hende også et flaskebarn og er farvet af min egen ammehistorie. Jeg vil ikke kæmpe en enenste ammekamp næste gang - 1 måned og kører det ikke derefter så siger vi goddag til flasken min nye bedste ven. Hvis du virkelig gerne VIL amme så må du tage kampen og skære ned på MME og udsluse, tror ikke du kan tage en kold tyrker for tror ikke du har mælk nok. Jeg er enig med Annaperenna at det er et skidt råd du har fået og tror også du er kommet til at suplere mælke produktionen nedad desværre. Men kæmp for det og tag det "appetitspring" nu. Hvis det ikke lykkes er det altså ikke vanvittig besværligt om natten, det er en rutine du lige skal have op at køre. er det kogt vand i termo med ind til sengen eller er det op og varme i microen det er individuelt hvad man syntes er lettest! Del dette indlæg Link to post Share on other sites