Guest Felixmor

Vil gerne være gravid - smalltalk

9,065 indlæg i dette emne

Har du testet her til morgen, Susanne? Hvis det ikke er frisk blod, der kommer, så synes jeg da i hvert fald ikke, at løbet er kørt endnu. Når det fylder så meget i tankerne, så ville jeg i hvert fald teste….   :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har du testet her til morgen, Susanne? Hvis det ikke er frisk blod, der kommer, så synes jeg da i hvert fald ikke, at løbet er kørt endnu. Når det fylder så meget i tankerne, så ville jeg i hvert fald teste….   :kram2

Ja, jeg testede i morges - bragende negativ. Er efter min bedste overbevisning 40+1 (måske måske 4+0) i dag. Det er stadig gammelt blod. Jeg tror simpelthen ikke på jeg er gravid (som i noget der bliver siddende, i hvert fald). Så er der da noget galt med de teste jeg har :rolleyes

 

Jeg har KAMPsvedt de sidste to nætter - noget jeg har gjort under mens i mange år (også på piller), men ikke har oplevet siden jeg startede på LCHF. Og jeg har aldrig oplevet, at mine bryster blev ved med at være anderledes så længe - ikke engang da jeg var gravid med Anna.

 

:numse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender udemærket det med manglende overskud, men jeg synes at kunne mærke på dig at det manglende overskud er en reaktion på ikke at blive hørt af lægerne.

Hvad med at skrive din historie ned? Det kan være utrolig hårdt (det ved jeg) men psykisk er det en måde at få forklaret sig med ord, fordi man jo kan rette i det.

Og når du så har skrevet det ned, så send det til en anden læge eller gyn (mange har jo mails nu til dags) og hør deres syn på sagen :)

 

Ja, jeg føler nok en ekstrem afmagt over ikke at blive hørt. Det synes jeg jo burde være det mindste de kunne gøre. For svaret om at "I kan få hjælp når der er gået et år", det er bare som at få en våd klud i ansigtet, når jeg på 7 måneder kun har haft mens 3 gange :/

 

Jeg har sat mig ned her til morgen og skrevet nogle punkter ned (synes at hovedet bliver bedre tømt ved at få det ud gennem hænderne end at skrive det på computeren). Så nu vil jeg uddybe det lidt mere her en af dagene - for her i weekenden har jeg godt nok tudet helt vildt og tænkt, så tror at min mand trænger til at se lidt smil fra mig i dag :)

 

Malene, hvor er jeg ked af at høre hvor skidt du har det og at der ikke rigtig er nogen der vil høre på dig.

 

Jeg har slet ikke forstand på pco, så stoler på Susannes besked :) Så synes også du skal blive ved med at presse på, selv om det er pisse hårdt.

Måske du vil have nemmere ved at formulere dig og få fortalt om alle dine tanker og bekymringer omkring din situation på skrift (som Mannie foreslår), så har du også tid til at få skrevet det hele og på den rigtige måde, så de der læger forhåbentlig forstår at du har brug for deres hjælp, og hvis din lægeog gyn afd. stadig ikke forstår, så kan du sende det hele til en anden læge og du behøver ikke være bange for at bryde grædende sammen i telefonen.

 

Håber snart du får noget hjælp, for det kan ikke passe at du skal gå rundt og have det på den måde

:kram :kram

 

Måske jeg skulle lægge ud med at sige ved gyn i februar at jeg ikke rejser mig før de har lyttet til alle mine tanker og spørgsmål. Haha så er det vist først de går i baglås og nægter at lytte :klap

 

Denne weekend har virkelig været hård ved mig psykisk. Det var også derfor at jeg skrev herinde. Jeg har prøvet at skrive mine tanker herinde mange gange før, men har slet ikke kunne overskue det. Men nu blev det bare for meget.

 

Malene uden r: :kram Pus dog, det lyder som en opslidende tid, du går igennem. Jeg er helt enig med Susanne, Mannie og Ditte. Skriv ned hvad dine symptomer er, hvad der er blevet dokumenteret, at I vil have børn og hvordan du føler dig svigtet og ønsker at blive ordentligt udredt og sat i behandling og sørg for at få en henvisning til gynækolog hvis de ikke strammer ballerne og hjælper dig ordentligt, når du er ved gynækologisk afdeling i februar.

 

Håber der snart kommer hjælp og to streger til jer :kram2

 

Det kunne være at jeg skulle få printet det meste ud fra E-journal omkring min MR-skanning og første besøg ved gyn. For så kan jeg ihvertfald huske det hele ordret når jeg skal til kontrol.

 

 

 

Mange mange tak for alle jeres søde ord og omsorg - det hjalp mig virkelig i går til at få tænkt en masse igennem og få lidt mere gejst tilbage til at "kæmpe" mod systemet :kram :kram   :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg testede i morges - bragende negativ. Er efter min bedste overbevisning 40+1 (måske måske 4+0) i dag. Det er stadig gammelt blod. Jeg tror simpelthen ikke på jeg er gravid (som i noget der bliver siddende, i hvert fald). Så er der da noget galt med de teste jeg har :rolleyes

 

Jeg har KAMPsvedt de sidste to nætter - noget jeg har gjort under mens i mange år (også på piller), men ikke har oplevet siden jeg startede på LCHF. Og jeg har aldrig oplevet, at mine bryster blev ved med at være anderledes så længe - ikke engang da jeg var gravid med Anna.

 

:numse

 

Jeg bliver så ked af at læse at der skal være så meget bøvl med at blive gravid. Ville ønske at man bare kunne knipse med fingrene og vupti så var der gevinst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg testede i morges - bragende negativ. Er efter min bedste overbevisning 40+1 (måske måske 4+0) i dag. Det er stadig gammelt blod. Jeg tror simpelthen ikke på jeg er gravid (som i noget der bliver siddende, i hvert fald). Så er der da noget galt med de teste jeg har :rolleyes

Jeg har KAMPsvedt de sidste to nætter - noget jeg har gjort under mens i mange år (også på piller), men ikke har oplevet siden jeg startede på LCHF. Og jeg har aldrig oplevet, at mine bryster blev ved med at være anderledes så længe - ikke engang da jeg var gravid med Anna.

:numse

:kram :kram2 :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg føler nok en ekstrem afmagt over ikke at blive hørt. Det synes jeg jo burde være det mindste de kunne gøre. For svaret om at "I kan få hjælp når der er gået et år", det er bare som at få en våd klud i ansigtet, når jeg på 7 måneder kun har haft mens 3 gange :/

 

Jeg har sat mig ned her til morgen og skrevet nogle punkter ned (synes at hovedet bliver bedre tømt ved at få det ud gennem hænderne end at skrive det på computeren). Så nu vil jeg uddybe det lidt mere her en af dagene - for her i weekenden har jeg godt nok tudet helt vildt og tænkt, så tror at min mand trænger til at se lidt smil fra mig i dag :)

 

 

Måske jeg skulle lægge ud med at sige ved gyn i februar at jeg ikke rejser mig før de har lyttet til alle mine tanker og spørgsmål. Haha så er det vist først de går i baglås og nægter at lytte :klap

 

Denne weekend har virkelig været hård ved mig psykisk. Det var også derfor at jeg skrev herinde. Jeg har prøvet at skrive mine tanker herinde mange gange før, men har slet ikke kunne overskue det. Men nu blev det bare for meget.

 

 

Det kunne være at jeg skulle få printet det meste ud fra E-journal omkring min MR-skanning og første besøg ved gyn. For så kan jeg ihvertfald huske det hele ordret når jeg skal til kontrol.

 

 

 

Mange mange tak for alle jeres søde ord og omsorg - det hjalp mig virkelig i går til at få tænkt en masse igennem og få lidt mere gejst tilbage til at "kæmpe" mod systemet :kram  :kram   :kram

 

Det lyder godt at printe og skrive ned i punktform (evt. at fylde mere på senere) og insistere på, at du får fremlagt det til tjek i februar. Og så synes jeg ellers, du skal forkæle dig selv og din mand i dag, så I kan få en rigtig god søndag :) :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg testede i morges - bragende negativ. Er efter min bedste overbevisning 40+1 (måske måske 4+0) i dag. Det er stadig gammelt blod. Jeg tror simpelthen ikke på jeg er gravid (som i noget der bliver siddende, i hvert fald). Så er der da noget galt med de teste jeg har :rolleyes

 

Jeg har KAMPsvedt de sidste to nætter - noget jeg har gjort under mens i mange år (også på piller), men ikke har oplevet siden jeg startede på LCHF. Og jeg har aldrig oplevet, at mine bryster blev ved med at være anderledes så længe - ikke engang da jeg var gravid med Anna.

 

:numse

 

Kram!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder godt at printe og skrive ned i punktform (evt. at fylde mere på senere) og insistere på, at du får fremlagt det til tjek i februar. Og så synes jeg ellers, du skal forkæle dig selv og din mand i dag, så I kan få en rigtig god søndag :) :kram

 

Jeg tror simpelthen at jeg bliver nødt til at printe, for ellers får jeg ikke sagt alt når jeg endelig sidder i stolen, og så bliver jeg jo kun endnu mere frustreret bagefter. Så har netop lige sat gang i printeren, så jeg husker at få det gjort :)

Jeg har i forvejen lagt mine sedler, som jeg skrev her i dag med punkterne i min kalender, så jeg hele tiden har dem ved hånden, hvis der kommer mere til, så jeg ikke glemmer at få mine tanker skrevet ned :)

 

Vi er fuldstændig sneet inde herhjemme, så tror at vi skal ud og have skovlet os fri, og så må resten af dagen bestå af film på sofaen - det er også skønt at kunne have tiden til alenehygge med film og bare kramme i sofaen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter at ha testet svagt svagt positiv i sidste øjeblik inden de 5 min er gået, er der nu begyndende lyserødt blod - tydelig tegn på menses hos mig.

Ka meget muligt være en bio jeg har haft.

Øv :kram2

Men dejligt det kunne lade sig gøre.. I må på den igen også håber vi :bd :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor endte du egentlig med at kontakte lægen? Og hvad sagde du? Jeg aner ikke hvad jeg skulle sige til lægen og hvad hun evt. skulle gøre? :unsure Jeg tror da umiddelbart hun alligevel bare ville bede mig vente en uge og så ringe igen, hvis mens stadig ikke er kommet. Eneste mulighed er vel en test, der kan slå ud på laverede niveauer af hcg eller en blodprøve, så man kan se om der overhovedet er noget som helst?

LCHF gjorde i hvert fald en forskel. Men er det nok? Og HAR jeg rent faktisk haft den ÆL eller er jeg bare et kæmpe hormon-fuck-up? Jeg er i tvivl om alting i dag og synes det er ret meget noget lort! :huug Der bliver ved med at være meget lidt meget gammelt blod - som i helt næsten brun-sorte klatter på papiret. Jeg her jo reelt ikke set rigtig helt frisk blod på noget tidspunkt. Der har været mere eller mindre af det der rødbrune, der så har været mere eller mindre 'rødt'.

Jeg er ærlig talt lidt opgivende og trist i dag :(

:kram2

Søde Susanne.. Ved slet ikke hvad jeg sige, håber du kan finde et eller andet lyspunkt i løbet af dagen, selvom det er rigtig svært :kram2

Jeg tog kontakt til lægen fordi jeg var bekymret for, om det kunne være en GUL eller måske en "slags" MA (jeg havde jo en MA før M.,

Hvor de startede ud med, at det var en SA, men der kom jo aldrig noget ud, før det blev fjernet ved udskrabning). Jeg ved hvordan mine tests så ud med M. Og hvordan de udviklede sig, selvom jeg testede svagt positiv med hende allerede 3+3! Så derfor var jeg urolig! Da jeg ringede til lægen fortalte jeg som det var, at jeg havde forventet mens fredag/lørdag, men at jeg søndag havde testet meget svagt positiv! Det krævede så en forklaring af testen, for han sagde først, at en GT er positiv uanset stregens tydelighed! Fortalte så om de andre tests og at der ikke skete nogen udvikling og at min mens ikke gjorde tegn til at komme. Derudover så har jeg en røntgenundersøgelse på onsdag, hvor jeg skal have røntgen af ryggen, særligt lænden, så dette sammen med de andre oplysninger gjorde, at han mente vi skulle starte med en blodprøve også måtte vi tage planen derfra- afhængig af hvordan svaret på den var. Da jeg ringede for svar på BP onsdag og mens stadig ikke var kommet valgte han at undersøge mig, så vi kunne finde ud af, om kroppen var på vej mod mens eller hvad. Jeg får først atvide i morgen, om jeg må komme i røntgen eller ej, men når HCG var 24 tirsdag, 15 onsdag - så regner jeg stærkt med 0 i morgen, så min røntgentid kan bibeholdes. Jeg skulle forresten også have lavet en ny smear på onsdag, da den jeg fik taget i oktober var usikker i svaret, men den har han sagt, at vi lige ser på, om vi udsætter den eller hvad- hvis jeg gerne vil være gravid, så synes han vi venter, så det ikke kan tricke noget (tror det er pga. De komplikationer der var med M.).

Du har jo talt med din læge vedr. Udsættelse af smear, hvis der ikke er sket noget en af dagene, så synes jeg du skal kontakte lægen også fortælle dem, hvordan det ser ud- jeg tænker også i GUL eller andet bras hos dig :(

Op med humøret søde :kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil en GUL ikke give udslag på en g-test?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved det ikke. Nu vil jeg godt lige have en ende på det her rod og usikkerhed! Hvis ikke det her var sket, så havde vi helt sikkert taget en cyklus mere, men nu ved jeg sgu ikke rigtig <_< :( Jeg kan jo ikke finde ud af, om det ER en mislykket graviditet min krop bare skal have tid til at spytte ud eller om det er min PCO der driller.

Jeg er ærlig talt lidt opgivende og trist i dag :(

:kram2 det er godt nok surt, at du skal gå med den uvished :( :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil en GUL ikke give udslag på en g-test?

Jo, det vil den - men det kan godt være meget svagt og ville forklare hvorfor den endnu ikke er positiv, selvom alle mine symptomer stadig er der. Jeg troede lige, at min temperatur var faldet her til formiddag, men så satte jeg mig ned i sofaen og holdt munden lukket i 5 min og så var den aldeles ikke faldet. Mine bryster er fyldige, har derudover oplevet mine dutter er blevet lidt ømme også og de hvide prikker på mine brystvorter bliver tydeligere og tydeligere. Og så er jeg TRÆT, men ved ikke om det bare er fordi jeg er så bekymret og sover mega dårligt om natten.

 

Jeg har lige læst lidt om GUL (har med vilje udskudt det!) og jeg bryder mig aldeles ikke om det jeg læser :(

Hvis intet har ændret sig i morgen tidlig, så ringer jeg altså til min læge! 

 

:kram2 det er godt nok surt, at du skal gå med den uvished :( :kram

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2

Søde Susanne.. Ved slet ikke hvad jeg sige, håber du kan finde et eller andet lyspunkt i løbet af dagen, selvom det er rigtig svært :kram2

Jeg tog kontakt til lægen fordi jeg var bekymret for, om det kunne være en GUL eller måske en "slags" MA (jeg havde jo en MA før M.,

Hvor de startede ud med, at det var en SA, men der kom jo aldrig noget ud, før det blev fjernet ved udskrabning). Jeg ved hvordan mine tests så ud med M. Og hvordan de udviklede sig, selvom jeg testede svagt positiv med hende allerede 3+3! Så derfor var jeg urolig! Da jeg ringede til lægen fortalte jeg som det var, at jeg havde forventet mens fredag/lørdag, men at jeg søndag havde testet meget svagt positiv! Det krævede så en forklaring af testen, for han sagde først, at en GT er positiv uanset stregens tydelighed! Fortalte så om de andre tests og at der ikke skete nogen udvikling og at min mens ikke gjorde tegn til at komme. Derudover så har jeg en røntgenundersøgelse på onsdag, hvor jeg skal have røntgen af ryggen, særligt lænden, så dette sammen med de andre oplysninger gjorde, at han mente vi skulle starte med en blodprøve også måtte vi tage planen derfra- afhængig af hvordan svaret på den var. Da jeg ringede for svar på BP onsdag og mens stadig ikke var kommet valgte han at undersøge mig, så vi kunne finde ud af, om kroppen var på vej mod mens eller hvad. Jeg får først atvide i morgen, om jeg må komme i røntgen eller ej, men når HCG var 24 tirsdag, 15 onsdag - så regner jeg stærkt med 0 i morgen, så min røntgentid kan bibeholdes. Jeg skulle forresten også have lavet en ny smear på onsdag, da den jeg fik taget i oktober var usikker i svaret, men den har han sagt, at vi lige ser på, om vi udsætter den eller hvad- hvis jeg gerne vil være gravid, så synes han vi venter, så det ikke kan tricke noget (tror det er pga. De komplikationer der var med M.).

Du har jo talt med din læge vedr. Udsættelse af smear, hvis der ikke er sket noget en af dagene, så synes jeg du skal kontakte lægen også fortælle dem, hvordan det ser ud- jeg tænker også i GUL eller andet bras hos dig :(

Op med humøret søde :kram2 :kram2

Jeg ringer til min læge i morgen tidlig, hvis intet har ændret sig. Tak for din bekymring og lange besked! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Susanne, dit forløb minder fuldstændigt som et af mine forsøg, hvor jeg også små pletblødte i ny og næ. Da jeg fik taget g-test på klinikken 4+0 var mit hcg niveau 7. Et par dage efter fik jeg rigtig mens... Jeg har aldrig selv testet under mine forsøg. Jeg håber selvfølgelig bare du er en langsom starter, ligesom J og D - hvis ud fulgte hendes forløb. Og så lige et :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Susanne - jeg blødte en del inden jeg testede positiv. Det var ikke samme mængde blod, som ved en normal

menstruation, men nok til at jeg troede at løbet var kørt :)

Hvis du har lyst, kan prøve at læse den tråd jeg lavede. Måske kan du slet ikke buge det til noget, men det kan være at den kan opmuntre dig lidt :)

http://www.babyklar.dk/forum/21206/måske-gravid-o-jubiii.html/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Susanne - jeg blødte en del inden jeg testede positiv. Det var ikke samme mængde blod, som ved en normal

menstruation, men nok til at jeg troede at løbet var kørt :)

Hvis du har lyst, kan prøve at læse den tråd jeg lavede. Måske kan du slet ikke buge det til noget, men det kan være at den kan opmuntre dig lidt :)

http://www.babyklar.dk/forum/21206/måske-gravid-o-jubiii.html/

Tak, søde. Nu har jeg lige læst igennem og så vidt jeg kan regne mig frem til, så var din første negative test allerede ved natten mellem 3+4 og 3+5 og så testede du positivt ved 4+0. Jeg er jo 4+1 i dag og har ikke så meget som en skyggestreg. Og jeg har kun gammel blod og meget lidt af det.

Jeg tror desværre ikke jeg tør bruge din historie til noget positivt :( Men tak for det! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm der har ikk været mere blod siden det lyserøde på papiret i morges.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Susanne, dit forløb minder fuldstændigt som et af mine forsøg, hvor jeg også små pletblødte i ny og næ. Da jeg fik taget g-test på klinikken 4+0 var mit hcg niveau 7. Et par dage efter fik jeg rigtig mens... Jeg har aldrig selv testet under mine forsøg. Jeg håber selvfølgelig bare du er en langsom starter, ligesom J og D - hvis ud fulgte hendes forløb. Og så lige et :kram

Det lyder mere som om det er det jeg er ude i :( Jeg må prøve at se om min krop ikke kan finde ud af at komme af med det selv indenfor et par dage. Er i hvert fald glad for at høre, at det er plausibelt det sker. Tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder mere som om det er det jeg er ude i :( Jeg må prøve at se om min krop ikke kan finde ud af at komme af med det selv indenfor et par dage. Er i hvert fald glad for at høre, at det er plausibelt det sker. Tak :kiss

Jeg ved ikke, hvad jeg skal sige, søde. Så sender bare et :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm der har ikk været mere blod siden det lyserøde på papiret i morges.

Spændende :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende :bd

Ja men samtidig vil jeg ikk sætte forventningerne for højt op.

Andre der har prøvet at få meget svag positiv streg i sidste øjeblik inden de 5 min er gået. Jeg ved så godt at man ikk må kigge bagefter, men der har testen været tydeligere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja men samtidig vil jeg ikk sætte forventningerne for højt op.

Andre der har prøvet at få meget svag positiv streg i sidste øjeblik inden de 5 min er gået. Jeg ved så godt at man ikk må kigge bagefter, men der har testen været tydeligere.

Ja.. Mig- i sidste uge! Den blev svagt positiv lige knap indenfor tid, meget positiv da der var gået 7-8 minutter. Det viste sig at være en bio :(

Men mon ikke der er gode historier herinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv! Fik en positiv æl test heri weekenden... Troede at jeg havde den i sidste uge... Så nu vil denne cyklus være lang:-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Nu tror jeg faktisk min temperatur er ved at falde :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER