Guest Felixmor

Vil gerne være gravid - smalltalk

9,065 indlæg i dette emne

Så kom menstruationen som den (ikke) skulle :-P

Så fra i morgen starter projekt sund kost og mere regelmæssig motion så håber jeg det kan hjælpe lidt..

Jeg har taget en stor beslutning om at sige mit arbejde op da det påvirker mig utrolig negativt. Min chef er så psykisk ustabil og giver kritik konstant, tilmed skælder hun mig ud over hendes egne fejl. Jeg får en arbejdsplan mellem 1 og seks dage frem. Intet tillæg på aften og weekendvagter og jeg har fået at vide at hvis ikke jeg kan lide lugten i bageriet så kan jeg smutte.. Så det vælger jeg at gøre..

Jeg har altid været på arbejdspladser i flere år ad gangen og det er første gang jeg siger op uden at have et andet job. Faktisk er jeg lidt stolt over mig selv, at jeg vælger at livet er for kort til at andre behandler mig sådan..

Min kæreste, venner og famile har i lang tid sagt jeg skulle smutte derfra og nu sker det altså!

Jeg håber at det kan få mig til at komme lidt i ballance med mig selv igen:-)

Det kunne have været mig der skrev dette. Held og lykke med det nye, balancen og babyen. Jeg skal også selv sige op her inden mdr udgang. Jeg håber det bringer ro og ikke mindst babyer til os begge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så kom menstruationen som den (ikke) skulle :-P

Så fra i morgen starter projekt sund kost og mere regelmæssig motion så håber jeg det kan hjælpe lidt..

Jeg har taget en stor beslutning om at sige mit arbejde op da det påvirker mig utrolig negativt. Min chef er så psykisk ustabil og giver kritik konstant, tilmed skælder hun mig ud over hendes egne fejl. Jeg får en arbejdsplan mellem 1 og seks dage frem. Intet tillæg på aften og weekendvagter og jeg har fået at vide at hvis ikke jeg kan lide lugten i bageriet så kan jeg smutte.. Så det vælger jeg at gøre..

Jeg har altid været på arbejdspladser i flere år ad gangen og det er første gang jeg siger op uden at have et andet job. Faktisk er jeg lidt stolt over mig selv, at jeg vælger at livet er for kort til at andre behandler mig sådan..

Min kæreste, venner og famile har i lang tid sagt jeg skulle smutte derfra og nu sker det altså!

Jeg håber at det kan få mig til at komme lidt i ballance med mig selv igen:-)

Husk at snakke med din fagforening hvis du skal på dagpenge. Ellers risikerer du karantæne og dermed ingen indkomst i 3 mdr.

Øv med mens, håber at motion osv i næste måned hjælper

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger! I er søde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger! I er søde

Og Solvej80, jeg tror det ødelægger meget mere end det gavner at blive sådan et sted!

Manni jeg får karentæne i 3 uger, men jeg synes det er værd at tage med:) og jeg håber også at motion og kost hjælpe det kan i hvert fald ikke skade;-)

Okay ja det kan være det værd. Nogle gange kan du undgå karantænen hvis du oplyser dem om grunden inden du siger op. Altså i dette tilfælde at du bliver psykisk påvirket af stedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er rigtig øv øv idag. 

 

Har fået et svar fra min læge at vi (så vidt jeg kan tyde hendes svar) skal vente 1 år før hun vil henvise os videre til en klinik til hjælp for at lave en lillebrøster :-(

 

Jeg spurgte hende om følgende:

"Derudover vil jeg høre om hvis vi ønsker at få hjælp til baby som vi fik sidst om det er noget vi skal henvises til eller skal vi selv betale/selv kontakte en gynækologisk klinik?:"

 

Hendes svar var:

"Vi må gerne tage de udredende prøver og skrive henvisning til feks insenination, men hvis man har fælles barn er evt reagensglasbehandling for egen betaling som reglerne er nu, men de indledende undersøgelser kan I bare bestille tid til her, når I har prøvet lidt under 1 år selv."

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er rigtig øv øv idag. 

 

Har fået et svar fra min læge at vi (så vidt jeg kan tyde hendes svar) skal vente 1 år før hun vil henvise os videre til en klinik til hjælp for at lave en lillebrøster :-(

 

Jeg spurgte hende om følgende:

"Derudover vil jeg høre om hvis vi ønsker at få hjælp til baby som vi fik sidst om det er noget vi skal henvises til eller skal vi selv betale/selv kontakte en gynækologisk klinik?:"

 

Hendes svar var:

"Vi må gerne tage de udredende prøver og skrive henvisning til feks insenination, men hvis man har fælles barn er evt reagensglasbehandling for egen betaling som reglerne er nu, men de indledende undersøgelser kan I bare bestille tid til her, når I har prøvet lidt under 1 år selv."

 

Jeg læser det desværre også, som at I skal prøve 'lidt under et år selv', inden I kan henvises :(

 

Hvor længe har I prøvet? Kan I lade som om, I har allerede har prøvet længe selv? :whistling Ellers kan I måske høre lægen, om det virkeligt også gælder, når I nu har de-og-de problemer. Alternativt måske skifte læge? Eller helt til sidst, måske selv betale? IUI er ikke helt dyrt som IVF/ICSI - men alt er selvfølgelig relativt.

 

Held og lykke :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke lyve mig til hvor længe vi har været igang for har lige fortalt hende til Carl Emils 2 års undersøgelse at vi overvejer at gå igang. Havde på ingen måde regnet med det ville blive et problem at få henvisning.

Tager en snak med hende og vil hun ikke henvise må vi betale selv :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke lyve mig til hvor længe vi har været igang for har lige fortalt hende til Carl Emils 2 års undersøgelse at vi overvejer at gå igang. Havde på ingen måde regnet med det ville blive et problem at få henvisning.

Tager en snak med hende og vil hun ikke henvise må vi betale selv :-(

Øv hvor er det surt :kram Fik I også hjælp til CE?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor er det surt :kram Fik I også hjælp til CE?

Ja rigtig skod

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Okay. Jeg forstår ikke, at man skal prøve i et helt år, når man lissom allerede én gang har vist, at man skulle have hjælp <_< :kram2

Ej, det fatter jeg altså heller ikke! :prik

Det var der slet ikke snak om vi skulle. Det er sgu da latterligt, at der er nogen læger der er sådan :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg slet ikke forstand på det, men kan det ikke være hun bare har glemt at i var nød til at have hjælp til Carl Emil?? (sorry, min pc kan ikke finde ud af det der med at quete, når jeg trykker på den sker der ikke en skid :blink ergo må i gætte jer til hvem jeg skriver til :huh )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror godt hun er klar over det men må tage en snak med hende. Synes virkelig ikke det er fedt. Det har lagt lidt en dæmper på humøret må jeg indrømme. Manden sagde her til aften da jeg fortalte det at han sgu da ikke gad at betale selv når det offentlige gerne vil betale... At jeg så må lyve over for lægen. Synes jeg måske er en smule svært når jeg netop har fortalt hende at vi overvejer at forsøge igen snart....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ellers kan du måske skifte læge?

Det er bare ellers en helt fantastisk læge som har hjulpet mig meget omkring min ryg og Carl Emil. Så forstår på ingen måde hvorfor hun pludselig skriver som hun gør

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Måske var hun lidt for hurtig. Håber hun er anderledes stemt, når du taler med hende face to face :kram2

Håber jeg godt nok også

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha... stadig ingen mens... nu kan jeg mærke at jeg bliver virkelig skuffet hvis den ikke er der :boo

 

Min mand sagde i går, at babyen kommer når den kommer :stork

men som jeg sagde, det vil også gøre mig mega trist, hvis det viser sig jeg ikke er gravid, da det vil betyde min cyklus er endnu mere fucked op end jeg troede.

 

Nu må jeg se hvad testen siger i morgen, men jeg er næsten bange for at tage den, af frygt for et negativt resultat :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha... stadig ingen mens... nu kan jeg mærke at jeg bliver virkelig skuffet hvis den ikke er der :boo

 

Min mand sagde i går, at babyen kommer når den kommer :stork

men som jeg sagde, det vil også gøre mig mega trist, hvis det viser sig jeg ikke er gravid, da det vil betyde min cyklus er endnu mere fucked op end jeg troede.

 

Nu må jeg se hvad testen siger i morgen, men jeg er næsten bange for at tage den, af frygt for et negativt resultat :unsure

Krydser finger for positiv resultat imorgen :goodluck Og sender en masse :bd :bd :bd :bd i din retning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha... stadig ingen mens... nu kan jeg mærke at jeg bliver virkelig skuffet hvis den ikke er der :boo

Min mand sagde i går, at babyen kommer når den kommer :stork

men som jeg sagde, det vil også gøre mig mega trist, hvis det viser sig jeg ikke er gravid, da det vil betyde min cyklus er endnu mere fucked op end jeg troede.

Nu må jeg se hvad testen siger i morgen, men jeg er næsten bange for at tage den, af frygt for et negativt resultat :unsure

Åh, jeg kender godt det med næsten ikke at turde tage testen :o Jeg har også umiddelbart planer om at tage en i morgen :unsure

Jeg hepper! :bd :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha... stadig ingen mens... nu kan jeg mærke at jeg bliver virkelig skuffet hvis den ikke er der :boo

 

Min mand sagde i går, at babyen kommer når den kommer :stork

men som jeg sagde, det vil også gøre mig mega trist, hvis det viser sig jeg ikke er gravid, da det vil betyde min cyklus er endnu mere fucked op end jeg troede.

 

Nu må jeg se hvad testen siger i morgen, men jeg er næsten bange for at tage den, af frygt for et negativt resultat :unsure

Krydser alt hvad jeg kan for at den er der  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var faktisk testdag i dag, da mens skulle komme i dag, hvis den er på 31 dagen som sidste cyklus, men mens er stadig ikke kommet endnu, må prøve at teste i morgen, håber så meget, da vi lige har fundet ud af, at min kærestes pap søster skal have en lille bebs til april :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De der ægløsningstest der.... Når det nu er første gang jeg skal prøve dem hvornår ville i så teste første gang?

Min cyklus er 28 dage så på testpapiret står der dag 12. Men ville i starte allerede dag 10 her første gang? Og er det med morgenurin eller kunne det også være eftermiddag når jeg kommer hjem fra arbejde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De der ægløsningstest der.... Når det nu er første gang jeg skal prøve dem hvornår ville i så teste første gang?

Min cyklus er 28 dage så på testpapiret står der dag 12. Men ville i starte allerede dag 10 her første gang? Og er det med morgenurin eller kunne det også være eftermiddag når jeg kommer hjem fra arbejde?

Jeg har altid testet om morgenen og det har fungeret fint for mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER