Guest Felixmor

Vil gerne være gravid - smalltalk

9,065 indlæg i dette emne

Ja det er den :) Jeg tænker umiddelbart, at du er dækket godt ind, muligvis ville jeg supplere med kalk. Og så ved jeg ikke, hvorfor du tager C vitamin og chrom? :) (og tænker måske at det er der i BMN?)

Chrom er for min sukkertrang og c-vitamin er nok ren vaner men er det ikke noget med c-vitamin er godt for optagelse af jern???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Chrom er for min sukkertrang og c-vitamin er nok ren vaner men er det ikke noget med c-vitamin er godt for optagelse af jern???

nej c og jern må ikke tages sammen ;)

Fik at vide multivitamin kalk og fiskeolie (det jeg tager) om morgnen til morgenmaden

Jern om aftenen når jeg går i seng

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nej c og jern må ikke tages sammen ;)

Fik at vide multivitamin kalk og fiskeolie (det jeg tager) om morgnen til morgenmaden

Jern om aftenen når jeg går i seng

Hva'? Jeg havde også hørt at C-vitamin lettede optagelsen af jern? :o At man skal drikke appelsinjuice til sin mad med leverståhej :chin: Er det ikke kalk, der hæmmer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er kalk og jern man ikke må tage sammen. Det fik jeg af vide da jeg fik en gastric bypass og skal have vitaminerne resten af mit liv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hva'? Jeg havde også hørt at C-vitamin lettede optagelsen af jern? :o At man skal drikke appelsinjuice til sin mad med leverståhej :chin: Er det ikke kalk, der hæmmer?

  

Det er også det jeg har hørt :o

så er jeg da blevet vildledt i stedet for vejledt :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så er jeg da blevet vildledt i stedet for vejledt :unsure

Det er så irriterende når det sker <_< :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så er jeg da blevet vildledt i stedet for vejledt :unsure

Øv øv det er så skod :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også fået at vide, at jern og kalk er dårlig kombi og det er som regel en god idé at tage jern om aftenen, da man ofte får kalk om morgenen, når man typisk tager piller...så Mannie, hvis du har taget jern om aftenen, så er det sikkert fint. Vitamin c er ikke et must men kan forbedre optagelsen af jern. Derfor har de også tilsat vitamin c i gravijern. Men altså ikke nødvendigvis et must...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også fået at vide, at jern og kalk er dårlig kombi og det er som regel en god idé at tage jern om aftenen, da man ofte får kalk om morgenen, når man typisk tager piller...så Mannie, hvis du har taget jern om aftenen, så er det sikkert fint. Vitamin c er ikke et must men kan forbedre optagelsen af jern. Derfor har de også tilsat vitamin c i gravijern. Men altså ikke nødvendigvis et must...

Samme her :) Jeg er gastric bypass opereret og skal tage kalk og jern - men de må ikke tages sammen. Jeg tager kalk sammen med de andre vitaminer om morgenen og så nupper jeg Jern om aftenen, sammen med en c-vitamin for at hjælpe optaget af jern :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvad med det der d-vitamin? Er der ikke nogen af jer andre der tager ekstra af det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh hvor jeg håber på et mirakel i denne cyklus, så vi kan slippe for behandling... Bortset fra jeg ikke ved endnu om lægen vil henvise mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvad med det der d-vitamin? Er der ikke nogen af jer andre der tager ekstra af det?

Jeg gør, fordi jeg fik påvist d-vitaminmangel ved første graviditet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvornår får du svar på det?

Jeg satser på jeg ved noget inden måneden er omme ;) Skal derned og vejes D. 23 og planen er at jeg så skal have en lægetid. Vi blev enige om sidst at det var dumt at starte alt op på en gang. Så håber lægen har en tid D. 30 da jeg alligevel skal holde fri da Marius skal til ørelæge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis cyklus er ligesom sidste cyklus, er jeg i dag 4+1 - ventetiden er officielt begyndt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis cyklus er ligesom sidste cyklus, er jeg i dag 4+1 - ventetiden er officielt begyndt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis cyklus er ligesom sidste cyklus, er jeg i dag 4+1 - ventetiden er officielt begyndt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvis jeg skal være helt ærlig (og det skal man på BK) så snyde testede jeg i fredags og den var negativ

Men der er stadig ingen mens, så nu venter jeg til onsdag, som var min oprindelig test dag (og samtidig vores bryllupsdag) og håber på et positivt svar der.

Men jeg er meget i tvivl, har godt nok haft mange mens lignende symptomer her til morgen

Hahaha jeg ville heller ikke kunne dy mig ;-)

 

Synes det er flot hvis du kan vente til onsdag. Kan huske at jeg med Carl Emil havde mens lignende smerter selvom jeg var gravid. Krydser aaaaaalt hvad jeg kan  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg skal være helt ærlig (og det skal man på BK) så snyde testede jeg i fredags og den var negativ

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis cyklus er ligesom sidste cyklus, er jeg i dag 4+1 - ventetiden er officielt begyndt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis cyklus er ligesom sidste cyklus, er jeg i dag 4+1 - ventetiden er officielt begyndt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil helst ikke tænke for meget på om jeg gravid, da tanker jo sagtens kan gøre en masse unoder for kroppen.... Men kan ikke lade være med at tænke.. Murren i underliv og lænd, tissetrang osv. Men det kan også være andre ting... Ihh! Gid tiden gik hurtigt og gid jeg kunne tænke på andet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom menstruationen som den (ikke) skulle :-P

Så fra i morgen starter projekt sund kost og mere regelmæssig motion så håber jeg det kan hjælpe lidt..

Jeg har taget en stor beslutning om at sige mit arbejde op da det påvirker mig utrolig negativt. Min chef er så psykisk ustabil og giver kritik konstant, tilmed skælder hun mig ud over hendes egne fejl. Jeg får en arbejdsplan mellem 1 og seks dage frem. Intet tillæg på aften og weekendvagter og jeg har fået at vide at hvis ikke jeg kan lide lugten i bageriet så kan jeg smutte.. Så det vælger jeg at gøre..

Jeg har altid været på arbejdspladser i flere år ad gangen og det er første gang jeg siger op uden at have et andet job. Faktisk er jeg lidt stolt over mig selv, at jeg vælger at livet er for kort til at andre behandler mig sådan..

Min kæreste, venner og famile har i lang tid sagt jeg skulle smutte derfra og nu sker det altså!

Jeg håber at det kan få mig til at komme lidt i ballance med mig selv igen:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom menstruationen som den (ikke) skulle :-P

Så fra i morgen starter projekt sund kost og mere regelmæssig motion så håber jeg det kan hjælpe lidt..

Jeg har taget en stor beslutning om at sige mit arbejde op da det påvirker mig utrolig negativt. Min chef er så psykisk ustabil og giver kritik konstant, tilmed skælder hun mig ud over hendes egne fejl. Jeg får en arbejdsplan mellem 1 og seks dage frem. Intet tillæg på aften og weekendvagter og jeg har fået at vide at hvis ikke jeg kan lide lugten i bageriet så kan jeg smutte.. Så det vælger jeg at gøre..

Jeg har altid været på arbejdspladser i flere år ad gangen og det er første gang jeg siger op uden at have et andet job. Faktisk er jeg lidt stolt over mig selv, at jeg vælger at livet er for kort til at andre behandler mig sådan..

Min kæreste, venner og famile har i lang tid sagt jeg skulle smutte derfra og nu sker det altså!

Jeg håber at det kan få mig til at komme lidt i ballance med mig selv igen:-)

Øv øv øv at den pokkers mens viser sit fjæs når man ikke gider se på den  :klap

 

Men sejt sejt at du tager hånd om dit liv og har sagt dit job op. Seje dig  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER