Guest Felixmor

Vil gerne være gravid - smalltalk

9,065 indlæg i dette emne

Ok ja er min første gang så det er jo nok derfor. Fedt du ikke havde bivirkninger, den tager jeg også så :-) Methforminen giver i forvejen kvalme.

Så er det helt sikkert derfor :)

Er du lige startet på Metformin?

Jeg havde kvalme de første 2-3 uger og så gik det væk igen :)

Del dette indlæg

Ok ja er min første gang så det er jo nok derfor. Fedt du ikke havde bivirkninger, den tager jeg også så :-) Methforminen giver i forvejen kvalme.

Jeg blev scannet på cyklusdag 10 og sat til at tage ægløsningssprøjte dag 11 og blev så insemineret på dag 13, og det resulterede i to streger :) Pergotime gav mig nogle kraftige hovedpiner nogle dage (men samtidig mindre slemt end frygtet), men de var bestemt det værd :wub

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bare lige et råd i forhold til metforminen og kan også være du ved det i forvejen.. Men spis meget når du tager dem..

Jeg får sindsyg meget kvalme hvis ikke jeg får en del og spise sammen med pillen..

Bare et råd som du sikkert vidste i forvejen :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er det helt sikkert derfor :)

Er du lige startet på Metformin?

Jeg havde kvalme de første 2-3 uger og så gik det væk igen :)

Nej har taget det siden start oktober. Men er bestemt mindre nu end i starten.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bare lige et råd i forhold til metforminen og kan også være du ved det i forvejen.. Men spis meget når du tager dem..

Jeg får sindsyg meget kvalme hvis ikke jeg får en del og spise sammen med pillen..

Bare et råd som du sikkert vidste i forvejen :)

Tak ja tager dem med mad. Har taget to kg på af samme årsag trææææls. Er stadig ikke overvægtig men alligevel.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg blev scannet på cyklusdag 10 og sat til at tage ægløsningssprøjte dag 11 og blev så insemineret på dag 13, og det resulterede i to streger :) Pergotime gav mig nogle kraftige hovedpiner nogle dage (men samtidig mindre slemt end frygtet), men de var bestemt det værd :wub

Ej hvor dejligt! Altså ikke hovedpinen men din baby:-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er gemalen kørt til laboratoriet med sædprøve. Lige i den forbindelse misunder jeg ham ikke at være manden i det her behandlingshalløj...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jer der bruger ÆL tests, hvornår i cyklus begynder I at teste ?
Er min første rigtige måned med dem, da jeg endelig fik menses forrige fredag (d. 21) efter præventionen var ude af min krop (p sprøjte)
Fangede dog min ÆL d. 7 marts og præcis 14 dage efter kom menses. Så håber min cyklus vil være 28 dage fremover, dem den var "før i tiden"

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er ikke så erfaren med ÆL-tests, men hvis du har fanget din ÆL 14 dage før mens, så ville jeg nok starte med at teste 16 dage før forventet mens næste gang, så jeg var sikker på at fange ÆL

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er ikke så erfaren med ÆL-tests, men hvis du har fanget din ÆL 14 dage før mens, så ville jeg nok starte med at teste 16 dage før forventet mens næste gang, så jeg var sikker på at fange ÆL

Ja jeg tænker at starte omkring cyklus dag 11-12 som du selv skriver. 

Men har også hørt nogle og læst nogle at de har ÆL tidligt, allerede ved cyklus dag 9 fx. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja jeg tænker at starte omkring cyklus dag 11-12 som du selv skriver.

Men har også hørt nogle og læst nogle at de har ÆL tidligt, allerede ved cyklus dag 9 fx.

At der er 14 dage fra ÆL til mens siger intet om din cykluslængde - den er altid den samme. Hvor lang var din cyklus før prævention? Det er den eneste ledetråd du har. Ellers ville jeg første gang starte på dag 8-9 stykker og til næste gang ved du så om du evt kan vente til senere :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min søster har lige skrevet de smider p-pillerne! Efter vores snak, synes de det var den rigtige beslutning.. Håber det går let for dem! Desværre, prøvede han med sin Eks, hvor han fik konstateret nedsat sædkvalitet -og min søster er lidt stor... Men håber håber håber det går nemt for dem... Måske!!! Ender det med jeg kan følges med hende :o

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå jeg testede negativt her til morgen, som forventet.. Så er det bare min cyklus som self vil til og drille.. Er aldrig gået så lang tid over siden jeg smed pillerne og troede netop at metforminen skulle hjælpe mig med at få en lidt kortere cyklus ikke, en længere..

Er total forvirret og så skuffet over min krop!!! Det er møg træls når jeg bare afventer min mens for at komme videre i behandlingsforløbet..

Sikke en møg morgen..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Med fare for at jinxe det hele (for min mens kommer jo bestemt, fordi jeg skriver det her, og ikke fordi den ville være kommet alligevel :rolleyes), så venter jeg på mens... Eller måske gør jeg ikke... :chin:

Jeg er på CD32 - dagen hvor mens kom sidste cyklus og som er mit gennemsnit, så jeg er forberedt på, at den dukker op i løbet af dagen. Har det nogenlunde ok med, at mens kommer denne gang, fordi så kolliderer en graviditet ikke med noget efteruddannelse til efteråret, som jeg SÅ gerne vil (men ikke har fået ok til endnu, så egentlig håber jeg stadig bare).

Håber inderligt, at jeg får medvind enten med to II eller med efteruddannelse - pleeeease! *meget-bedende-måske-lidt-tryglende-smiley*

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg håber snart at kunne være gravid igen. Det err kun 1,5 uge siden jeg var igennem en spontan abort (jeg var i 6.uge - dog siger mit hcg tal noget andet men ifølge scanning så var jeg 5+5). Puha det var hårdt, fysisk og psykisk. jeg vidste ikke jeg var gravid men min læge ringede og fortalte det lørdag formiddag og lørdag eftermiddag begyndte jeg at bløde og have ondt, og så kom det ud af sig selv mandag eftermiddag. 

min egen læges anbefaling var at vente en menstruation eller 2 og så prøve at blive gravid igen. ( jeg er 26 ½ altså godt på vej mod de 27 år og vi har været sammen i 7 år, mig og kæresten (som er tæt på de 28 år)), så vi vil os igang inden at det begynder at gå den anden vej med fertiliteten  (jeg har os endometriose)...

men hvis spontan abort er den 17/3 vil næste mens så ikke være 14/4 og igen 12/5 ???

Del dette indlæg

Annonce ♥

Stadig ingen mens... Tester nok i morgen tidlig... :chin:

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er det spændende! :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uhhh!!! :o :yay

Hvor lang har din længste cyklus været?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå jeg testede negativt her til morgen, som forventet.. Så er det bare min cyklus som self vil til og drille.. Er aldrig gået så lang tid over siden jeg smed pillerne og troede netop at metforminen skulle hjælpe mig med at få en lidt kortere cyklus ikke, en længere..

Er total forvirret og så skuffet over min krop!!! Det er møg træls når jeg bare afventer min mens for at komme videre i behandlingsforløbet..

Sikke en møg morgen..

Åh, hvor jeg kender det! :(

Jeg tror du havde ÆL sidst vi skrev her, hvor du havde meget udflåd og ømme dutter. Hvornår var det nu det var?

:kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh, hvor jeg kender det! :(

Jeg tror du havde ÆL sidst vi skrev her, hvor du havde meget udflåd og ømme dutter. Hvornår var det nu det var?

:kram2

Også min tanke :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg håber SÅ meget på dine vegne at du får to streger i morgen!!! :bd

(Og lidt på mine egne, da vi så stadig ville kunne følges :p )

Hvornår vil du få termin?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er det spændende! :)

Ja, lidt spændende er det da :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uhhh!!! :o :yay

Hvor lang har din længste cyklus været?

:D

35 dage i denne runde. Hmm, er pludselig ikke så optimistisk <_< De sidste to har været på 28 og 32 dage... Time will tell ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg håber SÅ meget på dine vegne at du får to streger i morgen!!! :bd

(Og lidt på mine egne, da vi så stadig ville kunne følges :p )

Hvornår vil du få termin?

Tak, søde :kiss

Jeg ville elske at følges med dig igen!

Terminsberegnerne er ikke helt enige, men start december.

Har du fået en mere præcis terminsdato?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak, søde :kiss

Jeg ville elske at følges med dig igen!

Terminsberegnerne er ikke helt enige, men start december.

Har du fået en mere præcis terminsdato?

Nej, det får jeg på onsdag. Den første scanning jeg var til vurderede han mig til 6+3, men det er usikkert så tidligt, så jeg får en ekstra tidlig scanning!! :yay

Men midt november vil jeg tro det bliver.

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER