Besvaret April 17, 2015 Det er godt at høre så ved jeg hvornår jeg skal starte med at teste @just me Ja regelmæssig sex giver sig selv @girl next door hvad mener du med digital monitor? @lollerberg måler man temperatur samme tidspunkt om morgenen ligesom man almindeligvis måler for feber ? eller hvorhenne måler man ? Jeg målte om morgenen, når jeg vågnede og inden jeg stod op. Det anbefales så vidt muligt at gøre det på samme tid. Der er vist en tråd herinde om det. Der står helt sikkert en masse brugbart, kunne jeg forestille mig :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 17, 2015 Så fik jeg endelig en grund til at jeg ikke er blevet gravid efter næsten 2 års prøven.. Jeg har pco :boo Jeg er grædefærdig.. :boo :boo Sådan noget FORBANDET LORT! (Undskyld)... Jeg har siden besøget ved gyn i onsdags, forsøgt at acceptere at sådan er det nu bare og vi må gøre hvad vi kan for at det skal lykkes os at udvide familien.. Men i dag er jeg kommet frem til, at jeg sgu har lov til at være ked at det.. Og når jeg er færdig med det, så kan jeg se fremad..Ved godt at det ikke er verdens undergang at ha pco, og at man sagtens kan blive gravid alligevel.. Men det gør bare noget ved mig, at jeg er nødsaget til at fylde mig selv med hormoner, det har jeg bare ikke lyst til... Men lysten til at få børn er endnu større.. Så nu skal der lige smides 10 kg og næste skridt er at få skyllet mine æggeleder for passage.. Det skal sgu nok lige passe at der ikke er passage igennem så gyn ikke kan hjælpe os og vi skal sendes videre :klap (Sorry, jeg er så negativ, men det er næste hindring for mig).. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 17, 2015 :kram :kram Det er helt ok at være ked! PCO er en lorte sygdom! Kæft der var mange ting der ville have været anderledes hvis jeg ikke havde PCO!!! Fordelen ved PCO er dog samtidig at man ved hvad man kan gøre. At der er en kendt behandling for at opnå graviditet som langt, langt, langt hovedparten har gode resultater med! Denne graviditet er kun kommet fordi jeg fik hormoner, men jeg var så hamrende heldig at første gang med hormoner, så var den der! Selvom det aldrig ville lykkedes uden hormoner, så skulle der så lidt til! Hvis det kan være dig nogen trøst, så er vi rigtig mange herinde med PCO og rigtig mange af os har enten børn eller er gravide. Så det skal også nok lykkedes for jer :kram Tak for de opmuntrende ord.. :kuller Tror det der hyler mig ud af den lige nu er tiden.. Det føles som evigheder til de 10 kg, som er gyn's krav for at vi kan komme i gang, er smidt.. Har sat alt ind og er topmotiveret.. Så finder jeg dælme ud af at gyn holder ferie i 4 uger, lige efter jeg regnede med at kunne være klar.. Så kan først komme i gang til august.. Det er godt nok langt ude i fremtiden... Men hvad... 4 uger ekstra burde jo ikke gøre den store forskel... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 17, 2015 Så fik jeg endelig en grund til at jeg ikke er blevet gravid efter næsten 2 års prøven.. Jeg har pco :boo Jeg er grædefærdig.. :boo :boo Sådan noget FORBANDET LORT! (Undskyld)... Jeg har siden besøget ved gyn i onsdags, forsøgt at acceptere at sådan er det nu bare og vi må gøre hvad vi kan for at det skal lykkes os at udvide familien.. Men i dag er jeg kommet frem til, at jeg sgu har lov til at være ked at det.. Og når jeg er færdig med det, så kan jeg se fremad.. Ved godt at det ikke er verdens undergang at ha pco, og at man sagtens kan blive gravid alligevel.. Men det gør bare noget ved mig, at jeg er nødsaget til at fylde mig selv med hormoner, det har jeg bare ikke lyst til... Men lysten til at få børn er endnu større.. Så nu skal der lige smides 10 kg og næste skridt er at få skyllet mine æggeleder for passage.. Det skal sgu nok lige passe at der ikke er passage igennem så gyn ikke kan hjælpe os og vi skal sendes videre :klap (Sorry, jeg er så negativ, men det er næste hindring for mig).. Puha... Det er ikke længe siden jeg fik diagnosen pcos ligesom du.. Jeg ved hvor ondt og såret man er -specielt i starten :boo Jeg lover at det bliver bedre, og når man når til det punkt hvor man kan acceptere det så er man kommet langt.. Jeg er stadig i "nogle dage accepterer jeg det "fasen. Men de dage hvor jeg ikke kan overskue det der giver jeg mig selv lov til at være ked af det. Alt det med kost og motion ved du sikkert allerede, men det gælder bare om at finde den rigtige vej for dig selv :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 17, 2015 Puha... Det er ikke længe siden jeg fik diagnosen pcos ligesom du.. Jeg ved hvor ondt og såret man er -specielt i starten :boo Jeg lover at det bliver bedre, og når man når til det punkt hvor man kan acceptere det så er man kommet langt.. Jeg er stadig i "nogle dage accepterer jeg det "fasen. Men de dage hvor jeg ikke kan overskue det der giver jeg mig selv lov til at være ked af det. Alt det med kost og motion ved du sikkert allerede, men det gælder bare om at finde den rigtige vej for dig selv :kram2 Jeg kan finde én positiv ting ved dette.. Jeg har fundet en kæmpe motivationsfaktor til at tænke på min kost og motion.. Jeg har fået noget af gå efter medhensyn til pco-venlig kost.. Jeg har længe (forsøgt) at spise sundt, men har ligesom manglet en retning og gå i.. (giver det mening?)... Jeg er allerede ved at få indlagt nogen super gode vaner med hensyn til motion.. Jeg var også i gang før jeg fik "dommen", men det er ligesom lidt lettere nu.. Nu skal det hele bare synke ind, og jeg skal lære og leve (endnu mere) pco-venligt.. Jeg mangler lidt og vide ernæringsfordelingen når det skal være pco-venligt.. Jeg ved man skal spise mindre kulhydrater og mere fedt og protein.. Men hvad er fordelingen? Normalt hedder den 50% kulhydrater, 30% fedt og 20% protein, men det tænker jeg er alt for meget kulhydrat... Er det noget du evt har stiftet bekendtskab med? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 17, 2015 Jeg kan finde én positiv ting ved dette.. Jeg har fundet en kæmpe motivationsfaktor til at tænke på min kost og motion.. Jeg har fået noget af gå efter medhensyn til pco-venlig kost.. Jeg har længe (forsøgt) at spise sundt, men har ligesom manglet en retning og gå i.. (giver det mening?)... Jeg er allerede ved at få indlagt nogen super gode vaner med hensyn til motion.. Jeg var også i gang før jeg fik "dommen", men det er ligesom lidt lettere nu.. Nu skal det hele bare synke ind, og jeg skal lære og leve (endnu mere) pco-venligt.. Jeg mangler lidt og vide ernæringsfordelingen når det skal være pco-venligt.. Jeg ved man skal spise mindre kulhydrater og mere fedt og protein.. Men hvad er fordelingen? Normalt hedder den 50% kulhydrater, 30% fedt og 20% protein, men det tænker jeg er alt for meget kulhydrat... Er det noget du evt har stiftet bekendtskab med? Hvid du spiser efter kiss kosten som er PCO kost, mener jeg det hedder 33% af hver. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 17, 2015 Jeg kan finde én positiv ting ved dette.. Jeg har fundet en kæmpe motivationsfaktor til at tænke på min kost og motion.. Jeg har fået noget af gå efter medhensyn til pco-venlig kost.. Jeg har længe (forsøgt) at spise sundt, men har ligesom manglet en retning og gå i.. (giver det mening?)... Jeg er allerede ved at få indlagt nogen super gode vaner med hensyn til motion.. Jeg var også i gang før jeg fik "dommen", men det er ligesom lidt lettere nu.. Nu skal det hele bare synke ind, og jeg skal lære og leve (endnu mere) pco-venligt.. Jeg mangler lidt og vide ernæringsfordelingen når det skal være pco-venligt.. Jeg ved man skal spise mindre kulhydrater og mere fedt og protein.. Men hvad er fordelingen? Normalt hedder den 50% kulhydrater, 30% fedt og 20% protein, men det tænker jeg er alt for meget kulhydrat... Er det noget du evt har stiftet bekendtskab med? Man kan spise efter kiss =som går ud på at få 33% som GND skriver. Jeg personligt spiser efter LCHF, det gør jeg fordi at jeg synes den er nem i starten og let at overskue mens man kommer sig over "chokket " af sin nye diagnose. Lchf er en kendt slankekur, men virker fantastisk på min pcos :) den går ud på at få meget fedt og lidt kulhydrat -der er diverse lchf grupper på Facebook som man kan søge på :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 18, 2015 Det er også sådan noget lignende jeg har læst mig frem til... Men hvis en læge siger noget andet, må det jo passer. Jeg vælger dog stadig GraVitamin ;) Hehe, en læge har også engang fortalt mig, at der (regnet ud fra min sidste menstruation og hvornår jeg oplyste at min ex og jeg havde haft sex) ikke var en jordisk chance for at jeg kunne være gravid. Hun var så sikker i sin sag, at hun ikke engang ville tage en test <_< Siden da har jeg ikke haft blind tiltro til autoriteter, hvis min egen fornemmelse eller logik sagde mig noget andet. Heller ikke til læger og da slet ikke de alment praktiserende. De fleste ved lidt om meget, men sjældent meget om noget som helst. Det være sagt, så holder de fleste alm. multivitamin sig jo indenfor den max. anbefalede dagsdosis, men jeg vælger også selv en specifikt til gravide. Better safe than sorry, tænker jeg :) Der er vel en god grund til, at man har valgt at komme det mindre i. Plus jeg får rigelig A-vitamin gennem kosten og vil gerne have så lidt som muligt at den syntetisk fremstillede af slagsen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 18, 2015 Så fik jeg endelig en grund til at jeg ikke er blevet gravid efter næsten 2 års prøven.. Jeg har pco :boo Jeg er grædefærdig.. :boo :boo Sådan noget FORBANDET LORT! (Undskyld)... Jeg har siden besøget ved gyn i onsdags, forsøgt at acceptere at sådan er det nu bare og vi må gøre hvad vi kan for at det skal lykkes os at udvide familien.. Men i dag er jeg kommet frem til, at jeg sgu har lov til at være ked at det.. Og når jeg er færdig med det, så kan jeg se fremad.. Ved godt at det ikke er verdens undergang at ha pco, og at man sagtens kan blive gravid alligevel.. Men det gør bare noget ved mig, at jeg er nødsaget til at fylde mig selv med hormoner, det har jeg bare ikke lyst til... Men lysten til at få børn er endnu større.. Så nu skal der lige smides 10 kg og næste skridt er at få skyllet mine æggeleder for passage.. Det skal sgu nok lige passe at der ikke er passage igennem så gyn ikke kan hjælpe os og vi skal sendes videre :klap (Sorry, jeg er så negativ, men det er næste hindring for mig).. Årh søde, det er jeg ked af at høre :kram2 Du har al ret til at være ked af det, det er helt forståeligt. Samtidig tænker jeg dog også, at det må være rart at have fået en årsag? Det er jo også frustrerende at have prøvet så længe og så ikke ane hvad grunden er, tænker jeg? Jeg vil personligt altid hellere kende årsagen, for så kan man som oftest gøre noget ved det. Det giver en større følelse af magt og kontrol over situationen, synes jeg, og dermed mindsker det afmagten og hjælpeløsheden lidt. Tud og band alt det du skal lige nu, så du kan nå ud på den anden side, hvor du kan se fremad. Det lyder som om at du allerede er godt på vej, når du kan bruge det som motivation til virkelig at få gjort noget ved livsstilen. Jeg håber at det må lykkedes for jer meget snart, nu hvor du ved hvor der skal sættes ind. Og som det allerede er blevet nævnt, så er der rigtig mange herinde med PCOS, som mødre eller gravide på trods af det; det skal nok lykkedes jer :kiss Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 18, 2015 Man kan spise efter kiss =som går ud på at få 33% som GND skriver. Jeg personligt spiser efter LCHF, det gør jeg fordi at jeg synes den er nem i starten og let at overskue mens man kommer sig over "chokket " af sin nye diagnose. Lchf er en kendt slankekur, men virker fantastisk på min pcos :) den går ud på at få meget fedt og lidt kulhydrat -der er diverse lchf grupper på Facebook som man kan søge på :) LCHF er ikke en slankekur! Det er bare en anden måde at spise på end vi er vant til - en livsstil. Det er meget nemmere end kiss og man er ikke sulten det halve af tiden. Og så virker det fabelagtigt på PCO. Mine blodværdier ændrede sig fra tydeligt PCO til stort set ikke PCO, alene på kostomlægning. For mig var diagnosen en lettelse. Der var så mange ting, der pludselig gav mening. Ting jeg har bebrejdet mig selv, men som jo slet ikke var 'min skyld'. Jeg kan godt forstå du er ked af det lige nu, men jeg håber, at diagnosen efterhånden vil være dig en hjælp og en motivationsfaktor fremfor noget der hæmmer dig. Jeg er gravid med mit andet barn, på minimal dosis hormon (5 dage på pilleform!). Det kan sagtens lade sig gøre. Det håber jeg du tror på, når chokket lige har lagt sig :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 18, 2015 Stadig ingen afklaring her… Hvor længe venter man lige inden man ringer til lægen? Og hvad kan de gøre? Jeg har normalt en cyklus på 34-36 dage, men er nu på dag 42… :blink Det har jeg ALDRIG prøvet før. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 18, 2015 Stadig ingen afklaring her… Hvor længe venter man lige inden man ringer til lægen? Og hvad kan de gøre? Jeg har normalt en cyklus på 34-36 dage, men er nu på dag 42… :blink Det har jeg ALDRIG prøvet før. Har du testet igen søde ? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 18, 2015 Har du testet igen søde ? Ja.. Det gør jeg hver morgen. Og den er lige blank hver dag. Eller - jeg kan jo se en skyggestreg, men det er jeg vist den eneste der kan. Bruger manden som rettesnor, og han kan intet se. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 18, 2015 Ja.. Det gør jeg hver morgen. Og den er lige blank hver dag. Eller - jeg kan jo se en skyggestreg, men det er jeg vist den eneste der kan. Bruger manden som rettesnor, og han kan intet se. Øv søde hvor er det træls for dig...kram herfra Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 18, 2015 Stadig ingen afklaring her… Hvor længe venter man lige inden man ringer til lægen? Og hvad kan de gøre? Jeg har normalt en cyklus på 34-36 dage, men er nu på dag 42… :blink Det har jeg ALDRIG prøvet før. Er du stoppet med p-piller eller andet, der kunne forstyrre din cyklus?Ellers ville jeg ringe til lægen på mandag og spørge lidt ind til det. Det kan der ikke ske noget ved Håber du snart får en afklaring Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 18, 2015 Øv søde hvor er det træls for dig...kram herfra Tak :) Er du stoppet med p-piller eller andet, der kunne forstyrre din cyklus? Ellers ville jeg ringe til lægen på mandag og spørge lidt ind til det. Det kan der ikke ske noget ved Håber du snart får en afklaring Niks. Har ikke taget p-piller i 8 mdr. Jeg tror måske jeg giver det en uges tid mere - tror bare jeg får besked på at se tiden an, hvis jeg ringer allerede nu.. Og tak :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 18, 2015 LCHF er ikke en slankekur! Det er bare en anden måde at spise på end vi er vant til - en livsstil. Det er meget nemmere end kiss og man er ikke sulten det halve af tiden. Og så virker det fabelagtigt på PCO. Mine blodværdier ændrede sig fra tydeligt PCO til stort set ikke PCO, alene på kostomlægning. For mig var diagnosen en lettelse. Der var så mange ting, der pludselig gav mening. Ting jeg har bebrejdet mig selv, men som jo slet ikke var 'min skyld'. Jeg kan godt forstå du er ked af det lige nu, men jeg håber, at diagnosen efterhånden vil være dig en hjælp og en motivationsfaktor fremfor noget der hæmmer dig. Jeg er gravid med mit andet barn, på minimal dosis hormon (5 dage på pilleform!). Det kan sagtens lade sig gøre. Det håber jeg du tror på, når chokket lige har lagt sig :kram2 Det som jeg mente med "slankekur " var at mange magasiner bl.a ude og hjemme blæser den op som værende den eneste måde man kan tabe sig på :) Det er jo en livsstilsændring hvis man vil beholde vægttabet -ligesom alle andre kure og livsstilsformer :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 18, 2015 Det som jeg mente med "slankekur " var at mange magasiner bl.a ude og hjemme blæser den op som værende den eneste måde man kan tabe sig på :) Det er jo en livsstilsændring hvis man vil beholde vægttabet -ligesom alle andre kure og livsstilsformer :)Men hvis det var en slankekur, ville man jo blive ved med at tabe sig? I ordet ligger der vel, at man spiser for at tabe sig og derfor færre kalorier end man 'bør'. Det er i hvert fald det ordet betyder for mig, men måske det betyder noget andet for dig :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 19, 2015 Øv fik desværre min mens i fredags... Med cyklus på 39 dage :huh :blink Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 19, 2015 Man kan spise efter kiss =som går ud på at få 33% som GND skriver. Jeg personligt spiser efter LCHF, det gør jeg fordi at jeg synes den er nem i starten og let at overskue mens man kommer sig over "chokket " af sin nye diagnose. Lchf er en kendt slankekur, men virker fantastisk på min pcos :) den går ud på at få meget fedt og lidt kulhydrat -der er diverse lchf grupper på Facebook som man kan søge på :) Jeg har lidt svært ved at spise så "meget" fedt.. Mere end jeg ellers har gjort.. Man må få fløde! Det kan min hjerne slet ikke forstå, fløde er (i mit hoved) ikke lig med vægttab. Men måske det skal prøves. Lige nu spiser jeg bare fornuftigt og sund, tæller kalorier i hverdagen.. Har du tabt dig på LCHF? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 19, 2015 Årh søde, det er jeg ked af at høre :kram2 Du har al ret til at være ked af det, det er helt forståeligt. Samtidig tænker jeg dog også, at det må være rart at have fået en årsag? Det er jo også frustrerende at have prøvet så længe og så ikke ane hvad grunden er, tænker jeg? Jeg vil personligt altid hellere kende årsagen, for så kan man som oftest gøre noget ved det. Det giver en større følelse af magt og kontrol over situationen, synes jeg, og dermed mindsker det afmagten og hjælpeløsheden lidt. Tud og band alt det du skal lige nu, så du kan nå ud på den anden side, hvor du kan se fremad. Det lyder som om at du allerede er godt på vej, når du kan bruge det som motivation til virkelig at få gjort noget ved livsstilen. Jeg håber at det må lykkedes for jer meget snart, nu hvor du ved hvor der skal sættes ind. Og som det allerede er blevet nævnt, så er der rigtig mange herinde med PCOS, som mødre eller gravide på trods af det; det skal nok lykkedes jer :kiss Tak søde.. Jo det er da rart og vide at der er en årsag.. På den anden side, ville jeg nok heller ha at det bare var dårlig timing fra vores side:-/ Nu skal jeg ha de skide hormoner, tag fri til læge besøg, årh der er bare så mange ting.. Jeg har længe gået og drømt om hvordan vi skulle fortælle familien at der er en lille på vej.. Nu skal jeg i stedet fortælle dem at det ikke kommer til at ske naturligt.. Vi skal aktivt tag en beslutning om at nu skal det være( det har jeg så allerede besluttet, Hvis jeg har tabt mig nok til den tid).. Det er bare så meget nemmere når det bare sker.. Noget andet er; de sidste par dage har jeg bare fået det så dårligt efter jeg har spist.. Jeg er blevet rigtig utilpas. Ondt i maven og kvalme. . Det har jeg godt nok ikke oplevet før. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 19, 2015 Jeg har lidt svært ved at spise så "meget" fedt.. Mere end jeg ellers har gjort.. Man må få fløde! Det kan min hjerne slet ikke forstå, fløde er (i mit hoved) ikke lig med vægttab. Men måske det skal prøves. Lige nu spiser jeg bare fornuftigt og sund, tæller kalorier i hverdagen.. Har du tabt dig på LCHF? Ja! Jeg tabte mig 4 kg. Jeg er slet ikke overvægtig -men mere blød normalvægtig :D så jeg tabte mig 4 kg og så bare bikini-klar ud :lolhit Jeg havde også så svært ved fedt, men man vender sig hurtigt til det. Jeg har dage (fyfy) hvor jeg kun spiser grønt og kød, fordi jeg har fået nok af fedt :) det fungerer fint.. Lige i øjeblikket har vi en stram måned økonomisk, så jeg lever ikke efter det, men jeg er 100% overbevist om at det er en god kost for mig :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 19, 2015 Dorthealund: Vil bare lige sige, at når I er kommet i behandling, altså fra du er begyndt at få hormorner, så har du i henhold til funktionærloven, ret til betalt fravær i forbindelse med din behandling. Og hvis du fortæller din arbejdsgiver det, er du beskyttet på samme måde, som hvis du var gravid, altså de kan stort set ikke fyre dig. Jeg opdagede det først, da jeg VAR blevet gravid, så tænkte lige jeg ville nævne det :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 19, 2015 Dorthealund: Vil bare lige sige, at når I er kommet i behandling, altså fra du er begyndt at få hormorner, så har du i henhold til funktionærloven, ret til betalt fravær i forbindelse med din behandling. Og hvis du fortæller din arbejdsgiver det, er du beskyttet på samme måde, som hvis du var gravid, altså de kan stort set ikke fyre dig. Jeg opdagede det først, da jeg VAR blevet gravid, så tænkte lige jeg ville nævne det :) Jeg er desværre studerende, så de regler kan jeg ikke få glæde af.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 19, 2015 Jeg er desværre studerende, så de regler kan jeg ikke få glæde af.. Åh æv :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites