Besvaret January 11, 2015 FIk mit livs shock her til morgen. Min sidste mens startede den 9. december, og på det tidspunkt hang ÆL tests og planlægning mig så langt ud af halsen at jeg bestemte mig for, at december måned skulle være en fri-måned. Ingen tests, ingen temperaturmåling, ingen tænken over hvad jeg spiser og drikker. Så jeg fik vin til juleaften, og vin og champagne nytårsaften. Den 28. december fik jeg den tatovering jeg har ønsket mig i 3 år, for jeg gad ikke blive ved at udskyde det for det tilfælde at jeg måske blev gravid inden min tatovør havde tid. Så her til morgen tænkte jeg, at nu er jeg jo gået over de 28 dage på en cyklus, så jeg ville tage en test bare for at få det ud af systemet så jeg kunne lade være med at tænke over det. Mine cyklusser har alligevel været omkring 35 dage lange de sidste mange måneder, så selvfølgelig ville der ikke være noget... Jeg tissede på pinden, vaskede mine hænder, og kiggede kort på den (her var gået ca. 30 sekunder)... Og den var bragende positiv! Jeg løb ind og stak pinden op i næsen på min stakkels mand :prik Jeg tør ikke helt tro på det endnu, så jeg tænker at jeg tager en test igen på onsdag, hvor der er gået 35 dage siden sidste mens... Hvis nu jeg har fanget en biokemisk, så vil jeg helst ikke være alt for skuffet :blush Men det tyder altså på at "frimåneden" betyder, at der er en lille spunk på vej! Så nu håber jeg bare ikke det gør noget at jeg er blevet tatoveret, og har stået i malingsdampe i sidste uge :huh Ville i være nervøse? Stort tillykke for det første! Ang nervøsiteten så ville jeg måske vende den med lægen... De ved helt sikkert om hvad risikoen skulle være -men umiddelbart nej, for man har jo hørt om andre der lever sådan gennem hele graviditeten, og alligevel får sunde og raske børn :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 11, 2015 For første gang oplever jeg følelsen af at jeg snart ikke gider mere.. :unsure Hvordan kan det være at min cyklus er sådan her? Jeg har den der følelse af at det bare ikke kommer til at ske indenfor den nærmeste fremtid... Jeg har ellers haft en rigtig god fornemmelse de her dage, men nu er det bare pist forsvundet.. Jeg ringer til lægen imorgen hvis jeg kan komme til det.. Jeg er fuldstændig overbevist om at jeg har PCO... Hvis man kigge rpå nogle af symptomerne.. Jeg har altid yoyo-vægt -ikke i den form hvor der er stor forskel, men den ene uge kan jeg veje 50 kg, og den næste 54 kg, så går der et par dage så vejer jeg 50 kg igen osv... Og så har jeg egentlig altid haft meget uren hud på ryggen.... Og så kom jeg til at tænke på at jeg altid har haft meget dun på overlæben, som jeg plejer at fjerne med voks -da jeg opdagede at jeg havde 3-4 dun/hår der var mørke, selvom de altid har været gennemsigtige.. Puha jeg synes at det hele gør lidt ondt idag.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 11, 2015 For første gang oplever jeg følelsen af at jeg snart ikke gider mere.. :unsure Hvordan kan det være at min cyklus er sådan her? Jeg har den der følelse af at det bare ikke kommer til at ske indenfor den nærmeste fremtid... Jeg har ellers haft en rigtig god fornemmelse de her dage, men nu er det bare pist forsvundet.. Jeg ringer til lægen imorgen hvis jeg kan komme til det.. Jeg er fuldstændig overbevist om at jeg har PCO... Hvis man kigge rpå nogle af symptomerne.. Jeg har altid yoyo-vægt -ikke i den form hvor der er stor forskel, men den ene uge kan jeg veje 50 kg, og den næste 54 kg, så går der et par dage så vejer jeg 50 kg igen osv... Og så har jeg egentlig altid haft meget uren hud på ryggen.... Og så kom jeg til at tænke på at jeg altid har haft meget dun på overlæben, som jeg plejer at fjerne med voks -da jeg opdagede at jeg havde 3-4 dun/hår der var mørke, selvom de altid har været gennemsigtige.. Puha jeg synes at det hele gør lidt ondt idag.. Først og fremmest stort :kram I forhold til PCO, så håber jeg selvfølgelig at det viser sig at alt er ok med dig, men det lyder da som en rigtig god idé at få taget en snak med lægen. Hvis det viser sig at du har PCO, så vil der jo omvendt være noget du kan gøre ved det i forhold til kost, motion osv., og måske det giver lidt ro på den ene eller anden måde, enten at få udelukket eller bekræftet om der er noget der gør projekt baby lidt mere udfordrende end det burde være? Kender godt følelsen af at man bare ikke gider, at kroppen er dum og man mister al positiv tankegang! der er ikke så meget at sige andet end at man ind imellem må tillade sig selv at være øv over verden. Nogle gange skal man bare have lov til at råbe mås af det hele! Jeg håber du har det lidt bedre imorgen! Stort :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 11, 2015 FIk mit livs shock her til morgen. Min sidste mens startede den 9. december, og på det tidspunkt hang ÆL tests og planlægning mig så langt ud af halsen at jeg bestemte mig for, at december måned skulle være en fri-måned. Ingen tests, ingen temperaturmåling, ingen tænken over hvad jeg spiser og drikker. Så jeg fik vin til juleaften, og vin og champagne nytårsaften. Den 28. december fik jeg den tatovering jeg har ønsket mig i 3 år, for jeg gad ikke blive ved at udskyde det for det tilfælde at jeg måske blev gravid inden min tatovør havde tid. Så her til morgen tænkte jeg, at nu er jeg jo gået over de 28 dage på en cyklus, så jeg ville tage en test bare for at få det ud af systemet så jeg kunne lade være med at tænke over det. Mine cyklusser har alligevel været omkring 35 dage lange de sidste mange måneder, så selvfølgelig ville der ikke være noget... Jeg tissede på pinden, vaskede mine hænder, og kiggede kort på den (her var gået ca. 30 sekunder)... Og den var bragende positiv! Jeg løb ind og stak pinden op i næsen på min stakkels mand :prik Jeg tør ikke helt tro på det endnu, så jeg tænker at jeg tager en test igen på onsdag, hvor der er gået 35 dage siden sidste mens... Hvis nu jeg har fanget en biokemisk, så vil jeg helst ikke være alt for skuffet :blush Men det tyder altså på at "frimåneden" betyder, at der er en lille spunk på vej! Så nu håber jeg bare ikke det gør noget at jeg er blevet tatoveret, og har stået i malingsdampe i sidste uge :huh Ville i være nervøse? Stort tillykke med graviditeten! :) Jeg er sikker på alt er ok :) Du har jo knap nok været gravid da du fik lavet tatoveringen, så tænker ikk det er så galt. Det ville have været noget andet hvis du var 2 mdr henne, tænker jeg :) Og mht alkohol, så deler du ikk noget med baby så tidligt. Kan ikk huske hvad uge det er fra, men det skal du ikk være nervøs for :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 11, 2015 For første gang oplever jeg følelsen af at jeg snart ikke gider mere.. :unsure Hvordan kan det være at min cyklus er sådan her? Jeg har den der følelse af at det bare ikke kommer til at ske indenfor den nærmeste fremtid... Jeg har ellers haft en rigtig god fornemmelse de her dage, men nu er det bare pist forsvundet.. Jeg ringer til lægen imorgen hvis jeg kan komme til det.. Jeg er fuldstændig overbevist om at jeg har PCO... Hvis man kigge rpå nogle af symptomerne.. Jeg har altid yoyo-vægt -ikke i den form hvor der er stor forskel, men den ene uge kan jeg veje 50 kg, og den næste 54 kg, så går der et par dage så vejer jeg 50 kg igen osv... Og så har jeg egentlig altid haft meget uren hud på ryggen.... Og så kom jeg til at tænke på at jeg altid har haft meget dun på overlæben, som jeg plejer at fjerne med voks -da jeg opdagede at jeg havde 3-4 dun/hår der var mørke, selvom de altid har været gennemsigtige.. Puha jeg synes at det hele gør lidt ondt idag.. :kram Har ikk noget klogt at sige mht PCO, men synes det lyder som en god idé lige at snakke med lægen om det :) Så kan du da måske få noget afklaring, og hvis du har PCO, så kan du få nogen råd til hvad du kan gøre :) Men kram til dig, det er røv med de dage hvor alt bare ser sort ud! :kram2 :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 11, 2015 Nå, så kom mens rigtigt.. <_< Det er godt nok startet mærkeligt den her gang. Fredag var der lidt svag farve på papiret når jeg tørrede mig, lørdag var der stort set intet, og heller intet søndag morgen. Men nu er det så startet rigtigt. Håbede ellers lige at jeg måske alligevel var gravid, selvom testene de sidste par dage har været bragende negative.. ØV! Jeg vil bare gerne være gravid igen :( Og så har jeg en kollega jeg arbejder tæt sammen med, som er lige akkurat en uge længere henne end jeg burde være :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 11, 2015 FIk mit livs shock her til morgen. Min sidste mens startede den 9. december, og på det tidspunkt hang ÆL tests og planlægning mig så langt ud af halsen at jeg bestemte mig for, at december måned skulle være en fri-måned. Ingen tests, ingen temperaturmåling, ingen tænken over hvad jeg spiser og drikker. Så jeg fik vin til juleaften, og vin og champagne nytårsaften. Den 28. december fik jeg den tatovering jeg har ønsket mig i 3 år, for jeg gad ikke blive ved at udskyde det for det tilfælde at jeg måske blev gravid inden min tatovør havde tid. Så her til morgen tænkte jeg, at nu er jeg jo gået over de 28 dage på en cyklus, så jeg ville tage en test bare for at få det ud af systemet så jeg kunne lade være med at tænke over det. Mine cyklusser har alligevel været omkring 35 dage lange de sidste mange måneder, så selvfølgelig ville der ikke være noget... Jeg tissede på pinden, vaskede mine hænder, og kiggede kort på den (her var gået ca. 30 sekunder)... Og den var bragende positiv! Jeg løb ind og stak pinden op i næsen på min stakkels mand :prik Jeg tør ikke helt tro på det endnu, så jeg tænker at jeg tager en test igen på onsdag, hvor der er gået 35 dage siden sidste mens... Hvis nu jeg har fanget en biokemisk, så vil jeg helst ikke være alt for skuffet :blush Men det tyder altså på at "frimåneden" betyder, at der er en lille spunk på vej! Så nu håber jeg bare ikke det gør noget at jeg er blevet tatoveret, og har stået i malingsdampe i sidste uge :huh Ville i være nervøse? Først og fremmest stort tillykke med den positive test :loveshower Nu vil jeg på ingen måde gøre dig forskrækket eller ked af det, men i følge dette link fra Bisbebjerg hospital, så står der følgende omkring graviditet og tatovering: "Er du kvinde og gravid, prøver du på at blive gravid eller kan du være blevet gravid uden at vide det? I så fald bør du overveje, at tatoveringsblæk kan indeholde kemiske stoffer, der påvirker celledelingen og som potentielt kan påvirke et foster, særlig i det tidlige svangerskab. Ingen blæk er sikre for gravide." Det er jo ikke ensbetydende med at det kommer til at påvirke din graviditet overhovedet, men hvis du er nervøs for det, så ville jeg tale med lægen om det. Der er jo en god grund til at man fraråder det, også når man forsøger at blive gravid. Hvad alkohol angår, så ville jeg på den anden side slet ikke bekymre mig om det, hvis jeg var dig. Det er jo ikke flere liter sprut du har hældt indenbords og her er det rigtigt som Sofiee siger, at du endnu ikke deler noget med baby på det tidspunkt. Uden at du må hænge mig helt op på det, så mener jeg at det er fra uge 5. Altså tre uger efter æl/undfangelse. Hvilket jo for dit vedkommende, hvis vi går ud fra at du har haft æl 14 dage efter mens start, først er fra om et par dage :) Hvad malingen angår, så er det også rigtigt at man fraråder dette som gravid. Men der er altså stor forskel på malingtyper og der findes i dag en del på markedet, som er anset som værende helt sikkert at bruge som gravid. Det vigtigste at kigge på, er om malingen er vand- eller oliebaseret. De oliebaserede kan absolut ikke anbefales at bruge som gravid, men har det været en vandbaseret en af slagsen, så ville jeg altså ikke bekymre mig forfærdeligt meget om det. Igen, det er jo så tidligt at du dårligt kan have nået at påvirke fostret med noget endnu :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 11, 2015 Har for første gang prøvet med ÆL test i denne cyklus. Jeg tror den er ved at være der? :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 11, 2015 Har for første gang prøvet med ÆL test i denne cyklus. Jeg tror den er ved at være der? :) Ja det må man sige. Den helt ude til højre er der da så vidt jeg kan se :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 11, 2015 For første gang oplever jeg følelsen af at jeg snart ikke gider mere.. :unsure Hvordan kan det være at min cyklus er sådan her? Jeg har den der følelse af at det bare ikke kommer til at ske indenfor den nærmeste fremtid... Jeg har ellers haft en rigtig god fornemmelse de her dage, men nu er det bare pist forsvundet.. Jeg ringer til lægen imorgen hvis jeg kan komme til det.. Jeg er fuldstændig overbevist om at jeg har PCO... Hvis man kigge rpå nogle af symptomerne.. Jeg har altid yoyo-vægt -ikke i den form hvor der er stor forskel, men den ene uge kan jeg veje 50 kg, og den næste 54 kg, så går der et par dage så vejer jeg 50 kg igen osv... Og så har jeg egentlig altid haft meget uren hud på ryggen.... Og så kom jeg til at tænke på at jeg altid har haft meget dun på overlæben, som jeg plejer at fjerne med voks -da jeg opdagede at jeg havde 3-4 dun/hår der var mørke, selvom de altid har været gennemsigtige.. Puha jeg synes at det hele gør lidt ondt idag.. Skynd dig til lægen søde :) Det havde jeg i hvert fald gjort, hvis det var mig. Din cyklus er ikke normal (ikke ensbetydende med at det overhovedet behøver at være noget alvorligt), men jeg ville personligt have langt mere ro i sindet, over at vide hvad jeg skulle forholde mig til. Hvis du har PCO, så har du PCO. Uanset om du ved det eller ej. Ikke at vide det, ændrer ingenting. Kun at du ikke kan/får gjort noget ved det. Så skynd dig at få noget afklaring på den front. Der er rigtig mange der bliver gravide på trods af PCO. Det kan godt være at der skal arbejdes lidt hårdere for det, men det er altså slet ikke umuligt :) Det kan også være at det skyldes noget helt andet, men så er jeg sikker på, at der i så fald også er en løsning på det. Det er meget lettere at være pro-aktiv og tage kontrol over sin egen situation, når man ved hvad man er oppe imod. Ellers er det jo at kæmpe i blinde. Stort kram :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 11, 2015 Har for første gang prøvet med ÆL test i denne cyklus. Jeg tror den er ved at være der? :) Yep, den helt til højre er positiv. Så du skal forvente æl 24-48 timer efter det tidspunkt, hvor du tog den sidste test :) Så det er bare med at komme i gang allerede. Sex op til æl giver statistisk bedre chancer for graviditet end kun sex på selve æl dagen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 11, 2015 Årh, har lige lavet en positiv æl test i går aftes engang. Lagde selvfølgelig ikke rigtig mærke til tidspunktet, da jeg jo ikke skal bruge det til så forfærdeligt meget denne gang, men mener at det var deromkring. Her til eftermiddag er den i hvert fald aftagende igen. Så satser på at æl nok er tidligt mandag engang. Og manden kommer hjem mandag morgen :( Øv, det ville have været en tidlig oktober termin og inden vi besluttede os for den her pause, havde jeg lige nået at sætte næsen op efter et oktoberbarn, nu hvor det ikke blev det sommerbarn jeg først havde ønsket mig. Lige nu kan jeg mærke, at jeg virkelig har lyst til at vi skal give det et forsøg. Måske er det allerede for sent, når han kommer hjem, for måske er æl allerede i aften. Og selv i de foregående cyklusser, hvor jeg ved at vi timede sex korrekt i forhold til æl, så blev jeg jo ikke gravid alligevel af den grund. Så lige nu sidder der en lille djævel på min skulder og hvisker: "Bare prøv. Der sker sikkert ikke noget alligevel og så har du i det mindste ikke forspildt chancen". :badgirl Så ville jeg stadig lige nå at få muligheden for et oktoberbarn med. Så, bilder jeg mig ind, ville det bare være lidt op til skæbnen (som jeg ellers ikke tror på, kun når det er belejligt åbenbart :rolleyes ) og hvis det oktoberbarn var meant to be, så er det meant to be og hvis ikke, så holder vi pause bagefter. Hvilket jeg tror at jeg ville have det lidt lettere med, for vi har i forvejen så mange mærkedage i familien i november og så er det december bagefter som, hvis man nu skal være lidt kræsen, ikke lige ville være mit førstevalg af måned i hvert fald og det samme med januar. Åhh, men det er jo ikke aftalen altså... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 11, 2015 Først og fremmest stort tillykke med den positive test :loveshower Nu vil jeg på ingen måde gøre dig forskrækket eller ked af det, men i følge dette link fra Bisbebjerg hospital, så står der følgende omkring graviditet og tatovering: "Er du kvinde og gravid, prøver du på at blive gravid eller kan du være blevet gravid uden at vide det? I så fald bør du overveje, at tatoveringsblæk kan indeholde kemiske stoffer, der påvirker celledelingen og som potentielt kan påvirke et foster, særlig i det tidlige svangerskab. Ingen blæk er sikre for gravide." Det er jo ikke ensbetydende med at det kommer til at påvirke din graviditet overhovedet, men hvis du er nervøs for det, så ville jeg tale med lægen om det. Der er jo en god grund til at man fraråder det, også når man forsøger at blive gravid. Hvad alkohol angår, så ville jeg på den anden side slet ikke bekymre mig om det, hvis jeg var dig. Det er jo ikke flere liter sprut du har hældt indenbords og her er det rigtigt som Sofiee siger, at du endnu ikke deler noget med baby på det tidspunkt. Uden at du må hænge mig helt op på det, så mener jeg at det er fra uge 5. Altså tre uger efter æl/undfangelse. Hvilket jo for dit vedkommende, hvis vi går ud fra at du har haft æl 14 dage efter mens start, først er fra om et par dage :) Hvad malingen angår, så er det også rigtigt at man fraråder dette som gravid. Men der er altså stor forskel på malingtyper og der findes i dag en del på markedet, som er anset som værende helt sikkert at bruge som gravid. Det vigtigste at kigge på, er om malingen er vand- eller oliebaseret. De oliebaserede kan absolut ikke anbefales at bruge som gravid, men har det været en vandbaseret en af slagsen, så ville jeg altså ikke bekymre mig forfærdeligt meget om det. Igen, det er jo så tidligt at du dårligt kan have nået at påvirke fostret med noget endnu :) Tak for svarene :) Det har været vandbaseret maling, lak og bejdse, så jeg er heller ikke så bekymret. Det er mest blækket i huden jeg er lidt bekymret for, så tror lige jeg giver lægen et ring for en sikkerheds skyld. Det er da også bare perfekt timing at lige den måned man bestemmer sig for at "holde fri", så lykkes det ;) Vi har på ingen måde forsøgt at blive gravid, snarere tvært imod er det ikke blevet til meget hyggeri, så tanken strejfede mig ikke engang at der kunne have været bonus denne gang. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 12, 2015 Aaaaarggg! Jeg bliver sindssyg! :prik :gal :sm :rolleyes Og så skal jeg stoppe med at Google og være på sider, jeg absolut bør holde mig fra :whistling Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 12, 2015 Aaaaarggg! Jeg bliver sindssyg! :prik :gal :sm :rolleyes Og så skal jeg stoppe med at Google og være på sider, jeg absolut bør holde mig fra :whistling :kiss hvor er du sød. Jeg krydser fingre og tæer for jer :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 12, 2015 :kiss hvor er du sød. Jeg krydser fingre og tæer for jer :)Tak!!! :kiss Det må satme godt være vores tur nu. Jeg er klar ;) Jeg tror jeg får virkelig svært vedat vente til fredag med at teste - jeg er maks 3+3 og debatterer allerede med mig selv :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 12, 2015 Tak!!! :kiss Det må satme godt være vores tur nu. Jeg er klar ;) Jeg tror jeg får virkelig svært vedat vente til fredag med at teste - jeg er maks 3+3 og debatterer allerede med mig selv :rolleyes Jeg håber SÅ meget at det er jeres tur nu- jeg vil også gerne have en mere snart og ville elske at følges med dig hihi Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 12, 2015 Jeg håber SÅ meget at det er jeres tur nu- jeg vil også gerne have en mere snart og ville elske at følges med dig hihi:kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 12, 2015 Hej alle! Jeg har lige et spørgsmål. Jeg har haft ret meget udflåd her på det sidste (så meget at det næsten "løber" - Ja undskyld mig :$), og en murren i underlivet. Har I andre haft det? Jeg har testdag på lørdag skal jeg nok lige nævne. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 12, 2015 Måtte i dag ringe og rykke min tid ved sygeplejersken til blodprøve :boo Forbandede cyklus.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 13, 2015 Er der nogen der har erfaring med Unistep graviditetstest fra Apoteket? (Disse: http://www.apoteket-online.dk/ukategoriseret-fra-import/3582-unistep-graviditetstest.html) Jeg har prøvet en i dag, og efter det lyserøde forsvandt, er den blevet helt grumset i det hvide, sådan nærmest lyst gråmeleret, gir det mening? Jeg tænker om der er en sidste anvendelsesdato, om den bare var dårlig kvalitet, eller om de bare er sådan? Det er jo ikke vigtigt, det irriterer mig bare... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 13, 2015 Følte mig temmelig gravid i går. I dag - not so much! <_< Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 13, 2015 Er der nogen der har erfaring med Unistep graviditetstest fra Apoteket? (Disse: http://www.apoteket-online.dk/ukategoriseret-fra-import/3582-unistep-graviditetstest.html) Jeg har prøvet en i dag, og efter det lyserøde forsvandt, er den blevet helt grumset i det hvide, sådan nærmest lyst gråmeleret, gir det mening? Jeg tænker om der er en sidste anvendelsesdato, om den bare var dårlig kvalitet, eller om de bare er sådan? Det er jo ikke vigtigt, det irriterer mig bare... Hos mig virkede de helt fin :) er der ikke to i? Prøv den anden? Ellers lyder det som om den er dårlig/for gammel Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 13, 2015 Følte mig temmelig gravid i går. I dag - not so much! <_< Tror og håber altså stadig!!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 13, 2015 Tror og håber altså stadig!!!Tak, du er sød :kiss Tror altså jeg får svært ved at lade være med at teste i morgen :blush Jeg trænger virkelig til noget afklaring! Del dette indlæg Link to post Share on other sites