Guest Felixmor

Vil gerne være gravid - smalltalk

9,065 indlæg i dette emne

Er nu på dag 9 og har lige erfaret 100% ÆL-udflåd, da jeg var på toilettet :blink ÆL-testen var negativ... tager lige en igen i morgen ;)

Vildt! Men krydser fingre for en positiv ÆL test snarest så :)

Del dette indlæg

Jeg sprøjter løs med min næsespray og håber på der sker ting og sager ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg sprøjter løs med min næsespray og håber på der sker ting og sager ;)

Kan du mærke nogle ændringer?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan du mærke nogle ændringer?

Ikke endnu :) Jo, i går kunne min krop ikke helt finde ud af om den havde det varmt eller koldt, men det gik hurtigt over igen synes jeg :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Negativ test :( Men har det ok med det, nu SKAL januar bare vise en positiv test!! :)

Øv :kram

Jeg er med på, at januar er THE month :) (for os begge)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Suk, jeg synes jeg bilder mig ind at min krop føles anderledes og at jeg kan mærke der sker noget inde i maven, men er bange for at det bare er fordi jeg ønsker det så meget :( HVIS jeg skulle være gravid har jeg jo så kun været det i en uge ca og så kan man vel ikke mærke noget endnu?

Jeg troede også jeg kunne mærke noget ved tidligere forsøg, men så viste det sig bare at være menssmerter på vej :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Suk, jeg synes jeg bilder mig ind at min krop føles anderledes og at jeg kan mærke der sker noget inde i maven, men er bange for at det bare er fordi jeg ønsker det så meget :( HVIS jeg skulle være gravid har jeg jo så kun været det i en uge ca og så kan man vel ikke mærke noget endnu?

Jeg troede også jeg kunne mærke noget ved tidligere forsøg, men så viste det sig bare at være menssmerter på vej :(

Nej jeg stoler heller ikke på de signaler kroppen sender mellem ÆL og mens. Synes at jeg kunne mærke en hel masse i sidste cyklus, men det var snyd <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Havde det også sådan i de 2 foregående cykli <_< Men nu er planen, at vi vil bruge ÆL-tests i den kommende cyklus også overvejer vi at kaste os over zoneterapi og akupunktur, som hjalp os sidste gang- og sammen med ÆL-tests resulterede i M. :wub Dog skal vi vist gøre op med os selv, om min krop overhovedet kan klare en graviditet, før vi tager en endelig beslutning :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Negativ ÆL-test igen i dag - teststregen var praktisk talt fuldstændig usynlig modsat i går, hvor man kunne se den.

Jeg fatter HAT! :prik

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm.

Jeg skal til lægen om 1 uge og have taget en blodprøve.

Formålet er (vistnok) at undersøge om jeg danner progesteron.

Men er det ikke kun noget man kan måle ved en "almindelig" cyklus ?
Eller er der noget jeg har misforstået ?

Jeg har tænkt mig at ringe til lægerne i morgen, for jeg vil jo gerne vide hvad og hvorfor :unsure

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm.

Jeg skal til lægen om 1 uge og have taget en blodprøve.

Formålet er (vistnok) at undersøge om jeg danner progesteron.

Men er det ikke kun noget man kan måle ved en "almindelig" cyklus ?

Eller er der noget jeg har misforstået ?

Jeg har tænkt mig at ringe til lægerne i morgen, for jeg vil jo gerne vide hvad og hvorfor :unsure

Progesteron-niveauet stiger efter ÆL, da det er det hormon der skal holde på en evt. graviditet. Har du haft aborter tidligere og derfor vil de måske måle dit progesteron-niveau?

300px-Figure_28_02_07.jpg

Del dette indlæg

Annonce ♥

Progesteron-niveauet stiger efter ÆL, da det er det hormon der skal holde på en evt. graviditet. Har du haft aborter tidligere og derfor vil de måske måle dit progesteron-niveau?

300px-Figure_28_02_07.jpg

Nej det er mange år siden jeg havde en abort og har født 2 drenge efterfølgende.

Okay, så uanset om ens cyklus er stabil eller ej, så kan de tjekke det ?

Ja undskyld hvis jeg spørger dumt :blush

Del dette indlæg

Annonce ♥

Negativ ÆL-test igen i dag - teststregen var praktisk talt fuldstændig usynlig modsat i går, hvor man kunne se den.

Jeg fatter HAT! :prik

Jamen kan det ikke tænkes at du har haft ÆL den dag du startdede med at teste, men at mængden af LH-hormon allerede var faldet der, så du måske kunne have testet positivt en dag før?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej det er mange år siden jeg havde en abort og har født 2 drenge efterfølgende.

Okay, så uanset om ens cyklus er stabil eller ej, så kan de tjekke det ?

Ja undskyld hvis jeg spørger dumt :blush

Hvor vil du være i din cyklus, når de tager prøven? 

Jamen kan det ikke tænkes at du har haft ÆL den dag du startdede med at teste, men at mængden af LH-hormon allerede var faldet der, så du måske kunne have testet positivt en dag før?

Jo, det ville jeg jo også tro var forklaringen, hvis ikke det var fordi det i så fald betyder ÆL på dag 8 eller 9?! :blink På den anden side er det jo der jeg har haft ÆL sidste cyklus, da jeg jo fik mens på dag 23... Bum bum, der er lang tid til dag 23, når man kun er på dag 10 :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg håber I ramte den Susanne og det giver en sød baby :) ved ikke hvordan man laver babydust men du får en masse herfra :) :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg håber I ramte den Susanne og det giver en sød baby :) ved ikke hvordan man laver babydust men du får en masse herfra :) :)

Hihi - tak, hvor er du sød :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg prøver virkelig at lade være med at ha fokus på pb2. Men det er ind i mellem lidt svært.

Det ville være perfekt hvis vi selv ku klare det. Men nu ser vi.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dag 21 efter 1. mens dag

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dag 21 efter 1. mens dag

Så er det da helt sikkert det de skal tjekke. Om progesteronniveauet stiger efter ÆL som det skal, så et befrugtet æg kan nå at sætte sig fast :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jo, det ville jeg jo også tro var forklaringen, hvis ikke det var fordi det i så fald betyder ÆL på dag 8 eller 9?! :blink På den anden side er det jo der jeg har haft ÆL sidste cyklus, da jeg jo fik mens på dag 23... Bum bum, der er lang tid til dag 23, når man kun er på dag 10 :D

Jamen det er da heller ikke umuligt med så kort en cyklus, det var min gennemsnitscyklus inden jeg blev gravid med Maja.... Nu er den gennemsnitlig på 25 dage, men har svinget alt i mellem 18 og 30 dage...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jamen det er da heller ikke umuligt med så kort en cyklus, det var min gennemsnitscyklus inden jeg blev gravid med Maja.... Nu er den gennemsnitlig på 25 dage, men har svinget alt i mellem 18 og 30 dage...

Det er uden tvivl muligt, men nok ikke særlig gennemsnitligt for en PCO-pige :P

Hvis jeg er gået fra ikke at kunne lave en ÆL til en regelmæssig cyklus på 23-24 dage, så har LCHF vist bestået prøven ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er det da helt sikkert det de skal tjekke. Om progesteronniveauet stiger efter ÆL som det skal, så et befrugtet æg kan nå at sætte sig fast :)

:-)

Tak for svar.

Men, gælder det også når jeg har en ustabil cyklus ?

For så er det jo ikke sikkert jeg har ÆL.

Drysser lige lidt :bd i tråden og håber alle der er i gang med PB bliver ramt :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er uden tvivl muligt, men nok ikke særlig gennemsnitligt for en PCO-pige :P

Hvis jeg er gået fra ikke at kunne lave en ÆL til en regelmæssig cyklus på 23-24 dage, så har LCHF vist bestået prøven ;)

Det blir spændende om du kan "bevise" det :goodluck

Jeg holder fast på at der var gevinst ca nytårsaften håbe håbe :glad

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det blir spændende om du kan "bevise" det :goodluck

Jeg holder fast på at der var gevinst ca nytårsaften håbe håbe :glad

Vi :hump i hvert fald nytårsaften kl. liiige før midnat, så sandsynligheden foreligger i hvert fald ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

:-)

Tak for svar.

Men, gælder det også når jeg har en ustabil cyklus ?

For så er det jo ikke sikkert jeg har ÆL.

Drysser lige lidt :bd i tråden og håber alle der er i gang med PB bliver ramt :kram2

Næh, hvis du ikke har haft en ÆL, så er der jo ikke megen information i det. Med mindre det er for at se om du HAR haft en ÆL, måske? 

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER