Caddie

Stoppe natamning, søger erfaringer

9 indlæg i dette emne

Min datter er snart 10 måneder, og vi har besluttet at nu skal nat amningen være slut. Jeg skal begynde på arbejde om knap 2 måneder, og der skal hun helst sove hele natten på det tidspunkt.

Hun sover som regel 11-12 timer om natten, og vi er nu nede på 1 amning om natten, det gik rimelig hurtigt efter en periode med mange amninger om natten. Min mand tog hende første gang hun vågnede, og så tog det faktisk kun et par dage så var vi nede på 1 gang om natten. Men hun vågner stadig for at få mad omkring kl 3-4.

Vores plan er at far tager hende om natten, evt prøver med lidt vand, og ellers bare trøster og holder ud... Han putter hende hver aften, så hun er vant til det er far der er med i soveværelset.

Jeg vil gerne høre jeres råd og erfaringer - jeg er klar til vi skal gøre det, men syntes alligevel det er et stort skridt, så jeg kan blive helt i tvivl om det nu er det rigtige at gøre... Selv om det oftes kun tager 15 minutter at amme om natten, så holder jeg ikke til det når jeg skal til at arbejde. Allerede nu er jeg ved at være godt træt efter 9,5 måneds afbrudt nattesøvn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi gjorde præcis det du beskriver.

Det var kun far der gik ind til ham om natten og han tilbød lidt vand.

Der gik en uge og så var han vænnet af :)

Held og lykke :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige følge med her..! Nu er lærke godt nok på flasken og er 7 mdr, men hun holder stædigt fast i sit måltid mellem 0-2. Indtil nu har jeg skåret den tilbudte portion ned fra 200 til 100 ml, for at vænne hende til at spise om dagen i stedet, men det har ikke hjulpet endnu..

gode råd søges :) hep hey

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en baby der fik mad 5-9 gange om natten lige pludselig )han er 8mdr) men var træt, så jeg fprtalte ham hele dagen at nu var det slut og det var dejligt at vi skal sove igennem..

Så har jeg ellers bare taget kampen, nisser kun og givet vand... Tog 4 dage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en baby der fik mad 5-9 gange om natten lige pludselig )han er 8mdr) men var træt, så jeg fprtalte ham hele dagen at nu var det slut og det var dejligt at vi skal sove igennem..

Så har jeg ellers bare taget kampen, nisser kun og givet vand... Tog 4 dage

Var han 8 mdr da du gjorde det?

og var det vand i flaske eller kop?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan lige opdatere med at det gik overraskende nemt. Det tog faktisk kun 2 nætter - men betyder på ingen måde at hun bare sover hele natten :( vi har ind i mellem nogle meget urolige nætter, hvor hun græder og er lang tid om at falde i søvn igen. Men det skyldes også mange andre ting, tænder, ondt i maven og bare generel uro... Hun efterspørger meget sjældent brystet om natten. Far står op med hende om natten, hvilket selvfølgelig hjælper en hel del.

Så nu glææææææææder vi os bare til hun lærer at sove hele natten! Der har været et par gode nætter, forleden 10 timer uden en lyd så håber det snart bliver ny stil :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi forsøgte også med vand, så blev hun bare mega tosset! Så hun har ikke været tørstig, men har ville have trygheden i stedet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var han 8 mdr da du gjorde det?

og var det vand i flaske eller kop?

Ja måske lige et par dage over (kan ikke lige helt tælle ;) ) Og gav vand fra kop.. han er ikke vild god, så sørgede for at rykke ham siddende ned i fodenden med så hvis vi skulle spilde lidt han ikke skulle ligge i et par våde dråber ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøvede med vand fra et af hendes tud kopper forleden nat, og det fik da også ro på hende en 20 min, så var den gal igen..

Jeg tror bare Lærke er et af de børn som bare ér sultne om natten for hun kværner nemt 200 ml når hun får det, og jeg kan ikke rigtig fylde mere mad på hende om dagen.

Hun sover så også 5-6 timer før OG efter flasken og så er jeg oppe i 5 minutter og give flasken, så jeg har som sådan ikke et problem med det, og tror faktisk også godt jeg kunne overleve med sådan en søvn på arbejdet. Det er mere SP'en der er efter os at hun SKAL sove igennem nu <_< Og jeg sidder bare sådan lidt "says who?!" alle dem der har babyer der har sovet igennem fra de var 4 uger eller hvad?!.. Suk...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER