Guest

I need a litle help from my BK friends

6 indlæg i dette emne

Søde søde venner har brug for råd og vejledning og STYRKE og trøst.

Vi har gjort en fejl og sådan er det jo når man bliver forældre, ingen er perfekte. Det er ærgerligt men vi kan ikke dunke os selv i hovedet over det for det får vi ikke noget ud af, nej vi bliver nød til at rette op på fejlen og det er her jeg har brug for jer.

Mie falder i søvn i vores arme og KAN p.t. ikke falde i søvn af sig selv. Jeg har forsøgt og forsøgt og forsøgt, lift der vugges på mine knæ har indimellem hjulpet, men det er som om det ikke rigtig virker længere - tror det er tigerspring - og hun er snart for stor til liften.

Det der sker når vi ligger hende er at hun spærer øjnene helt op og så bliver hun nærmest hyper, kort efter hidsig. Vugger vi hende i armene tager det max 10 min så er hun helt væk, men det kan vi ikke blive ved med.

Jeg har forsøgt at blive i rummet, jeg har holdt i hånd, jeg har nusset, jeg har vugget og jeg har forsøgt at forlade rummet, samme resultat. Jeg har forsøgt med nussekanin og sovemusik (som jeg har introduceret mens hun har lagt i vores arme, med stor succes, det halverede puttetiden), og jeg har forsøgt uden. Samme resultat.

Hun må ikke græde men HVAD gør jeg?

Kom med ALLE tænkelige idéer til hvad jeg kan gøre - tænker om 19 ugers tigeren forværrer situationen, men det kan jeg ikke gå ud fra.

Mie har altid haft et mystisk sove hjerte, hun sover bedst inde (men gud hvor ville jeg ønske barnevognen var et hit) og i en lang periode sov hun mellem 7 og 12 timer i streg og op mod 15 timer aften-nat-morgen. Derfor har dags lurene været korte og aldrig rigtigt faste. Men babyer ændrer sig og tigerspring gør mødre vanvittige. Nu sover hun max 6 timer i streg og morgenen starter kl 4-5.30. Dagslurene kan vare mellem 1 time og 3 normalt og hun tager 2. Men fx i dag har hun sovet 20 min mellem 10.30 og 16 (jeps det var ALT og vi prøvede ALT) selvfølgelig resulterede det i total over træt baby der bare skreg og skreg. KAN vi gøre noget for at hun bliver bedre til den skide barnevogn nu? For måske det kan være en løsning. Kan jeg fx tage barnevognen ind og putte der i indenfor? For senere at køre den ud?

:help

Del dette indlæg

DU kan sagtens tage barnevognen indenfor og forsøge at putte hende i den indenfor for måske at vænne hende til den. Vi har vores barnevogn stående i soveværelset og Lise har sovet mange lure i den indenfor (og sov også i den om natten indtil vi besluttede at flytte hende på eget værelse i hendes tremmeseng).

Det eneste der kan være en udfordring er at det kan være svært at putte hende indenfor for så at flytte barnevognen udenfor senere mens hun stadig sover - for enten får hun det for varmt indenfor eller fryser når hun kommer ud, medmindre i kan lægge hende i en åben voksipose og så måske pakke den om hende uden at vække hende når i kører hende ud. Medmindre der ikke går ret lang tid inden i kører hende udenfor - så når hun måske ikke at få det for varmt.

Jeg havde også problemer med at få Lise til at sove selv, da hun var mindre - vi gik altid rundt med hende på armen indtil hun faldt i søvn eller også så ammede jeg hende i søvn i min seng. Jeg gjorde det at jeg begyndte at spille de samme vuggeviser for hende hver eneste aften når hun skulle sove imens jeg ammede hende i søvn og lod dem spille i noget tid imens hun sov også, så hun forbandt dem med at sove og med noget rart. Efter noget tid på den måde begyndte jeg så at trække brystet til mig tidligere og tidligere før end hun sov, men liiiiige før hun var ved at falde i søvn. Hvis hun blev ked fik hun hurtigt brystet igen og så blev jeg ved at forsøge på den måde til hun faldt i søvn.

Hun begyndte så ikke at falde i søvn af at få bryst (og jeg ammede hende også i sofaen og sørgede for hun ikke faldt i søvn) og så gjorde vi det at vi kørte den samme rutine hver aften for at klargøre hende til seng (aftengrød, nattøj, dæmpet belysning og hygge i sofaen med fjersynet tændt på lav lyd efterfulgt af lidt amning i sofaen) og når hun begyndte at vise tegn på træthed puttede jeg hende i vores seng oven på hendes babydyne så hun ligesom lå i en fordybning og kunne dreje hovedet og putte ansigtet ind i dynen. Jeg tændte for vuggeviserne og lagde mig ned ved siden af hende. Nogle gange med en hånd oppe i nærheden af hendes hoved så hun kunne gribe fat i den til lidt trøst. Det var vigtigt at dynen ikke lå helt fladt, men at siderne ligesom bukkede opad omkring hende, så hun kunne putte sig ind i den. Det gjorde jeg ved hjælp af en anden dyne, pude eller min krop langs hendes side. Nogle aftner græd hun lige lidt, men det synes jeg var ok for hun var jo ikke alene og jeg synes det var tydeligt ved hendes gråd at det ikke var fordi hun var utryg, men derimod bare utilfreds med at blive lagt ned. Men hvis vi ellers havde ramt det rigtige tidspunkt - hun var mæt og træt nok, så faldt hun typisk i søvn inden for 5-15 min på denne måde. Og som regel med let gråd i højst et par minutter, derefter bare at hun lå og vendte og drejede sig, krammede dynen osv indtil hun faldt i søvn.

Når hun sov tungt nok kunne vi så bære hende stadig liggende på sin dyne ind i egen seng og lægge en anden dyne eller tæppe over hende.

Nu er vi begyndt på at kunne putte hende i egen seng fra starten. Samme aftenrutine, samme vuggeviser, hun bliver bare lagt på sin dyne i hendes egen seng fra starten og så sidder jeg på hug ved siden af tremmesengen med en arm ind over kanten til hende indtil hun er faldet i søvn - derefter lægger jeg dyne over hende og lister ud.

Ved ikke om du kan bruge dette til noget, men det er sådan vi har gjort og det har virket for os. Håber I finder noget der virker for jer!

:kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Først får du lige :kram . Jeg syntes ikke du som sådan kan sige, at det er en fejl i har lavet. I har bare gjort hvad der for Mie virker bedst.

Og inden jeg skriver videoer vil jeg lige skrive vælg dine kampe med omhu, er dette en kamp i orker nu eller skal den vente til det nye år?

Ang. Barnevogn ville jeg da prøve at køre den ind og putte hende i den inde, og når hun er faldet i søvn så køre den ud. Jeg syntes at det er et forsøg værd. Når i starter inde kan du jo også hurtigere være henne ved hende hvis hun f.eks taber sutten eller siger noget.

Ang sengen tænker jeg lidt om de der bed rockers evt kunne være en mulighed? Da vi startede med at øve med Albert var vi også meget bevidste om at han ikke skulle ned i en kold seng, da han vågnede mere af det end faldt i søvn, så måske varme handes dyne op, og varme sengen op med en varmepude inden hun kommer i den, og selvfølgelig tage den op inden hun bliver lagt.

Ved Albert stod i i starten også med hovedet helt nede ved hans nærmest kind mod kind og sagde shhh og sang for han. For at han stadig skulle mærke at vi var der. Også skærmer vi altid hans øjne med nussekluden.

Ved ikke om det er noget det kan bruge til noget men tag hvad du føler du kan brug og glem alt det andet :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Også stort kram herfra :kram ! Vi har også begået samme fejl! (eller måske har vi ikke, -for jeg tror altså bare det kan være perioder de kommer i, som er sådan) MEN vi er lykkelige over en slyngevugge, -vi synes dog ikke at vi havde råd til en, så vi har bygget en selv, og det har i perioder været det eneste der duede for os, når hun skulle sove! Nu er perioden ovre og liften/vognen/sengen er ligeså god (jeg frygtede ellers at vi aldrig ville kunne pille den ud af hende igen!)

Nåååårh men på denne side fulgte vi nogenlunde deres opskrift: http://www.mamaslife.dk/product.asp?product=1058

:goodluck

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er i gode, jeg kan helt sikkert bruge jeres svar. Det trøster mig at vi ikke har den eneste arm sover og at der er håb.

Jeg tager først "kampen" for alvor i det nye år, lige nu skal jeg overleve natten/morgenen/tigeren, men det handler vist om at have en plan, før man går i gang, og det tror jeg helt sikkert i har hjulpet med allerede.

Vi bruger allerede godnat musik og det virker virkelig godt, det kører ofte under hele hendes eftermiddagslur - klaver musik. Og hvis vi er ude og hun ikke kan finde ro er klavermusikken løsningen.

Det er da genialt med den slynge vugge, det kan vi da sagtens lave ret hurtigt.

Tak tak tak piger

Del dette indlæg

Annonce ♥

Først luge et kram - det er bestemt ikke fejl, I har bare gjort hvad Mir havde behov for.

Silke Elia er også arm-sover. Vi skal gå med hende svøbt med stofble over hovedet for at få hende til at sove. Ligger vi hende bare bliver hun dybt ulykkelig. Da vi fik Doodoo bamsen gjorde det at vi nu kan ligge hende fra os efter max 5 min, hvor der før snildt kunne gå 30-60 min, da hin skulle sove helt inden vi kunne ligge hende fra os.

De andre er kommet med gode forslag, men vil bare sige at du ikke er alene og I jo har et lidt sensitivt barn, der bare har brug for lidt ekstra tryghed.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER