Tinakp

Er det grøden eller?

9 indlæg i dette emne

Nu skriver jeg det også lige her, i håbet om at flere ser det, for har virkelig brug for nogle vise ord...

Jeg er simpelthen sådan i tvivl... håber at nogen kan hjælpe...

Jeg er startet op på grød i fredags - og Elin virker rigtig interesseret og spiser det gerne. Men er bare sådan i tvivl om det er grøden der nu gør, at hun har virket sylret de sidste 3 dages tid.

Hun sover godt om natten og egentlig også om dagen - så det kan man ikke mærke noget på - dog sover hun lige nu lidt dårligere om dagen end normalt.

Hun har haft besøg af 19 ugers tigeren, men jeg ved ikke om det er den der stadig spørger - det er nærmest sådan noget halv-hjertet sylren - ikke skrig. Hun virker bare utilpas hele dagen igennem, enkelte øjeblikke kan hun godt smile, men det er meget begrænset. Hun sylre hvis hun ligger på gulvet, hvis hun er ved mig, ja - lige meget hvad, så sylrer hun. Dog hyggede hun sig i badet her i formiddags, men så snart hun kom op, fortsatte det og hun var decideret ked af det.

Hun har ikke haft afføring i 3 dage nu, og i går kastede hun helt vild meget op - lige efter at hun havde fået bryst. Det var helt vandet, så det virkede til at kun være det sidste modermælk, der kom op. Bagefter virkede hun helt glad - men det varede meget kort tid.

Min mor nævnte at det lød på hende som om det var omgangs-syge, fordi det er der mange der har lige nu.

Men jeg er alligevel ikke helt sikker, fordi det forsætter på samme måde i dag.

Har I nogle bud?

Er det grøden, tigerspring eller omgangssyge - eller noget helt fjerde?

Jeg har bare ikke lyst til at give hende mere grød, hvis hun bare har ondt i maven af det hele dagen....

Del dette indlæg

Det kan være hun får en smule forstoppelse af grøden. Min sp sagde at ris godt kan stoppe lidt, så vi er startet med majsmel grød, og så blander jeg et par tsk sveskemos i grøden for at hjælpe lidt. De skal jo lige vænne de små maver til fastere føde.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Noah har faaet haard mave af risgroeden, saa jeg laver den ret tynd nu og saa laver jeg ogsaa sveskemos og det faar han som topping. Til eftermiddag faar han lidt aeblegroed, ogsaa med sveskemos og saa har jeg siet kogevandet fra sveskerne, hvilket han faar at drikke. Saa haaber jeg det hjaelper, ellers gaar jeg over til quinoa imorgen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kan være hun får en smule forstoppelse af grøden. Min sp sagde at ris godt kan stoppe lidt, så vi er startet med majsmel grød, og så blander jeg et par tsk sveskemos i grøden for at hjælpe lidt. De skal jo lige vænne de små maver til fastere føde.

Jeg har givet Elin hirsegrød - først med lidt frugtmos af hindbær, jordbær og banan. Men så gik jeg over til hirsegrød med sveskemos - og i går fik hun kun sveskemos, fordi jeg var bange for forstoppelse...

Skulle majsgrød være mest mild i forhold til de andre grødtyper?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Noah har faaet haard mave af risgroeden, saa jeg laver den ret tynd nu og saa laver jeg ogsaa sveskemos og det faar han som topping. Til eftermiddag faar han lidt aeblegroed, ogsaa med sveskemos og saa har jeg siet kogevandet fra sveskerne, hvilket han faar at drikke. Saa haaber jeg det hjaelper, ellers gaar jeg over til quinoa imorgen.

Okay, det var faktisk en go ide med at si vandet fra, som de så kan drikke.... det kunne måske også være en ide...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes at det lyder som tigeren stadigvæk bortset fra forstoppelsen. Lasse opførte sig på samme måde, da vi havde besøg af 19 ugers tigeren.

Ang forstoppelsen, så er sveskemos godt som de andre skriver.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes at det lyder som tigeren stadigvæk bortset fra forstoppelsen. Lasse opførte sig på samme måde, da vi havde besøg af 19 ugers tigeren.

Ang forstoppelsen, så er sveskemos godt som de andre skriver.

Jeg er faktisk også rimelig overbevist om at det er tigeren, der lige nu er oppe at vise sit ansigt, inden den takker af for denne gang (vi skulle være færdige med den imorgen...hmmm please...) - for Elin afleverede lige en ordentlig omgang bæ, lige kort tid efter at jeg havde skrevet det her - og humøret var lige så træls som før....

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi er også lige startet på mad. Men Sophia får kun kartoffelmos blandet med andre grønsager her i starten. Fordi kornprodukterne skulle være hårdere for maven. Og hun har ikke haft nogle problemer med hård mave (endnu). Hun er ellers også ammebarn.

Opførelsen lyder fuldstændig som 19 ugers tigeren - det er en fase, det er en fase :kram2

Og mht opkasten synes jeg også mere det lyder som sygdom. Medmindre det var en engangsforestilling og hun ikke har feber eller lign, så kan det godt bare være gylp. Har to gange oplevet Sophia har gylpet al mælken op - sikke et svineri

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi er også lige startet på mad. Men Sophia får kun kartoffelmos blandet med andre grønsager her i starten. Fordi kornprodukterne skulle være hårdere for maven. Og hun har ikke haft nogle problemer med hård mave (endnu). Hun er ellers også ammebarn.

Opførelsen lyder fuldstændig som 19 ugers tigeren - det er en fase, det er en fase :kram2

Og mht opkasten synes jeg også mere det lyder som sygdom. Medmindre det var en engangsforestilling og hun ikke har feber eller lign, så kan det godt bare være gylp. Har to gange oplevet Sophia har gylpet al mælken op - sikke et svineri

Det er altså en jungle med det mad - for min sp har sagt at det er bedst at det er bedst at starte ud med det her grød - altså hirse, boghvede, majs og ris-grød. Og at kartoffel osv først var ved 6 mdr....

Jeg tror faktisk ikke at hun har bøvl med maven - men synes bare stadig at det var underligt det med opkasten - men jeg har oplevet det før - helt i starten, da hun ikke var så gammel, kunne det virkelig stå ud af hende, så man blev helt nervøs.

Men det er længe siden at jeg har opleveet det sidst... sjovt nok var det også ved et tigerspring...hmm...

Men ja, det er virkelig et svineri og det kommer bare så pludseligt, så man når jo ikke engang at søge dækning... :wacko

Jeg er glad for at du også synes at det lyder som 19 ugers tigeren, for det tror jeg også at det er....og det er rart, for det er nemlig bare en fase - og der kommer noget godt ud af det....! :7himmel

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER