Stbaby

Større eller mindre ift. hvordan i føler jer?

14 indlæg i dette emne

Jeg har hørt at folk med anorexi føler at de er tykkere end de faktisk er - jeg er omvendt.

Når jeg ikke ser mig i spejlet føler jeg mig ret almindelig, men når jeg så ser i spejlet bliver jeg ked af det, for så kan jeg se at jeg er stor, tyk og grim :(

Jeg har fået manden til at tage billeder af mig uden tøj, forfra - bagfra- fra siden og hold da op hvor er det et skræmmende syn!! Ser mig jo sjældent uden tøj på, og vores spejl viser ikke hele kroppen (og så har jeg sjældent briller på når jeg står foran spejlet - det hjælper også ;))

Overvejer at hænge billederne op på indersiden af soveværelsdøren i A3 så jeg på den måde kan holde motivationen til at tabe mig!!

Hvordan føler i jer ift. hvordan i ser ud?

Og hvor meget skal i tabe jer ift. jer selv og ift. BMI - passer det sammen?

Ved 80 kg kommer jeg inden for normalvægtigkategorien, men vil gerne ned på 75.

Manden skal ned på 96 for at komme ind for normalvægtig, men det mener han er ALT for lidt for så er han kun en 'halv mand' og 'skind og ben'.

Jeg håber at han på et tidspunkt indser at han ikke bliver for tynd ved at komme inden for normalvægtigkategorien og får det som mål i stedet for de 100 kg. (men at 100 kg er et godt delmål :))

Mon det har noget med køn at gøre? At kvinder vil længere ned end mænd?

Del dette indlæg

Det kommer an på hvor jeg er i min vægt'cyklus' :rolleyes

Når jeg har vejet rigtig meget (120 kg) så har jeg faktisk følt mig ganske godt tilpas.

Altså jeg har ikke været blind overfor at jeg var smellerfed, men jeg har følt at jeg så ganske godt ud alligevel ^_^

Når jeg så er på kur og eksempelvis har tabt 15 kg så føler jeg mig så ulækker fed at jeg ku' brække mig. (mer vil ha mer :rolleyes)

Jeg har aldrig oplevet at føle mig sådan som jeg rent faktisk ser ud.

Da jeg var på 76 kg syntes jeg stadig jeg var enooorm tyk!

Nu ligger jeg lige under 100 og jeg synes jeg er meget tykkere end jeg nogensinde har været (dét passer så ikke!)

Kan også få den tanke når jeg fx har tabt 10 kg at så er jeg virkelig blevet tynd. Så ser jeg et billede af mig selv og får en seriøs krise.

Nej venner med virkelighed kontra følelse det bliver jeg vist aldrig ...

(lyder jeg ikke lidt skizo i min beskrivelse.... :huh)

Del dette indlæg

Annonce ♥

jamen det kommer helt an på hvilken dag det er.

Jeg er jo klart overvægtig, med et bmi på 34,7 eller sådan noget. Jeg burde væmmes.

Men når jeg kigger i spejlet så synes jeg at jeg er en smuk pige, generelt. I forhold til hvor stor jeg er. Altså det sidder nogenlunde pænt fordelt.

Men hvis manden holde om mig foran spejlet, så er jeg ved at dø af væmmelse. Han er jo mindre og tyndere end mig og det får mig til at se totalt stor ud. Som en monstertruck ved siden af en Ellert.

Når jeg ser foto's af mig selv, ser jeg altid kæmpe stor ud. Der troede jeg lige at spejlet havde vist mig at jeg var ok. Men billederne er forfærdelige.

Uden at kigge i spejlet går jeg for det meste rundt og hader min krop og mit selvværd er skidt. Men jeg har tabt mig meget sidste år og jeg håber det går fremad.

Jeg synes dog det er flottere at have lidt fedt på kroppen end at være for tynd.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå ja jeg blev så optaget af vægtfølelseshelvedet at jeg glemte dine andre spørgsmål Stine :blush

Jeg er 165 cm så jeg skal vel veje omkring de 60 i flg. BMI

Det kan jeg på ingen måde forestille mig!

Og jeg kan bestemt ikke tro at det vil være pænt eller rart!

Tror jeg vil se sundest ud hvis jeg vejer omkring 72 kg.

Mht til manden så er det ham der gerne vil smide flere kilo end jeg synes er pænt til ham, så det kan der ikke nikkes genkendende til her :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ofte føler jeg egentlig mug ikke så stor som jeg egentlig er.. Nok også derfor at jeg hader billeder af mig selv.. Jeg ved ikke hvad jeg vil syntes er den rette vægt for mig, det må jeg føle på når jeg kommer derned :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mit bmi nu siger 27,5, så taber jeg 8 kg, så har jeg en normalvægt. Men jeg vil gerne tabe mig 10 - 15 kg (bmi 24,3 - 22,7 ), der ville jeg nok have det bedst med min vægt, tror jeg ;) Altså jeg føler mig ikke stor og fed, men ved også at alt min vægt ikke kun er fedt. Jeg har arbejdet som maler i 12 år, det giver altså nogle muller, der vil noget :D Men tabe mig det skal jeg.

Da jeg lærte min mand at kende, der vejede jeg 62 kg (bmi 19,8), når jeg ser billeder fra den gang, så var jeg måske nok lidt for tynd. Var aktiv hammerkaster og maler den gang.

Jeg har i dag fået en ting at finde motivation i at tabe mig. Mig og 3 andre skal til at planlægge klassefest for de 4 klasser vi var på skolen, i min årgang :) Det bliver nok til sommer en gang og fandeme nej om jeg vil møde op og være fed :D Får jeg ved mange af pigerne fra min klasse, ser stadig du som den dag vi stoppede i folkeskolen ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror egentlig min opfattelse af mig selv nu er meget lig med det rigtige.. selvfølgelig har man gode og dårlige dage.

Jeg ligger lige på grænsen til normal bmi, men synes stadig jeg min. har 5kg og gerne 10kg endnu til jeg er tilfreds. men igen nu begynder jeg at træne muskler og de vejer så hvis vægten skulle vælge at max gå et par kg ned og jeg bliver der, vil jeg så være tilfreds hvis bare spejlet fortæller mig at jeg er pæn nok.

Med hensyn til at hænge billed op af sig selv som skræmmebilled så virker det ikke her... jeg bliver deprimerede når jeg ser på det og får kun lyst til at spise mere.. Det der virker for mig er at hænge et billed op af da jeg var tynd og så får jeg lyst til arbejde hen mod det igen...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har tabt mig 13-14 kg siden september og kan sagtens både mærke og se forskel. Jeg mangler 1-2 kg for at have BMI på 25, hvilket er lælnge siden jeg har prøvet.

Men det er lidt underligt, for jeg har godt vidst at jeg var overvægtig, men når jeg ser mig i spejlet er jeg bestemt ikke lige så tyk, som jeg ere på billeder... og jeg tror faktisk desværre ikke de lyver. Så jeg hader billeder af mig selv, hvor jeg TYDELIGT kan se al flæsket... Selvfornægtelse? Sikkert.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg føler mig tyndere end jeg ser ud

Når jeg går forbi et spejl ser jeg pænt træls ud, men inden i mit hoved er jeg stadig en lille nips på 50 kg som da jeg var 18 :blush

Især er det et problem om sommeren og bikini tiden ÆV

Jeg køber ofte tøj der er for småt fordi jeg tror jeg er mindre :lol

(jeg vejer 60-61 altså 10 kg mere end jeg gør indeni i hovedet :unsure )

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg tror HELT KLART at jeg er tyndere end jeg er, så når jeg så ser et billede eller ind i spejlet til feks. spinning så får jeg det såååååååå skidt

jeg skal tabe ca 10 kg for at have en BMI på 25 og det tror jeg kommer til at passe meget godt , måske 12 men ikke 15 :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg føler mig klart slankere end jeg er, og det er modbydeligt at blive mindet om at det.

Del dette indlæg

Annonce ♥

I lang tid følte jeg mig som den tykkeste nogensinde.. Og det var jeg også.. Jeg har været oppe og runde 140 kg - det er meget for en pige på omkring 168!!!!

Derfor valgte jeg at få en gastric bypass... Lige nu, er jeg godt i gang med mit vægttab.. Mine 140 kg lægger 6 måneder tilbage - og jeg har smidt næsten de 30.. :biglove

For tiden, tænker jeg mig større end jeg er.. Vægttabet er gået hurtigt og jeg oplever tit at jeg suger maven ind og "klemmer" mig igennem - fx ved stole eller borde i klassen - for bagefter at opdage jeg sagtens kunne gå almindeligt igennem..

Jeg køber også alt mit tøj for stort nu.. Men jeg er også på et halvt år gået fra at bruge størrelse 54/56 til at bruge str. 46/48 i trøjer og str. 50 i bukser... :balloon :balloon

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kææææææft hvor er det FLOT Banshee!!! :D TILLYKKE og way to go! :)

Jeg ved jeg er alt for tyk, gider ikke engang regne mit BMI ud og vil ikke vide hvad jeg vejer....har en idé og det er rigeligt til at væmmes...men jeg har ikke styrken til at gøre noget ved det overhovedet...det jo ligesom at samle sandkorn i Sahara og putte det i fine æsker :S

Så jeg har måtte acceptere tingenes tilstand...alle i min familie ligner mig og jeg er faktisk mindre end min søster....min bror er også tungere tror jeg...Jeg har spurgt min læge om en gastric bypass og den er han med på, jeg skal bare lige være lidt friskere mentalt set siger han...øv.

Ku være fedt at være helt almindeligt normalvægtig og gå til håndbold fx. Drømme drømme... :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror også jeg er mindre. Ingen tvivl om at jeg slet ikke har "styr" p min krop. Når jeg taber mig " fatter" jeg det heller ikke men kan mærke det på tøjet. Drømmer også at jeg er helt normal. Men jeg vejer altså 93,5. Det er det højeste i mange år. Har dog været p 95 kg inden jul! Må ned under 80.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER