Oprettet December 19, 2012 Hej alle! Nu har jeg læst forskellige tråde her på siden. Jeg er i dag 6+1 og har blødt siden i går morges. Det virker til at være aftagende i dag og jeg har ingen smerter. Det er min første graviditet og det er en anelse svært at finde rundt i råd fra læge osv. Lige nu er rådet at slappe af og hvis der kommer smerter, skal jeg tage på sygehuset. Jeg har fået taget en blodprøve som skal sammenlignes med en ny i næste uge. Og derfra vil lægen så kunne sige mere om hvorvidt det er starten på en abort. Men grundet jul og nytår kan jeg måske først få svar i det nye år. Jeg har bestilt tid til en tidlig scanning i morgen, fordi jeg bare må have svar på om fosteret er der. Godt nok kan der ikke ses hjerteblink men bare lidt vished er bedre end det her ingenmandsland. Har I nogle erfaringer med blødninger så tidligt? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 19, 2012 Jeg blødte meget i starten fra 4.-5. uge og helt til nu og det er bare æv :( men alt var heldigvis ok ved mig, så blødning er ikke altid lig med abort. Hvis du er 6+2 i morgen så tror jeg godt du kan håbe på hjerteblink hvis der er liv, de fleste kan se det fra 6+ :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 19, 2012 Jeg blev skannet 7+0 og der var TYDELIGT hjerteblink... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 19, 2012 Jeg blødte også, af flere omgange. Første gang da jeg var 6+2?. Jeg fik en scanning som tydeligt viste hjerteblink :) Så selv om det er svært, så bare rolig, det er virkelig normalt med de blødninger :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 19, 2012 Tak for jeres svar :-) Jeg tænker at det er positivt at jeg ikke har smerter og er ret spændt på scanningen i morgen og håber virkelig, at alt lykkes på magisk vis :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 19, 2012 Jeg blødte første gang 6+0 og da det var ret meget fik jeg en akutscanning og så fint hjerteblink! Jeg endte med at miste efter at have blødt to gange mere (8+6 og 11+0) uden klumper eller smerter. Jeg vil altid foretrække at blive scannet når man bløder, da de meget nemt kan se om noget er galt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 19, 2012 Tak for dit svar, tsecret. Ked af at høre du mistede. Jeg betaler selv for scanningen i morgen, min egen læge ville kun tage de to blodprøver. Så jeg er også til scanning for at finde ud af om det er som det skal være :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 19, 2012 VIl generelt sige at du ikke skal lyve for en scanning. Scanningen giver et øjebliksbillede. Første gang jeg var gravid fik jeg en scanning: ALT okay, selvom jeg blødte. Hjerteblik og lille prik. 3 dage efter: Scanning viste alt var væk! INTET tilbage. BLODPRØVERNE deri mod, giver et fantastisk billede, og kan fortælle om der er en udvikling i gang. Allerede den første prøve kan give et godt billede: Er tallet rimelig højt er det jo fantastisk.. Og næste blodprøve, er tallet vokset er der en udvikling, og alt er fint :) Blodprøverne er tusind gange mere værd end scanningerne i starten, men kan nu godt forstå du selv har betalt en :) Det giver trods alt ro -men sige rintet om hvad der sker når scanningen slutter.. Held og lykke! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 19, 2012 I min første graviditet blødte jeg fra 4+6 - 6+5 og endte med at få en scanning efter jeg tudede i røret til lægen i ren desperation over at hvis jeg ikke snart fik et svar, ville jeg simpelthen gå til - og alt var ok. Jeg mistede senere, men der er ingen der kan sige om det var sammenhæng. Denne gang tror jeg at jeg blødte ved 7+1/2, men helt ærligt er jeg faktisk ikke sikker på om det måske bare var indbildning blandet med tynd mave... Men min erfaring er, hvis det er nødvendigt at lyve og sige at man tror nok man har haft ondt - så gør det! Du betaler din skat, så du har "ret" til at få hjælp i sundhedssystemet! Så hvis det fortsætter, og du fx ikke kan se hjerteblink til scanningen, så ring til lægen igen og grød, tud, vær hysterisk og om nødvendigt overdriv :kram :kram (Og jeg ved godt at det ikke er særlig politisk korrekt at opfordre til at overdrive, men helt ærligt... Det tager sygehuset omkring 5-10 minutter at tjekke for hjerteblink, og for os gravide gør det forskellen meeeeeget længe) Tak for dit svar... Må ærligt indrømme, at tanken om at piske en stemning op, har strejfet mig en gang eller to. Men på den anden side - nu har jeg en tid i morgen og så tager vi den derfra :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 19, 2012 Synes helt ærligt ikke du kan bruge blodprøverne til ret meget når nu du er så langt henne at du bør kunne se hjerteblink! Men ok, lægen om det.. Jeg er forresten overbevist om at min blødning 6+0 intet havde at gøre med at jeg senere mistede! Og det selvom den var den mest voldsomme. Ved nr to blødning betalte jeg forresten også min scanning selv - de to andre ringede vi direkte til Skejby (hvor vi er i fertilitetsbehandling), så jeg har ikke selv erfaring med at skulle overtale lægen. Jeg håber alt ser fint ud i morgen og at der ikke kommer mere blod fra dig!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 19, 2012 Synes helt ærligt ikke du kan bruge blodprøverne til ret meget når nu du er så langt henne at du bør kunne se hjerteblink! Men ok, lægen om det.. Jeg er forresten overbevist om at min blødning 6+0 intet havde at gøre med at jeg senere mistede! Og det selvom den var den mest voldsomme. Ved nr to blødning betalte jeg forresten også min scanning selv - de to andre ringede vi direkte til Skejby (hvor vi er i fertilitetsbehandling), så jeg har ikke selv erfaring med at skulle overtale lægen. Jeg håber alt ser fint ud i morgen og at der ikke kommer mere blod fra dig!! Det er da blodprøven der viser at der sker udvikling i HCG - scanningen viser ikke om alting er som det skal være. Som sagt, så jeg hjerteblink og tre dage efter mistede jeg.. De kunne overhovedet ikke se der var noget galt til scanningen og mente min blødning var sarte slimhinder, men de kunne intet se. De kaldte det endda en sund graviditet ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 19, 2012 VIl generelt sige at du ikke skal lyve for en scanning. Scanningen giver et øjebliksbillede. Første gang jeg var gravid fik jeg en scanning: ALT okay, selvom jeg blødte. Hjerteblik og lille prik. 3 dage efter: Scanning viste alt var væk! INTET tilbage. BLODPRØVERNE deri mod, giver et fantastisk billede, og kan fortælle om der er en udvikling i gang. Allerede den første prøve kan give et godt billede: Er tallet rimelig højt er det jo fantastisk.. Og næste blodprøve, er tallet vokset er der en udvikling, og alt er fint :) Blodprøverne er tusind gange mere værd end scanningerne i starten, men kan nu godt forstå du selv har betalt en :) Det giver trods alt ro -men sige rintet om hvad der sker når scanningen slutter.. Held og lykke! Tak for dit svar. Det giver et lidt andet perspektiv.. Jeg synes bare, der er pokkers lang tid til svaret på blodprøverne. Men nu tager jeg til scanning i morgen og håber på det bedste :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 19, 2012 Synes helt ærligt ikke du kan bruge blodprøverne til ret meget når nu du er så langt henne at du bør kunne se hjerteblink! Men ok, lægen om det.. Jeg er forresten overbevist om at min blødning 6+0 intet havde at gøre med at jeg senere mistede! Og det selvom den var den mest voldsomme. Ved nr to blødning betalte jeg forresten også min scanning selv - de to andre ringede vi direkte til Skejby (hvor vi er i fertilitetsbehandling), så jeg har ikke selv erfaring med at skulle overtale lægen. Jeg håber alt ser fint ud i morgen og at der ikke kommer mere blod fra dig!! Tak, jeg bløder dog stadig. Ser virkelig frem til i morgen og håber på at få lidt vished om hvad der sker med min krop :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 19, 2012 Tak for dit svar. Det giver et lidt andet perspektiv.. Jeg synes bare, der er pokkers lang tid til svaret på blodprøverne. Men nu tager jeg til scanning i morgen og håber på det bedste :-) Det er pokkers lang tid - jeg gik selv i panik, fordi jeg skulle vente en weekend ;) Som min kæreste sagde: Hvis alt ser fint ud, må vi tro på det, til vi får andet at vide. Så når scanningen i morgen viser et lille blinkende hjerte, så hold fast i at alt er godt :) Det er noget med at hvis man har set hjerteblink er der kun 5% som mister efterfølgende!! I øvrigt, er det meget almindeligt, at bløde lidt :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 19, 2012 Det er pokkers lang tid - jeg gik selv i panik, fordi jeg skulle vente en weekend ;) Som min kæreste sagde: Hvis alt ser fint ud, må vi tro på det, til vi får andet at vide. Så når scanningen i morgen viser et lille blinkende hjerte, så hold fast i at alt er godt :) Det er noget med at hvis man har set hjerteblink er der kun 5% som mister efterfølgende!! I øvrigt, er det meget almindeligt, at bløde lidt :) Ja, som det ser ud nu, kommer jeg til at vente på svaret til 2.januar med mindre jeg kan overtale laboratoriet til at give mig svaret... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 20, 2012 Men min erfaring er, hvis det er nødvendigt at lyve og sige at man tror nok man har haft ondt - så gør det! Du betaler din skat, så du har "ret" til at få hjælp i sundhedssystemet! Så hvis det fortsætter, og du fx ikke kan se hjerteblink til scanningen, så ring til lægen igen og grød, tud, vær hysterisk og om nødvendigt overdriv :kram :kram (Og jeg ved godt at det ikke er særlig politisk korrekt at opfordre til at overdrive, men helt ærligt... Det tager sygehuset omkring 5-10 minutter at tjekke for hjerteblink, og for os gravide gør det forskellen meeeeeget længe) Men det er jo lige præcis den opførsel her, som gør det så meget sværere for dem, der sidder og virkelig har behov - men som ikke vil lyve og overdrive. Det er jo muligt i dag at betale sig fra en skanning, fra dag til dag ofte - hvis man ikke har et reelt behov, som retfærdiggør en skanning betalt af det offentlige. Og har man det reelle behov, så burde det jo ikke være nødvendigt at lyve - hvis de ikke var fordi, at de er på vagt og vant til at folk smører tykt på ... Tryghedsskanninger er helt fine, og jeg er helt med på, at det er beroligende for den gravide - men så må man da betale for dem selv! At lyve og fake smerter for at få en gratis tryghedsskanning, tager jo måske den ene ledige tid, der er tilbage den dag, og som kunne have været brugt på den gravide, som HAR smerter og er ved at abortere :( Undskyld til TS - jeg blev bare rigtig ked af at læse ovenstående indlæg .... Jeg håber alt er vel hos dig til din skanning i morgen. Jeg krydser fingre for dig. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 20, 2012 Tak for alle jeres svar. Desværre var det ikke opløftende nyt, vi fik til scanningen. Hun kunne ikke se et foster i livmoderen :-( Men hun rådede os til at bede egen læge om en henvisning til scanning nedefra, da man nok bedre ville kunne se det fra den vinkel og man vil kunne komme tættere på. Så nu skal jeg til sådan en scanning på lørdag, men der er nu ikke så meget optimisme på den front mere... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 20, 2012 :kram :kram hvor trist. Krydser fingre for at vaginal scanningen giver svaret og der er en lille spir der gemmer sig. Jeg blødte selv meget tildigt i min graviditet, og fik fra lægen en videre akut tid til vaginalscanning, som vi kørte ind til lige så hurtigt som vi kunne komme ud inde fra lægen af. De små står lavt så tidligt i graviditeten, så det kan måske være derfor man ved almindelig scanning ikke kunne se noget endnu. Håber det bedste for jer på lørdag :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 20, 2012 Øv, det er jeg ked af :kram :kram :kram Tak for din tanke :-) God jul! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 20, 2012 :kram :kram hvor trist. Krydser fingre for at vaginal scanningen giver svaret og der er en lille spir der gemmer sig. Jeg blødte selv meget tildigt i min graviditet, og fik fra lægen en videre akut tid til vaginalscanning, som vi kørte ind til lige så hurtigt som vi kunne komme ud inde fra lægen af. De små står lavt så tidligt i graviditeten, så det kan måske være derfor man ved almindelig scanning ikke kunne se noget endnu. Håber det bedste for jer på lørdag :kram2 Mange tak for din opmuntring :-) det er sødt af dig. God jul :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 21, 2012 Det lyder selvfølgelig ikke så godt de ikke kan se noget foster (eller embryo som det hedder endnu), men det er altså meget normalt at man ikke kan se noget ved udvendig scanning så tidligt! Jeg er ked af at i skal alt det her igennem, men håber stadig på et godt resultat. Hvis ikke er der ikke andet for end at komme op på hesten igen sammen med os andre... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 21, 2012 Jeg blødte giga meget med Carl helt fremt il uge 18 og vi har altså en stor 2-årig på 14 kg nu :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 21, 2012 Det lyder selvfølgelig ikke så godt de ikke kan se noget foster (eller embryo som det hedder endnu), men det er altså meget normalt at man ikke kan se noget ved udvendig scanning så tidligt! Jeg er ked af at i skal alt det her igennem, men håber stadig på et godt resultat. Hvis ikke er der ikke andet for end at komme op på hesten igen sammen med os andre... Tak for dit svar :-) er egentlig rimelig afklaret med situationen efterhånden. Vi må prøve igen.. :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 21, 2012 Jeg blødte giga meget med Carl helt fremt il uge 18 og vi har altså en stor 2-årig på 14 kg nu :) Tak for opmuntring :-) jeg har slet ikke haft symptomer siden jeg begyndte at bløde i tirsdags. I forvejen havde jeg ikke vildt mange graviditets symptomer, men nu er alt væk.. Så jeg er egentlig afklaret med situationen efterhånden og sætter ikke næsen op efter noget til scanning hos gynækolog i morgen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 23, 2012 Tak for alle jeres svar og jeres opmuntrende ord. Jeg var til scanning hos Gynækologen i går og der var svaret meget entydigt. Jeg har haft en spontan abort, desværre. :-( Men vi var begge indstillet på det svar og selvom det da gør ondt, så er vi samtidig forholdsvis afklaret. Det værste ved det hele har været egen læge der nærmest ikke har villet hjælpe. Det var først efter vi selv havde betalt en scanning, at vi meget modvilligt fik en henvisning til vaginal scanning. Det har virkelig føltes som at jeg ikke blev taget seriøst og især når jeg sagde det var første graviditet. Men god jul til jer alle :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites