Guest

Nedtrapning af amning - overgang til flaske

9 indlæg i dette emne

Jeg har besluttet mig for at stoppe med at fuld amme når C er 4 måneder.

I stedet vil jeg så gerne give en hende flaske 1-2 gange om dagen. Mit mål er at foresætte med at amme indtil 6 måneders alderen.

Der hvor jeg har brug for lidt råd er omkring suttehovederne på flaskerne.

Jeg vil jo gerne have at hun tager flasken, men samtidig skal hun ikke blive så forvent til, at det bare kommer løbende, at jeg bliver nødt til at stoppe med at amme fra den ene dag til den anden.

Så hvilket nr. hoved skal jeg sætte på flasken?

Der er tale om Avent Natural-flasker Sut (hvis det har betydning)

Jeg har følgende suttehoveder:

Naturlig, 2 huller og langsom gennemstrømning, 1 m+

Naturlig, 3 huller og medium gennemstrømning, 3 m+

Naturlig, 4 huller og hurtig gennemstrømning, 6 m+ (dem vil jeg selvfølgelig vente med)

Jeg er i tvivl om jeg skal vælge den med 2 huller eller 3 huller, når nu jeg gerne vil både amme og give flaske.

Altså aldersmæssig skal hun jo have den med 3 huller.

Og ja jeg er klar over, at det ikke er sikkert hun vil tage flasken og jeg er også klar over at uanset hvad jeg gør så "risikere" jeg at hun begynder at afvise mig.

Del dette indlæg

Jeg tror jeg ville prøve 1eren først..

Der skal hun arbejde lidt mere, men børn der går over til flaske, har en tendens til at "få det galt i halsen" fordi det kommer så hurtigt, og det kan du måske undgå lidt på den måde..

Også ville jeg lynhurtigt gå op til 2eren, hvis det går fint :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har i perioder været nødt til at supplere med flaske herhjemme, og bruger også Avent. Vi bruger suttehoved nr. 1, selvom David bliver 3 måneder den 23. december, og han virker ikke som om det er problem for ham. Han tager også stadig brystet fint :) Så det kan sagtens lade sig gøre :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror jeg ville prøve 1eren først..

Der skal hun arbejde lidt mere, men børn der går over til flaske, har en tendens til at "få det galt i halsen" fordi det kommer så hurtigt, og det kan du måske undgå lidt på den måde..

Også ville jeg lynhurtigt gå op til 2eren, hvis det går fint :)

Det vil jeg prøve :tak

Vi har i perioder været nødt til at supplere med flaske herhjemme, og bruger også Avent. Vi bruger suttehoved nr. 1, selvom David bliver 3 måneder den 23. december, og han virker ikke som om det er problem for ham. Han tager også stadig brystet fint :) Så det kan sagtens lade sig gøre :)

Det lyder godt, at der er andre der har succes med det.

SPen var bare meget efter mig, at jeg skulle være forberedt på at hun enten afviste flasken eller ville afvise mig efterfølgende.

Man er bare lidt spændt, når hun kun har været vant til at få bryst.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Anna brugte også 1'eren, da vi indførte flasken ved omkring 3 mdr og der gik da i hvert fald noget tid før vi skiftede til 2 huller :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her kombinerer vi stadig flaske og amning her 1½ måned efter Lilly begyndte at få tilskud dagligt. Jeg har ikke så meget mælk nu, men hun vil stadig gerne ha brystet når hun ikke er FOR træt eller sulten, så som hygge stund og natamning fungerer det fint. Jeg havde egentlig troet at når først hun blev glad for flaske ville hun nok afvise brystet, men det behøver altså ikke ske. Held og lykke!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi måtte hurtigt vælge 3er sutten til Simon fordi han blev sur over at det gik der langsomt med flasken så prøv ad. Simon har ingen problemer med at få både bryst og flaske. Jeg håber i hurtigt finder det der virker for jer. Vh Lene

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil også sige start på 1eren og så forsøg dig frem!!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak - for jeres råd :lovebk

Jeg må jo bare prøve at hoppe ud i det ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER