TakForDenneGang

Garantilisten Kbh Kommune?

11 indlæg i dette emne

Hej,

Desværre står vi i den situation at vi ikke får nogen plads til Johan de steder han er skrevet op! Han står som nr. 15 på ventelisten (som han har været aktiv på siden han kunne) og han har ikke rykket frem i snart 3 måneder... Der er kun 4 uger og 3 dage til jeg starter på arbejde og jeg er ved at blive noget presset.. Vi har prøvet, at kontakte flere private DP'er i Valby, men det er meget svært, at få fat på nogen.. Det er så lykkes i dag, at få fat på en, men hun har en anden til samtale på tirsdag, så vil blive kontaktet der om hun har en plads til Johan. Kommunen har så en garantiliste hvor man kan få en plads tildelt indenfor 2 måneder i hele kommunen og man bliver så slettet fra de steder man er skrevet op på den alm. liste, hvis tilbudet ligger under 4 km væk fra bopæl og vil jo gerne, at han kommer i en institution i vores nær område... :(

Så er der nogen herinde fra som har benyttet sig af Kbh's garantiliste? Hvor lang tid gik der før I fik plads og hvor langt væk?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv hvor er det altså bare surt :( Jeg har desværre ikke nogen erfaring med det selv, så kan ikke hjælpe dig der. Jeg bor i Høje Taastrup kommune, og her fungerer pladsgarantien åbenbart lidt anderledes. Vi bliver garanteret en plads på den dato vi har søgt, men ikke nødvendigvis det sted vi ønsker. Men man kan så vælge fortsat at stå på venteliste til det sted man ønsker, selv om man takker ja til det først tilbudte sted og så flytte sit barn over når der bliver plads.

Nu har vi fået plads til Lise (og endda på vores 1. prioritet, jubii!), men jeg fik at vide rigtig mange gange inden da at jeg skulle ringe til pladsanvisningen konstant og være mega irriterende, så de anstrengte sig lidt mere for at finde en god plads til mit barn. Har du selv prøvet det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender ikke lige til garantilisten, men vil sige at vi fik tilbudt plads til ønskedatoen, da Theo var nr. 16 på listen. Så måske kan det nås endnu?

Vi bor i Frederiksberg kommune.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor er det altså bare surt :( Jeg har desværre ikke nogen erfaring med det selv, så kan ikke hjælpe dig der. Jeg bor i Høje Taastrup kommune, og her fungerer pladsgarantien åbenbart lidt anderledes. Vi bliver garanteret en plads på den dato vi har søgt, men ikke nødvendigvis det sted vi ønsker. Men man kan så vælge fortsat at stå på venteliste til det sted man ønsker, selv om man takker ja til det først tilbudte sted og så flytte sit barn over når der bliver plads.

Nu har vi fået plads til Lise (og endda på vores 1. prioritet, jubii!), men jeg fik at vide rigtig mange gange inden da at jeg skulle ringe til pladsanvisningen konstant og være mega irriterende, så de anstrengte sig lidt mere for at finde en god plads til mit barn. Har du selv prøvet det?

Her i kommunen kan han kun blive på ventelisten med det nr han er, hvis det pasningstilbud ligger mere end 4 km fra bopæl.. Hvis man forsat vil stå på ventelisten, hvis man har fået en plads mindre end 4 km væk skal han opbag køen.. Og så vil der stå 80 foran ham og så tror jeg god nok ikke vi får en VG plads før han skal videre i BH :shooter

Har ringet og klaget min nød til pladsanvisningen, men de kan ikke hjælpe :numse

Kender ikke lige til garantilisten, men vil sige at vi fik tilbudt plads til ønskedatoen, da Theo var nr. 16 på listen. Så måske kan det nås endnu?

Vi bor i Frederiksberg kommune.

Desværre ikke... Vi havde sat behovdatoen til 10. oktober 2012 i håb om, at vi fik plads inden 1. december, så vi kunne have 14 dage til indkørsel.. Men det lykkedes jo ikke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er det bare øv :(

Er der ikke pladsgaranti i Kbh. Kommune?

Edit: nå nej det er der vel så kun hvis man kommer på garantilisten <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er det bare øv :(

Er der ikke pladsgaranti i Kbh. Kommune?

Edit: nå nej det er der vel så kun hvis man kommer på garantilisten <_<

Nemlig :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi stod i samme situation med Luca da vi boede i Valby.

Vi fik dog at vide at hvis vi nu skrev ham op til dagpleje istedet for vuggestue var der meget større chance for at få en plads.

Og ugen efter lå der et brev i postkassen. Og vi har bare været så glade for dagplejen.

Ved ikke om det er en mulighed?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået en privat DP plads til ham og han starter mandag :/ Øv jeg er ikke klar til...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået en privat DP plads til ham og han starter mandag :/ Øv jeg er ikke klar til...

Dejligt med plads!

Æv, at du ikke er klar :( Er Johan klar? Tror du slet ikke det kunne tænkes, at han vil elske at komme ud og lege med andre børn? :unsure

Du får i hvert fald et stort :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået en privat DP plads til ham og han starter mandag :/ Øv jeg er ikke klar til...

Jeg var heller ikke klar :( Theo var samme alder som Johan, da han startede.

Det kan være rigtig hårdt i starten, men I skal nok blive glade for det :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med plads!

Æv, at du ikke er klar :( Er Johan klar? Tror du slet ikke det kunne tænkes, at han vil elske at komme ud og lege med andre børn? :unsure

Du får i hvert fald et stort :kram

Om Johan er klar.. Bum bum der er han nok.. Han syntes ihvertfald, at andre børn er spændende.. Han kommer til at være hos en DP som har max 2 andre børn end Johan :) Jeg har bare så svært ved, at skulle gå fra ham, snakker hun pænt til ham, er han ked af det osv :rolleyes

Jeg var heller ikke klar :( Theo var samme alder som Johan, da han startede.

Det kan være rigtig hårdt i starten, men I skal nok blive glade for det :kram2

Tak :kram2 Håber vi bliver det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER