Tinakp

Barnevogns-sovning i frostvejr

19 indlæg i dette emne

Jeg tror at der har været skrevet om det, men kan ikke huske hvad der blev svaret...

Men når der er -10 grader, må de så stadig sove ude i barnevogn, hvis de står fx i en carport? Hvor koldt må det være i selve barnevognen?

Håber på hurtig svar da lille pigen skal sove her omkring kl 10 - og sp kommer kl 11, så vil nødigt have nogle løftede pegefingre... :sm

Del dette indlæg

Jeg har babyalarm med termometer i, og så længe der ikke er under -10 i barnevognen, sover hun ude.

Min SP har lige været her, og har sagt god for det :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har babyalarm med termometer i, og så længe der ikke er under -10 i barnevognen, sover hun ude.

Min SP har lige været her, og har sagt god for det :)

Åh tak for det hurtige svar! Du er en sveske... :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil ikke have der er frostgrader "i barnevognen".

Generelt, står vores til at når der er under 5 grader i barnevognen, så bipper den - også kommer hun indenfor. Men det er så bare vores personlige holdning...

Vi bruger "fy fy" tricket. Vi hænger en stofble for.. Der er så åben måske 5 cm i hver side, så der kommer lidt frisk luft ind.. Men det hæver temperaturen en del i barnevognen :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil ikke have der er frostgrader "i barnevognen".

Generelt, står vores til at når der er under 5 grader i barnevognen, så bipper den - også kommer hun indenfor. Men det er så bare vores personlige holdning...

Vi bruger "fy fy" tricket. Vi hænger en stofble for.. Der er så åben måske 5 cm i hver side, så der kommer lidt frisk luft ind.. Men det hæver temperaturen en del i barnevognen :)

Vi har også hængt en stofble delvist for de dage det har sneet, så det ikke fyger ind :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min SP sagde i fredags, at man sagtens selv kan mærke, når det er for koldt. Når man trækker vejret på den måde, hvor man kan mærke det er lidt træls i halsen, så må de ikke sove ude.

Ligesom at de heller ikke må sove ud, hvis der er vildt tåget - det går også lige i halsen.

Jeg aner ikke temperaturen i vognen, men nede i voksiposen har der hvert fald stadig været dejlig varmt hver gang. Anabella kan få kolde kinder, men det er helt ok ifølge SP, så længe det ikke er længere nede ad kroppen, hun bliver kold.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min veninde siger at det ikke har noget med varmen på babyen at gøre - m en at de kan få frostskader i lungerne af at indånde den kolde luft, da de jo ikke er sås tore at de kan nå at varme luften, inden den kommer ned i lungerne!

Så umiddelbart, må min vurdering være at så længe luften de indånder (Altså temperaturen i barnevognen) er plusgrader, så er det i hvert fald ingen problem?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mht. en stofble for åbningen er det farligt da de små kan hive den ned over hovedet og blive kvalt, da de ikke selv kan fjerne den igen.

Sæt i stedet myggenet over (som jo går så langt ud at de små arme ikke kan nå det) og hænge stofbleen over myggenettet. På den måde giver det stadig læ og varme - men risikoen for at komme ud til et kvalt barn er meget, meget mindre :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mht. en stofble for åbningen er det farligt da de små kan hive den ned over hovedet og blive kvalt, da de ikke selv kan fjerne den igen.

Sæt i stedet myggenet over (som jo går så langt ud at de små arme ikke kan nå det) og hænge stofbleen over myggenettet. På den måde giver det stadig læ og varme - men risikoen for at komme ud til et kvalt barn er meget, meget mindre :)

Det er også det jeg gør :) Har altid myggenet for, ligemeget hvad.. I øvrigt sover hun med en stofble ved ansigtet, så den ville nok udgøre samme kvælningsrisiko.

Udover det, er hendes arme gemt godt væk nede i drømmeposen, så hun kan ikke få dem ud..

MEN.. Det hænger nu over myggenettet alligevel.. Ikke så meget pga kvælningsrisiko (Som jo er der i forvejen åbenbart!) men mere fordi jeg ikke skal have blade, sne eller andet ned i barnevognen til hende!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så kan jeg ikke forstå det er fy-fy at have stofbleen for? Jo hvis det var 30 grader i skyggen og det gør at varmen ikke kan komme ud, men det er ikke lige tilfældet disse dage ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så kan jeg ikke forstå det er fy-fy at have stofbleen for? Jo hvis det var 30 grader i skyggen og det gør at varmen ikke kan komme ud, men det er ikke lige tilfældet disse dage ;)

Det er noget med luftfugtigheden, og udluftningen i barnevognen ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Det er da mindre tæt end et regnslag!

Både fordi der er luft i siderne hvor stofbleen ikke når ned, og så fordi stofbleer generelt ikke er helt så vandtætte som regnslag ;)

Men med både myggenet og stofble - mon ikke rotterne holder sig væk?

http://nyhederne.tv2...nevogn.html?rss

Jeg har også regnslag på ;)

Og jeg satser stærkt på de bæster holder sig væk - ellers får de med mig at bestille!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tænker også at så længe det holder sig ved frysepunktet i barnevognen, så vil jeg have det ok. Men kommer der først minus foran, så ville jeg have det skidt med det.

Ang. det med stofble - jeg har stort set altid stofble foran og myggenet over - det har jeg også gjort i dag - både for kulde, men det er hundme ikke til at vide herude på landet, hvad der kan rende rundt...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er hvad termometeret siger udenfor og ikke hvad der er i barnevognen. Det har noget med iltningen i luften at gøre at det er det man skal tage højde for !!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er hvad termometeret siger udenfor og ikke hvad der er i barnevognen. Det har noget med iltningen i luften at gøre at det er det man skal tage højde for !!!

Hvad så hvis de står i et skur? Eller en carport? Ellers i et værelse med åben vindue?

Må man gå tur med dem udenfor?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad så hvis de står i et skur? Eller en carport? Ellers i et værelse med åben vindue?

Må man gå tur med dem udenfor?

Jeg vil ikke have et problem med at gå en tur med dem men der har du jo også et øje på dem. I et værelse eller carport er der jo tit lunere så det tror jeg ikke er et problem. Felix står på altanen herhjemme og hvis der er minus 10 grader må han blive inde.

Synes også selv jeg kan mærke det på vejrtrækningen at iltningen er anderledes når det er så koldt !

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil ikke have et problem med at gå en tur med dem men der har du jo også et øje på dem. I et værelse eller carport er der jo tit lunere så det tror jeg ikke er et problem. Felix står på altanen herhjemme og hvis der er minus 10 grader må han blive inde.

Synes også selv jeg kan mærke det på vejrtrækningen at iltningen er anderledes når det er så koldt !

Men hvis der så er varmere i barnevognen, så er det jo det samme? (Altså, så er luften jo lunere)

Jeg har været spejder (tøhø), og sovet ude i voldsomt snevejr.. Og der lagde vi bare soveposen "over hovedet", også var der ingen problemer, da man jo varmer luften op.. Så tænker det er samme princip, som når man varmer luften i barnevognen op..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men hvis der så er varmere i barnevognen, så er det jo det samme? (Altså, så er luften jo lunere)

Jeg har været spejder (tøhø), og sovet ude i voldsomt snevejr.. Og der lagde vi bare soveposen "over hovedet", også var der ingen problemer, da man jo varmer luften op.. Så tænker det er samme princip, som når man varmer luften i barnevognen op..

Jeg synes du skal gøre hvad du har det trygt med :)

Husk at luftvejene ikke er så store på de små poder :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER