Guest Cirkeline88

hvor meget tøj til et sommerbarn?

26 indlæg i dette emne

hvor meget tøj skal man anskaffe til et sommerbarn?

jeg er ved at lave en liste over hvad vi skal bruge til den lille, og udstyrsdelen har jeg egentlig meget godt styr på, men jeg er i tvivl om hvor meget tøj man skal bruge.

jeg tænker umiddelbart en masse body´er fordi det jo nok er ret varmt i juli måned. men hvor mange? og hvad andet skal jeg bruge?

Del dette indlæg

Nu fik jeg jo et juli barn ;)

Selvom det var varmt, havde hun faktisk ofte en langærmet body og et par tynde bukser på.

Jeg fortrød jeg ikke havde flere tynde cardigans, til lige at smide over, når hun havde en kortærmet body på..

Men jeg synes det var meget få dage at det var "varmt".. Men nu bor vi også ret køligt, så det gjorde hun skulle have et lag tøj på :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er overhovedet ikke begyndt at tænke på den slags endnu. Tror jeg tager det som det kommer. Vil selvfølgelig gerne vide om det bliver en dreng eller en pige, så man kan planlægge lidt, hvad og i hvilke farver man skal købe det. Lige som tøj til mig selv, tror jeg at jeg køber efterhånden som jeg gror ud af det jeg plejer at gå i.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fik også et julibarn og er delvis enig med Myliona - det er rart at have nogle tynde bukser til dem til de lidt kølige dage, men Melissa levede fortrinsvis i en kortærmet body eller bare en ble - men nu er hun også et meget varmt barn :) Nogle tynde strømper er også at anbefale, hvis der er varmt i vejret, men fusserne er kolde pga. den dårlige blodcirkulation de har til at starte med :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nogle dage var det så varmt at Marius bare havde en kortærmet body på. Andre dage var vejret til langærmet body og bukser. Men lad hver med at købe for meget. Oftes vokser de hurtig ud af 50 og 56. Vi havde meget vi kun nåede at bruge få gange...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er som Melas slet heller ikke begyndt at tænke på babybeklædning endnu - i hvert fald ikke på sådan en struktureret måde med lister og alt muligt.. :blink K og jeg har aftalt, at vi først må begynde at shoppe sådan noget efter NF (som er 4. januar 2013), så min hjerne er stadig i afventer-mode.. ;)

Kunne egentlig osse forestille mig, at jeg først går i gang med tøjindkøbet til foråret - ligesom barnevogn, seng, puslebord etc. også først bliver købt til den tid. Føler ikke, jeg har så travlt. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg føler heller ikk jeg har travlt, men jeg har det sådan at jeg er nødt til at have lister på alting, og selvom der er længe til så køber vi lidt af gangen for ellers bliver jeg stresset også bliver jeg bare mere syg :/

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Hej :) Jeg kan godt forstå du er begyndt at tænke over hvad du skal bruge? Jeg er begyndt at skrive lidt ned, og få overblik. Jeg er studerende og har behov for at kunne fordele udgifterne, og fordi vi er begyndt at få rigtig mange ting og tøj. :) en som de andre skriver masser af body'er både med lange og korte ærmer. Tynde trøjer og bukser.. Og så har jeg fået min mormor til at strikke en trøje og strømer, til aften og koldere dage ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sjovt, det er først NU, hvor Camille er 5 måneder, at vi har uheld, der gør vi må skifte tøj i løbet af dagen (som regel indebærer de grød...)

I starten kunne vi sagtens have brugt den samme body flere dage i streg.. Men hun gylpede og savlede heller ikke før hun var flere måneder gammel..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej :) Jeg kan godt forstå du er begyndt at tænke over hvad du skal bruge? Jeg er begyndt at skrive lidt ned, og få overblik. Jeg er studerende og har behov for at kunne fordele udgifterne, og fordi vi er begyndt at få rigtig mange ting og tøj. :) en som de andre skriver masser af body'er både med lange og korte ærmer. Tynde trøjer og bukser.. Og så har jeg fået min mormor til at strikke en trøje og strømer, til aften og koldere dage ;)

lige præcis :) jeg er også studerende, og sélvom vi har sparet lidt op er der jo ingen grund til at vente med alt til sidste øjeblik, så jeg håber på snart at komme til NF så vi kan købe lidt på januar udsalget :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

hm har noget de kalder leggins, er det sådan noget i mener med tynde bukser :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tænker leggins, strømpebukser og "joggin" bukser.. harrems busker :)

Ja jeg er på su og min kæreste er ved at starte op selvstændigt, så jeg vil gerne igang stille og roligt :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tænker leggins, strømpebukser og "joggin" bukser.. harrems busker :)

Ja jeg er på su og min kæreste er ved at starte op selvstændigt, så jeg vil gerne igang stille og roligt :)

jeg synes det er en god ide, så kan man ta det stille og roligt :) lyder spændende med din kæreste, håber det lykkedes for ham :)

så bliver det nok leggins for det meste, min kæreste kan ikke lide strømpebukser hvis det nu skulle blive en dreng :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tør slet ikke gå i gang med at købe ting før vi har været til NF :unsure Vi så hjerteblink til en TS hvor hun mente at jeg var 8+0, men selvom at de siger at risikoen for SA eller MA er mindre efter at have set hjerteblink, så kan jeg simpelthen ikke få mig selv til at "være rigtig glad" før vi har været til NF den 2. januar. Er der andre der har det sådan? Det er første gang jeg er gravid, og jeg har næsten ingen symptomer udover at jeg var usandsynlig træt fra uge 5-8... Men efter NF kunne det da godt være at man skulle fejre det med en bodystocking :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi køber heller ikk noget :) men jeg er et ret stort planlægnings menneske så jeg skal ha lister over alt :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tør slet ikke gå i gang med at købe ting før vi har været til NF :unsure Vi så hjerteblink til en TS hvor hun mente at jeg var 8+0, men selvom at de siger at risikoen for SA eller MA er mindre efter at have set hjerteblink, så kan jeg simpelthen ikke få mig selv til at "være rigtig glad" før vi har været til NF den 2. januar. Er der andre der har det sådan? Det er første gang jeg er gravid, og jeg har næsten ingen symptomer udover at jeg var usandsynlig træt fra uge 5-8... Men efter NF kunne det da godt være at man skulle fejre det med en bodystocking :loveshower

Har det lidt som dig. Jeg skal til TS i morgen og glæder mig til at se hjerteblink. Men jeg kan først rigtig begynde at tro på noget når jeg har været til moderkagebiopsi omkring 7/1. Der efter vil jeg sikkert også begynde at købe lidt ting og sager :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sjovt, det er først NU, hvor Camille er 5 måneder, at vi har uheld, der gør vi må skifte tøj i løbet af dagen (som regel indebærer de grød...)

I starten kunne vi sagtens have brugt den samme body flere dage i streg.. Men hun gylpede og savlede heller ikke før hun var flere måneder gammel..

Hører slet slet ikke til her ;) men ligesom Myliona så skifter jeg ikke Ayahs tøj i løbet af dagen, medmindre hun har været MEGET svedig eller lign. Og det sker sjældent. Hun er knap 7 uger nu. Så det kommer nok an på hvilket barn man får.

Ayah har aldrig skidt eller tisset igennem, i hvert fald ikke endnu :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeps... Så hjerteblink 7+2, men mærker ingenting og tør ikke rigtig være glad før nakkefoldsskanning forhåbentlig er godt overstået...

Har termin omkring månedsskiftet, så jeg leger lige med i både juni/ og juligruppen...0:-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

hmm.. synes der kommer rimelig svar der siger at man ikke har tænkt på det endnu, men meningen med tråden var egentlig at få en ide om hvor meget man kan have behov for, så måske nogle der allerede er mødre kunne byde ind med det :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Svaret fra mig er kort og godt: Du har ikke brug for særlig meget.

Jeg fik lynhurtigt 5-6 stykker tøj som jeg bare var særligt glade for.. Og vi har vaskemaskine, så det røg jo bare med, og derfor brugte jeg det tøj..

Næste gang vi skal have et barn, køber jeg færre stykker tøj, også lige netop det tøj jeg ved jeg vil elske at bruge :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Svaret fra mig er kort og godt: Du har ikke brug for særlig meget.

Jeg fik lynhurtigt 5-6 stykker tøj som jeg bare var særligt glade for.. Og vi har vaskemaskine, så det røg jo bare med, og derfor brugte jeg det tøj..

Næste gang vi skal have et barn, køber jeg færre stykker tøj, også lige netop det tøj jeg ved jeg vil elske at bruge :)

Tak :) et dejligt svar :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

hiver lige den her frem igen, for har et nyt spørgsmål: hvilke str. skal man købe?

og hvis nogen vil, må de gerne komme med gode råd omkring tøj køb :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har hørt at man kan starte med en str 50, har selv stået totalt rådvild inde i H&M. Der ud over har jeg på Den blå avis set at mange har en masse brugt tøj til salg, såkaldte "startpakker", til billige penge. Jeg er sådan set ligeglad med om det er brugt eller ej, bare det er pænt og uden alt for mange pletter.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uden at have nogen erfaring at bygge det på er min plan indtil videre, at jeg køber en lillebitte smule body'er i str. 50 (måske et par stykker eller tre) og lidt flere i str. 56. De små bløde bukser/leggins regner jeg med at købe i str. 56 - er de lidt for store i starten, må de jo få et lille opsmøg. ;) Jeg bilder mig ind, at jeg sagtens kan overskue at shoppe lidt efter fødslen - evt. bare på nettet, som er mit foretrukne shoppingsted mht. ALT! - for jeg tror, det er lidt lettere for mig at vurdere tøjbehovet fremadrettet, når jeg har baby i armene og kan se, hvordan h*n passer størrelserne. Dvs. for mit vedkommende køber jeg først str. 62, når jeg HAR født - hvilket jeg egentlig ikke ved, om er tåbeligt eller ej, men det vil jo vise sig! :)

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER