Sarahb_dk

Baby med ondt i maven

7 indlæg i dette emne

Vores lille basse er nu 3 uger og har indtil i torsdags haft afføring hver dag. Nu har der så intet været siden torsdag aften og ja, hvornår skal man blive bekymret? Han bliver ammet og får lidt mme (nutramigen) ved siden af efter aftale med sundhedsplejersken. Det er max 100 ml om dagen han får ekstra. Han spiser fint og virker veloplagt når han er vågen, men han virker til at have lidt ondt i den lille mave. Han tisser fint og prutter lystigt, men det er som om luften samler lidt sammen om aftenen og han ligger og presser på for at få det ud. Jeg har forsøgt med massage, cykle med benene osv men det hjælper ikke rigtigt. Har forsøgt at få fat i sundhedsplejersken, men uden held. Har så talt med min læge (eller sekretæren), der mente at jeg skulle prøve, at bruge termometeret i hans numse, men det er jeg måske ikke så vild med?

Åh altså, jeg synes det er svært og bliver så ked af det når han har ondt. Har I nogen gode råd? Og er det normalt, at de pludselig ændrer mønster i deres afføring sådan uden videre? :help

Del dette indlæg

Da Karla var en uge gammel gik hendes mave også i stå. Hun fik noget lactulose (kan købes i håndkøb) og dagen efter var der bonus ;)

Ellers husk at cykle med benene, for at holde maven igang :)

En lille smule sukkervand virker fantastisk ved akut ondt i maven.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville ikke bruge termometeret, da de kan være lidt sarte der ;)

Fennikel the er GENIALT.. Det slår luften i maven i stykker, og sukkeret deri beroligere :)

I mangel af fenikel ville jeg give lidt sukkervand :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Istedet for at cykle så prøv en af disse ting:

- saml hans ben og kør dem MED uret rundt i en cirkelbevægelse. Gerne med lidt ekstra pres når du kører ind over maven (har benene oppe). Det er vigtigt at alt bevægelse og det gælder også massage er med uret.

- lig ham på en gymnastik bold. En stor en som du selv bruger. Bevæg bolden frem og tilbage hvor du holder ham i hoften/benene. Dette massere hans tarme og som bonus træner du hans balancesans.

- lig ham op på din skulder. Det skal være så højt oppe at han hviler maven på din skulder. Du skal føle han næsten tipper over. Hold godt fast i benene.

Disse øvelser kan du bruge i kombination med laktulose, fennikelte pg hvad der ellers er foreslået :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar og beklager den sene tilbagemelding. Det er lige med at få tid med sådan en størrelse i huset :P

Jeg fik fat i sundhedsplejersken igår og vi er nu startet på lactulose. Det har ikke lige givet gevinst endnu, men giver det lige en dag eller to mere. Når man skal give sukkervand eller fenikkelthe, hvor meget skal han så have? Er lidt på bar bund her :help

Del dette indlæg

Annonce ♥

Istedet for at cykle så prøv en af disse ting:

- saml hans ben og kør dem MED uret rundt i en cirkelbevægelse. Gerne med lidt ekstra pres når du kører ind over maven (har benene oppe). Det er vigtigt at alt bevægelse og det gælder også massage er med uret.

- lig ham på en gymnastik bold. En stor en som du selv bruger. Bevæg bolden frem og tilbage hvor du holder ham i hoften/benene. Dette massere hans tarme og som bonus træner du hans balancesans.

- lig ham op på din skulder. Det skal være så højt oppe at han hviler maven på din skulder. Du skal føle han næsten tipper over. Hold godt fast i benene.

Disse øvelser kan du bruge i kombination med laktulose, fennikelte pg hvad der ellers er foreslået :)

Super gode råd, dem tager jeg fluks til mig. Må prøve dem af, når han vågner og se om ikke det kan sætte lidt skub i den lille mave :) Tror også vi skal have investeret i sådan en gymnastikbold, har godt hørt at man kan lave nogle gode øvelser med den.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Super gode råd, dem tager jeg fluks til mig. Må prøve dem af, når han vågner og se om ikke det kan sætte lidt skub i den lille mave :) Tror også vi skal have investeret i sådan en gymnastikbold, har godt hørt at man kan lave nogle gode øvelser med den.

Super øvelser - men kan også være et hit til de dage hvor de små bare ikke vil sove no matter what. Sæt dig på bolden med lillemanden i favnen.... og hop... Det virker hver gang. Her virker det inden for 5 min ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER