Guest

Hvordan laver I æggekage?

4 indlæg i dette emne

Der findes jo hundrede tusinde måder at lave æggekage på og er lidt opsat på at finde nye sammensætninger.

Hjemme ved mine forældre består den bare af ren æggemasse med stegt flæsk ved siden af, og når jeg selv laver den består den af æggemasse, kartofler, bacon, tomat og mayonnaise på toppen. Allerhelst med lidt purløg på toppen, men det er lidt svært at få om vinteren. :(

Hvad gør I?

Del dette indlæg

Porrer og rød peber skåret fint, æg pisket med en ca 1/4 af en æske buko smøreost (eks pikant smag) og mælk. Derefter tilsat peber og salt. Purløg på toppen nogle gange. Spises på vores gode hjemmelavede rugbrød :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Først steger jeg bacon

Jeg pisker 8 store æg sammen med 2 dk mælk og 1 spsk mel. Tilsætter salt og peber. Så bager/steger jeg æggekagen i fedtet fra baconen. Når æggekagen næsten er færdig lægger jeg en tallerken oven på æggekagen og vender den ud på. Så "glider" jeg æggekagen tilbage på panden så den steges på den anden side. (På eftervarme) håber der giver mening.

Så putter jeg tomater bacon pg purløg på.

Med denne portion er der også til frokost dagen efter til mig eller manden.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Den består af æg, lidt ost, og grøntsager (f.eks. løg, rød peber eller tomat) som steges på panden. Der skal så et ORDENTLIG læs porre på i skiver og så skal det serveres med sprødstegt bacon.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER