Guest Amina

Hvad skal i lave nytårsaften?

29 indlæg i dette emne

Ja piger, hvad skal i lave?

Og skal i spise noget bestemt?

:balloon

Del dette indlæg

jeg skal arbejde, Have døgnvagt, og min mand får besøg af en kammerat

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal være hjemme med de store børn (11 og 14). Cecilie har også en veninde med. Et par af vores venner og mandens storebror kommer, muligvis tager han nogle af hans 3 børn med, men det er ikke afklaret endnu...

Jeg har ikke helt styr på forretten. Manden snakkede om rejecocktail, men synes måske det er lidt for 80'er ;)

Hovedretten bliver helstegt oksemørbrad med flødekartofler, ovnbagte tomater og noget salat

Desserten står på en hvid chokoladekage på pistaciebund med hindbær-gele på toppen. Den er SÅ god! Men tager en krig at lave... http://www.arla.dk/opskrifter/Hvid-chokoladekage-med-rabarber-og-vanilje/

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm jeg skal hvis være hjemme i år, med til den tid 3 børn, hund og kat :) også render vi måske sammen med nogle naboer senere, maden har jeg slet ikke tænkt på endnu, men det kunne da være rart med nogle gode ideer herinde fra :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Spise god mad sammen med manden og prøve at undgå at min baby bliver skræmt over fyrværkeri ;)

Muligvis skal vi holde sammen med min svigerinde, svoger og deres søn også, men det er ikke afklaret endnu. :) Vi plejer at holde ædegilde på racletten, men i år pønser vi på at bestille udefra. Har faktisk glemt den menu, vi havde kigget på, men det var noget med noget kalv og noget gateu marcel i hvert fald :sandie

Del dette indlæg

Annonce ♥

Være hjemme med mor, bror, hans kæreste, caro og nok også søster :-) stille og roligt, men den kan kun blive bedre end sidste år hvor jeg var helt alene i en lejlighed med tomt køleskab.... Og jeg var gravid!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal hjem til nogen venner der har en søn der er 1 år ældre end Ronja. Vi har ikke snakket menu endnu, men måske noget ude fra.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal være herhjemme. :) Ved endnu ikke om vi få noget selskab. Vi har et vennepar, som måske kommer - vides ikke endnu. Og så var der en anden af gutterne som den anden dag spurgte om vi skulle finde ud af noget. Hvad han har i tankerne ved vi dog ikke. Ham og fruen er nemlig ikke sådan nogle der nødvendigvis fejrer nytår sammen.

Anyways.. Så herhjemme, alene bare os to eller måske os og op til fire venner :)

Bum bum.. Menuen har jeg tænkt en DEL over, men er ikke kommet frem til noget endeligt endnu. Tror vi starter med nogle forskellige crostinier med laks/dildmayo, ærtepuré/parmaskinke, ost/pølse eller lignende til dronningens nytårstale, og så lader jeg det være forret. :) Hovedretten bliver en oksesteg af en art, nogle stegte kartofler, et par lækre salater og så en ægte sauce bearnaise eller måske en rødvinssauce.

Og dessert.. Hmm.. Måske en chokoladekage uden mel med noget bærculis og is? Årh, PAS! Aner det egentlig ikke :P

Jeg går efter at gøre det så nemt som muligt for mig selv i år.. Jeg GIDER ikke stå og slide i køkkenet, som jeg så oftest kommer til. Hehe

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal hjem til min veninde og hendes mand sammen med en masse andre i venneflokken :-) vi ska ha mad udefra i år...ka ik lig huske menuen men desserten er vist hjemmelavet is med brownie :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har ingen anelse... Med mindre noget pludselig falder ned fra himlen, så skal vi bare være hjemme os 3 :unsure Vi havde seriøst ikke skænket det en tanke før i sidste uge og nu er det nok lidt svært at finde en aftale - især når man har en 1-årig ;)

Jeg har altid synes nytårsaften var lidt opreklameret, men synes nu stadig det er lidt trist, hvis vi bare skal sidde herhjemme som på en hvilken som helst anden aften... :( Det kan jo næsten ikke engang betale sig at købe mad ude - vi er jo kun os... Men måske man skal gøre det alligevel, bare for at gøre det lidt specielt. Aner det ikke!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal være hjemme sammen med et vennepar... Maden har jeg nærmest ikke skænket en tanke endnu.. Vi finder nok ud af noget :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har pigerne i år :loveshower

Så vi er hjemme :) Ks bedste ven og dame kommer samt hendes søster, som også er min veninde. Måske kommer Ks bror og dame også, men det har de ikke fundet ud af endnu.

Pigerne har bestilt sushi og ristaffel, så det bliver sushi til forret og ristaffel til hovedet. Desserten står ks ven og dame for :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har snakket om at taget lidt væk nogle dage, men vi ved ikke lige hvor.

Ellers bliver vi hjemme og hygger ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm nytår er kommet lidt bagpå os i år så vi ved slet ikke hvad vi skal. I den vennekreds vi plejer, at holde det med, har ingen endnu fået børn ,så det plejer at gå vildt for sig. Så der har jeg ikke lyst til, at være med en 4 mdr gammel baby.

Vi har snakket om bare at være hjemme os 3, lave noget godt og spise og ellers bare hygge. Men samtidig syntes jeg måske, det er lidt kedeligt bare sidde hjemme. Tiden må vise hvad der kommer til at ske.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Isaac og jeg skal bare sumpe hjemme..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi tager op i sommerhuset. Hunden kan slet ikke klare fyrværkeri, så det skal vi væk fra. Vi har ikke nogle faste aftaler om gæster endnu. Måske kommer nogle af vores venner :)

Ellers skal vi bare have en hyggelig fyrværkeri-fri aften

Del dette indlæg

Annonce ♥

De seneste mange år - har manden og jeg bare været os to, så i år skal vi bare være os tre. Menuen er altid en overraskelse på den måde at vi planlægger 2 retter hver. I år har jeg snack til dronningens nytårstale og desserten så der skal vi have lidt hjemmelavet kanapper tatar med rygeost creme på ristetbrød og til dessert en hjemmelavet panacotta med passionsfrugtsgele

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi er inviteret til stor fest hos en veninde der lige har købt hus, tror vi siger ja. I vennekredsen er vi en god flok med børn og nogle gravide, så det bliver vist bare stille og rolig det hele, og så er det i fin gå afstand så det er ikke værre end jeg kan putte Mie i barnevognen og gå hjem. Det vigtigste for mig er at se fyrværkeriet kl 12 og det kan jeg fint se fra vinduet ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal op til et hold venner, der har en dreng 3 mdr end Felix. Det er stille ogbroligt og helt som jeg gerne vil have det :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal som altid holde med min veninde (børnenes gudmor), hendes mand og deres datter. Jeg har holdt med hende stort set hvert år siden vi gik i 8 klasse (det er en del år siden ;) )

Vi får altid fondue, dessert er gået hen og blevet lidt mere problematisk, da min mand har mælke allergi og hendes gluten allergi, men vi plejer at finde på et eller andet der smager godt og så selvfølgelig kransekage når året skifter :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi tager i sommerhus.. sammen med min mor og hendes kæreste :)

Kører d. 30 om eftermiddagen og tager hjem d. 1 også om eftermiddagen.

GLÆDER mig til råhygge, store mængder snolder, ild i brændeovnen og at nyde mine 2 små skønne piger .. gerne med fornemmelse af at være sneet lidt inde ;)

Maden står min mor + mand for.. skal dog lige høre om ikke vi skal medbringe ét eller andet :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi skal bare være herhjemme i år alene. vi har 2 katte som ikke er så glade for larmen den dag, og de var alene hjemme sidste år så nu synes jeg vi skal være hjemme hos dem.

menuen bliver cuvette med råkost, bagekartofler og sauce bearnaise. desserten ved vi ikke helt endnu. også skal vi ha rejemader når vi har set på fyrværkeri :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal vist bare være os 5. Nogle år har min mor været her, ellers har vi siddet selv. Vi hygger os faktisk, selvom vi er selv. Så sker det hele i vores tempo. Men jeg plejer nu at gøre meget ud af det. Vi pynter op, ungerne og jeg. Naboerne kommer til en skænk, og vi får god mad. Far og drengene er ude og skyde lidt af. I år har vi jo lille Maliva, så ved ikke helt hvad menuen bliver. Men lidt snack af en art til dronningens nytårstale, formegentlig en fiskeforret, hovedret med noget oksekød, og så en dessert helst ikke is. + masser af guf og chips. Må jo desværre holde igen med champagnen i år. ELSKER ellers champagne. :D

Så stille og roligt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har ingen anelse... Med mindre noget pludselig falder ned fra himlen, så skal vi bare være hjemme os 3 :unsure Vi havde seriøst ikke skænket det en tanke før i sidste uge og nu er det nok lidt svært at finde en aftale - især når man har en 1-årig ;)

Jeg har altid synes nytårsaften var lidt opreklameret, men synes nu stadig det er lidt trist, hvis vi bare skal sidde herhjemme som på en hvilken som helst anden aften... :( Det kan jo næsten ikke engang betale sig at købe mad ude - vi er jo kun os... Men måske man skal gøre det alligevel, bare for at gøre det lidt specielt. Aner det ikke!

Jeg synes, at I skal lave noget rigtig lækker mad med dyyyyr vin og lækre råvarer. Evt spise forret med Anna når hun spiser mad og så vente med hovedretten, til det er Søren og Susanne tid?

Og så nogle gode bobler!

Vi skal holde nytår i Sydfrankrig. Mine svigerforældre har et hus i en bjerglandsby, så der tager vi ned D. 28/12.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes, at I skal lave noget rigtig lækker mad med dyyyyr vin og lækre råvarer. Evt spise forret med Anna når hun spiser mad og så vente med hovedretten, til det er Søren og Susanne tid?

Og så nogle gode bobler!

Vi skal holde nytår i Sydfrankrig. Mine svigerforældre har et hus i en bjerglandsby, så der tager vi ned D. 28/12.

Det lyder som en plan! :) Super sejt med nytår i en fransk bjerglandsby! :toot

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER