Myliona

baby personlighed, eller er det vores "skyld"?

17 indlæg i dette emne

Camille er 5 måneder, og hendes personlighed titter mere og mere frem..

Men min veninde kommentere tit, at Camille er "genert".. HUn arbejder med ældre børn på 1-2-3 år, og jeg ved ikke om det er fordi de er det ældre, og hun "Kender dem" at de reagerer anderledes.

Min veninde mener vi kommer for lidt ud, og det er os som har præget hende til at være genert og "bange" for fremmede.. Dog er det kun bestemte "typer" hun er bange for/genert overfor..

Når der er gæster, ligemeget hvem, og hvor godt hun kender dem, så skal hun se dem an. Her græder hun sjældent, men hun pludre ikke og der kommer ingen smil!

Når hun lige er vågnet, har hun brug for at sidde ved mig eller sin far, og se folk an "i tryg favn". Dette kan tage 30-45 min!!

Hvis folk taler til hende, (I ved det der tydelige babysprog!!) så stikker hun i et hyl, og det kan ødelægge hele hendes aften.

Jeg har altid tænkt, at Camille "bare" var genert, men efter min veninde sagde det kunne være vores skyld, tænker jeg om det passer?? Vi er ikke voldsomt ofte ude - måske 2 gange om ugen, og måske har vi gæster 1 aften om ugen..

Udover det.. Hvordan får man pænt sagt til folk de skal lade være at tale til hende? :jul1: Det er min mor og svoger der er allerbedst til Camille, fordi begge to, lader "hende" komme til dem - så de opsøger slet ikke kontakten, før hun selv gør..

Del dette indlæg

Jeg tror det er hendes personlighed. Og efter min mening er det en ganske sund ting, at man lige vil se folk an. Det ser man da også større børn gøre, også selvom det er mormor og morfar de udemærket kender. Så gemmer de sig bag mor og fars ben den første halve time.

Jeg ville være mere urolig hvis hun bare gad sidde hos hvem som helst. Synes det er fint hun er opmærksom på hvor hun hører til, og ikke bare finder sig i hvem som helst :)

Synes det lyder fint at I kommer ud ca 2 gange i ugen, og gæster 1 aften om ugen. Altså hvis hun nu gik i VS eller dagpleje ville det da være en rimelig tæt pakket uge for hende. Og ved godt det ikke er det samme som at gå hjemme med mor. Men man kan sgu da heller ikke ses med folk og gå på café HVER dag.

Selvfølgelig er der da forskel når hun KENDER børnene. Hvis det er en veninde du ser jævnligt, vil Camille da også blive glad for at se hende når hun er gammel nok til at kunne kende hende og vide hvem hun er :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tænker, at med det du beskriver så er hun bare mere observerende end genert... Synes jeres niveau med at se andre lyder rigtig fint. I er ikke i tvivl hvis det er for meget for hende. Om det er for lidt?? hvordan ser man det? Tror helt sikkert på at der er forskel på børns personlighed og måde at håndtere andre mennesker på. Kan jeg se bare på mine egne to drenge. De har da haft nogenlunde samme vilkår, men reagerer helt forskelligt når der kommer nye mennesker ind af døren :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Alle mine nevøer og niecer (9 stk) har været lidt reserveret da de var omkring et 1/2 år, og det samme er Sofia. Denne reserverethed kommer ligner lidt generthed, men ingen af mine nevøer og niecer er specielt generte i dag

Del dette indlæg

Annonce ♥

Personlighed og det er jeg slet ikke i tvivl om. Mie er også en mere reserveret/sensitiv pige og det kan være utrolig svært for mange at forstå - netop baby-snak-in-your-face reagerer hun på med bævrende underlæbe og gråd. Men helt ærlig så må folk altså også bare forstå at det altså ikke er spor rart.

Mange forventer at babyer er glade, smilende og griner af alt, men sådan er realiteterne ikke

Del dette indlæg

Annonce ♥

Personlighed og det er jeg slet ikke i tvivl om. Mie er også en mere reserveret/sensitiv pige og det kan være utrolig svært for mange at forstå - netop baby-snak-in-your-face reagerer hun på med bævrende underlæbe og gråd. Men helt ærlig så må folk altså også bare forstå at det altså ikke er spor rart.

Mange forventer at babyer er glade, smilende og griner af alt, men sådan er realiteterne ikke

Hvor er jeg glad for Mie også er sådan - Altså.. Det er rart Camille ikke er den eneste.. Fik n emlig sådan en "Åh gud, er jeg den eneste i verden med en baby som ikke bare pludre løs og smiler altid?"

Er glad for jeres svar.. Jeg har altid selv tænkt at "sådan var hun bare" - Jeg er selv meget genert, det samme er min kæreste, og det var bare naturligt at Camille også var "sådan" jo..

Og jeg synes også vi havde en pænt sådan, "møde folk" - balance..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er jeg glad for Mie også er sådan - Altså.. Det er rart Camille ikke er den eneste.. Fik n emlig sådan en "Åh gud, er jeg den eneste i verden med en baby som ikke bare pludre løs og smiler altid?"

Er glad for jeres svar.. Jeg har altid selv tænkt at "sådan var hun bare" - Jeg er selv meget genert, det samme er min kæreste, og det var bare naturligt at Camille også var "sådan" jo..

Og jeg synes også vi havde en pænt sådan, "møde folk" - balance..

Silke Elia er også meget sensitiv, og bliver ked bare andre kigger på hende/snakker til hende. Hun vil heller ikke rigtig være hos andre end mig og min mand - på gode dage/tidspunkter kan få andre få lav til at holde hende. Men generelt har hun det bedst hos os, og er meget reserveret når vi er sammen med andre. Herhjemme kan hun sagtens smile og være glad, men det er svært når det ikke bare er os.

Så Camille er bestemt ikke den eneste!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Camille er 5 måneder, og hendes personlighed titter mere og mere frem..

Men min veninde kommentere tit, at Camille er "genert".. HUn arbejder med ældre børn på 1-2-3 år, og jeg ved ikke om det er fordi de er det ældre, og hun "Kender dem" at de reagerer anderledes.

Min veninde mener vi kommer for lidt ud, og det er os som har præget hende til at være genert og "bange" for fremmede.. Dog er det kun bestemte "typer" hun er bange for/genert overfor..

Når der er gæster, ligemeget hvem, og hvor godt hun kender dem, så skal hun se dem an. Her græder hun sjældent, men hun pludre ikke og der kommer ingen smil!

Når hun lige er vågnet, har hun brug for at sidde ved mig eller sin far, og se folk an "i tryg favn". Dette kan tage 30-45 min!!

Hvis folk taler til hende, (I ved det der tydelige babysprog!!) så stikker hun i et hyl, og det kan ødelægge hele hendes aften.

Jeg har altid tænkt, at Camille "bare" var genert, men efter min veninde sagde det kunne være vores skyld, tænker jeg om det passer?? Vi er ikke voldsomt ofte ude - måske 2 gange om ugen, og måske har vi gæster 1 aften om ugen..

Udover det.. Hvordan får man pænt sagt til folk de skal lade være at tale til hende? :jul1: Det er min mor og svoger der er allerbedst til Camille, fordi begge to, lader "hende" komme til dem - så de opsøger slet ikke kontakten, før hun selv gør..

Det minder om madison. Min mor passede hende onsdag et par timer, og da vi kommer hjem siger hun at madison godt nok er stille, eftertænksom og skal se det hele an. I går da jeg går tur møder jeg min moster og hun siger også madison er stille. Når hun er alene med os er hun glad og pludre osv men ikke blandt andre.

Jeg spurgte på en facebook side der er for dem der er på barsel i Grenå og omegn. Og de snakkede om at det kunne være et sensitivt barn. En nævnte orkide barn. Men at man ikke skulle bekymre sig da det nok skal ændre sig.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var altid utrolig svært at slå et smil af Anna, da hun var yngre. Det er noget nyt, at hun er begyndt at 'charme-smile' - ellers har hun været stoneface, med mindre det var nogen hun kendte godt. Og hvis hun så fremmede mænd fik hun bævrende underlæbe og hvis de kom for tæt på eller snakkede til hende, så brød hun helt sammen i gråd.

Det har INTET med Jeres opdragelse at gøre. Det er Camilles personlighed :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er sjovt - jeg har den helt omvendte baby. Hun (og jeg må hellere sige pt.) eeeelsker alle former for underlholdning også selvom det er på skødet af andre. Hun elsker at sidde ved de andre fra mødregruppen og hun elsker min venindes datter på snart 2 år og alle vores venner - både mænd og kvinder.

Jeg kan se i vores mødregruppe at børnenes personlighed er ved at titte ret tydeligt frem. Her er der også et barn som er meget observerende og måske en anelse reserveret. Moren siger at hun er smiler og pludrer derhjemme, men hun viser det sjældent blandt "fremmede".

Derfor er jeg også sikker på det er personlighed og ikke "jeres skyld" - jeg tror bestemt ikke det skyldes at hun ikke er ude hele tiden - det tror jeg de færreste småbørnsfamilier er. :)

Og jeg kan så også godt forstå, at du gerne vil have at folk respekterer hendes grænser. Derfor kan du bare lige nævne at hun liiige skal se folk an, så derfor er det vigtigt at hun selv får lov at komme på banen FØRST :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg stemmer med i koret: Helt klart personlighed og der er overhovedet ikke noget i vejen med jeres aktivitetsniveau :kram + min SP siger, at mange børn i Mars alder (og dermed også Camilles ;)) nuhed (+/- en måned vil jeg tro) for alvor begynder at skelne mellem folk og være skeptiske overfor alle andre end dem, om de ser på daglig basis. Jeg tænker, at det er helt naturligt, at hun gerne vil se folk an og ikke gider en masse heflen fra alle mulige. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bliver en smule harm over din venindes kommentar, det giver jo kun grobund tl bekymring hos dig! Jeg arbejder selv i en vuggestue og har gjort det i mange år og alle børn er forskellige. Der er selvfølgelig ting man kan præge, men sådan som din Camille er, er altså hendes personlighed og det er uanset om i kommer "nok" ud eller ej.. Og hvad er definitionen på at komme "nok" ud?

Vi har herhjemme uger hvor vi ikke tager nogen steder hen, men derimod prioritere os tre som familie og ro omkring Charlie - men altså han kan sagtens stikke i et smil til fremmede har heller ej et problem med at folk snakker babysnak med ham eller andet. Han er også reserveret eller jeg vil kalde det observerende og nogen gange når vi enten er ude eller har besøg hjemme kan han godt trække sig lidt. Jeg ser det, som andre her i tråden som et sundhedstegns at Camille er som hun er! Det kan også være at du nogen gange oplever at hun bedre kan overskue nogen ting nogle dage og andre dage ikke kan.. Hun er jo bare lige som os voksne, vi har ikke heller ikke det samme overskud hverdag. Selvom de er så små de kære små bebser så udvikler de lyn hurtigt en personlighed og noget af den er vi da helt sikkert med til at præge, men det meste er dem selv der vælger til og fra - sundt :)

Kram til dig - du gør det bedste for din datter, du lytter nemlig til hendes reaktioner og agerer derudfra :j

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tænker også klart personlighed. Lise har ændret sig meget i løbet af hendes korte liv og det er ikke fordi vi har ændret på noget. Vi har altid været meget ude blandt folk og har slæbt Lise med til næsten alting. I starten var hun utrolig nem at have med ude, hun affandt sig fint med at være hos andre, var nysgerrig og afslappet og glad. Men så startede det omkring de 6 mdr at hun begyndte at skulle "se folk an". Så snart en ny person kom i nærheden af hende blev hun helt tavs og fysisk inaktiv - og normalt er hun en nærmest hyperaktiv baby, der mosler rundt, hopper op og ned og snakker voldsomt meget. Først efter lidt tid hvor hun har betragtet folk lidt begynder hun at bløde op og kan komme med lidt smil og begynder at bevæge sig rundt igen.

Nu finder hun sig absolut heller ikke i at sidde hos andre end mig og Per, medmindre vi ikke er tilstede (min mor har haft passet hende nogle gange og siger at så snart vi ikke er der er der intet problem).

Del dette indlæg

Annonce ♥

Naaaaaaaaaaaaaaaaij, det er dit barns personlighed! :angry

Folk har saa travlt - her fik jeg at vide, at Noah ikke smiler og pludrer, fordi jeg har ham meget herhjemme :blink

Han er faktisk en krudtugle herhjemme, griner og snakker meget! Han smiler, men ikke til hvem som helst, han er gerne hos andre, men ikke hvem som helst, han snakker, men ikke til hvem som helst. Han er ikke genert, men han observerer ogsaa meget og saa skal 20 mennesker efter hinanden ikke komme og dikke ham, for det bryder han sig ikke om. Jeg baerer ofte mit barn i vikle og baeresele, ind mod mig, saa han selv kan vaelge, om han gider andre mennesker eller ej - folk raaber ham jo ind i ansigtet hernede... Saa det!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes ikke det lyder som om i kommer for lidt ud! Vi kommer ud en del mindre - vi bor ret langt fra alle vi kender.

Karla er også reserveret, når hun møder folk, og skal lige se dem an i 5-10 min. før hun varmer op, og kan smile og hygge med dem. Så det er nok meget normalt, og tror også det er ret sundt, at de ved, hvem mor og far er :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er nu helt rolig..!

Vi har haft gæster hele weekenden, og frygtede virkelig hvordan Camille ville tage det..

Sidste gang min veninde var her, skreg Camille faktisk fra hun kom, til hun tog afsted :( Og det var i løbet af den sidste uge.. SÅ frygtede VIRKELIG en skrigeweekend.

Fredag, tog Christian Camille i bæreselen, og tog ind til banegården for at hente dem.

Jeg havde sendt en sms om at hun var lidt reserveret, så de gerne måtte vente med at sige hej til hende, til de var kommet herhjem.

Da de kom hjem, sov Camille - Men hun havde smilt hele vejen i bussen :)

Da hun vågnede, sad hun lige ved mig - også blev der ellers sendt smil og grin afsted..

Og sådan har hele weekenden været.. Christians veninde, måtte endda bære Camille da vi var ude og shoppe i går :o Og Camille faldt i søvn ved hende..

Elsker min lille pige, og elsker hendes personlighed :wub

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er nu helt rolig..!

Vi har haft gæster hele weekenden, og frygtede virkelig hvordan Camille ville tage det..

Sidste gang min veninde var her, skreg Camille faktisk fra hun kom, til hun tog afsted :( Og det var i løbet af den sidste uge.. SÅ frygtede VIRKELIG en skrigeweekend.

Fredag, tog Christian Camille i bæreselen, og tog ind til banegården for at hente dem.

Jeg havde sendt en sms om at hun var lidt reserveret, så de gerne måtte vente med at sige hej til hende, til de var kommet herhjem.

Da de kom hjem, sov Camille - Men hun havde smilt hele vejen i bussen :)

Da hun vågnede, sad hun lige ved mig - også blev der ellers sendt smil og grin afsted..

Og sådan har hele weekenden været.. Christians veninde, måtte endda bære Camille da vi var ude og shoppe i går :o Og Camille faldt i søvn ved hende..

Elsker min lille pige, og elsker hendes personlighed :wub

DEJLIGT! :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER