Carcassonne

Hund og kat sammen?

11 indlæg i dette emne

Hej.

Er der nogen som har erfaring med at få hund og kat til at være sammen? :unsure

Er fordi vi har vores kat Bella. Men hun har tidligere boet med hund, før vi fik hende.

Mine svigerforældre har en engelsk bulldog, som altid har lært at en Mis er noget man skal jagte, hvilket jo er noget hø nu når vi gerne sku ku ha dem sammen i julen.

De har mødt hinanden 2 gange før, hvor min kat egentlig var ligeglad, men da hunden fik øje på hende ville den gerne jagte hende. (1 år siden)

Anden gang tror jeg egentlig ikke at de mødte hinanden, huset blev bare delt i midten da vi sku være hos mine svigerforældre i 4-5 dage, men ville da være rare hvis de ku gå rundt sammen :).

Så nogen som har prøvet at sætte hund og kat sammen, og har gode råd til hvordan man kan gøre? ;)

Del dette indlæg

altså det kan jo sagtens lade sig gøre, hvis begge dyr er vant til det. I det her tilfælde vil jeg lade dem være i hvert sit rum, at katte evt. er i den ene ende af huset, og hunden i den anden. Jeg tænke at sætte dem sammen vil stresse begge dyr for meget.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man kan jo sagtens have hund og kat sammen men de skal være vant til hinanden og når de ikke ses oftere end jeres så tror jeg ikke i skal regne med at hunden vil stoppe med at jagte katten men katte er hurtige til at ligge sig et sted hunden ikke kan nå ;) vores 5 katte er alle vokset op sammen med vores schæfere nu har vi desværre ikke hund mere men når vi havde andre hunde i hjemmet eller nu når der er gæste hunde så smutter de 4 katte enten render de ud ellers ligger de sig så de kan se hunden men hunden kam ikke nå dem

Lige på nær den sidste kat som nok ville kunne komme på liste over forbudte katte ;) hun har en mening om hun bestemmer så hun vader rundt foran fremmede hunde og ligger de op til bare så meget som at snuse til hende så får de klø ( behøver jeg sige vi ikke har de store problemer med at folk lufter hunde tæt på vores hjem den små sindssyge kat jager dem væk ) så hun bliver som regel lukket væk når der er fremmede hunde ;)

Jeg tror bare jeg ville prøve og lade dem gå sammen hvis jeg var dig de skal nok finde ud af hvor hver deres grænser går

Del dette indlæg

Annonce ♥

Katte har forskelligt temperament det samme med hunde så syntes det er svært at komme med noget generelt. Vores svigerforældres hund (da den levede) jagtede katte ind af en kant, men vores katte rørte den ikke, han var små bange for dem. En venindes hund var så tilgengæld ved at slå en af vores katte ihjel og min storesøsters hund der ellers er vokset op med en kat(som desværre ikke er mere) vil lege og gør og jagter dem rundt, så nu er han forment adgang herhjemme - det kostede for mange ødelagte ting :rolleyes

Vi har haft 4 forskellige katte og også de har reageret forskelligt, en kunne nærmest putte med hunden, en anden ignorerer, en tredje knurrede og den fjerde gemte sig i op til flere dage efter hunden er væk.

I kender jeres dyr bedst, men umiddelbart tænker jeg nye omgivelser kan gøre dyr utrygge og det er jo ikke de bedste forudsætninger, så jeg ville holde dem adskilt og katte er nok mindre sociale så jeg ville holde hunden i den ende man befinder sig mest.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil holde dem adskilt.. Det er jo alligevel ikke så længe det drejer sig om. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for svar:) Det var bare et helved sidst vi sku ha dem i hver ende af huset. Især fordi folk ikke var van til at lukke den dør.

Problemet er også at så vil vores kat sku være inde i min kærestes lillebrors værelse, kontor, soveværlese og entre.... Så hunden har resten af huset.... Ellers skal hunden være lukket ude i baggangen, og synes jeg da er synd :). Ergo vil vores kat være i modsatte ende af huset af hvor vi sover, og synes jeg er sådan lidt.

Sidst min kat var der var hun fint tryg ved det, og håber lidt det ku lade sig gøre fordi kæresten og jeg rejser på exchange næste år i 4 måneder, og min far har godt nok sagt ja til at passe vores kat, (Hun han også godt li ham så er jo fint nok) Men ide hun får noget specielt mad og vi far ikke er så meget med detaljer. (pæn måde at sige rodehoved som ikke har styr på tingene?) så ville jeg foretrække hvis hun ku være hos svigermor, som ville elske at ku nuse med hende. Men ville selvfølgelig kun kunne ske hvis hund og kat blev venner, så skal afprøves :).

Min kat er fint tryg nye steder meget hurtigt, hun går lige og snuser i ½-1 time og så er hun fint tilfreds bare hun kan finde et sted at ligge :), så vil nok ikke påvirke hende så meget, bare synd hvis det påvirker Paco(Hunden), men man ku jo håbe han ikke gider jage hende, idet han er begyndt at være gammel, og alt går langsomt.

Men som nogen siger, vi må jo bare prøve og se om det kan lade sig gøre, og ellers dele huset. Men min kat har været 20 cm fra ham og bare været ligeglad. Først da han opdagede hende jeg måtte gå væk med hende.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har en hund, og mine forældre har kat... vi tog vores hund med ned til katten mange gange som lille hvalp... men katten gik til angreb på hunden hver gang hun kom for tæt på efter dens mening... så vores hund er skide bange for katten... og katten er sur :)

Så jeg tror man skal være heldig hvis de skal lære at være sammen hvis enten hunden eller katten er gammel.... i dette tilfælde er katten gammel... den er nok en 8 år...

men vi har nu stadig hunden med ned til mine forældre... så er vi bare lidt obs på dem,... hunden skal også med hjem til jul :jul5:

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har sommetider min hund med over til mine forældre, men kun når vi er der på heldags besøg, de har kat som ikke er vant til hund, men der er ingen problemer de kan sagtens komme til rette, katten er ret ligeglad med hunden også gider han ikke og jagte den ...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har en hund, og mine forældre har kat... vi tog vores hund med ned til katten mange gange som lille hvalp... men katten gik til angreb på hunden hver gang hun kom for tæt på efter dens mening... så vores hund er skide bange for katten... og katten er sur :) Så jeg tror man skal være heldig hvis de skal lære at være sammen hvis enten hunden eller katten er gammel.... i dette tilfælde er katten gammel... den er nok en 8 år... men vi har nu stadig hunden med ned til mine forældre... så er vi bare lidt obs på dem,... hunden skal også med hjem til jul :jul5:
Vi har en hund, og mine forældre har kat... vi tog vores hund med ned til katten mange gange som lille hvalp... men katten gik til angreb på hunden hver gang hun kom for tæt på efter dens mening... så vores hund er skide bange for katten... og katten er sur :) Så jeg tror man skal være heldig hvis de skal lære at være sammen hvis enten hunden eller katten er gammel.... i dette tilfælde er katten gammel... den er nok en 8 år... men vi har nu stadig hunden med ned til mine forældre... så er vi bare lidt obs på dem,... hunden skal også med hjem til jul :jul5:

Jeg ville nok kalde begge gamle. Kan ikke huske hvor gammel hunden er men den nærmer sig hvor gamle de bliver den race.

Vores kat er 8-9 år gammel, men tror nu heller ikke hun er et problem. Kun hunden der er sådan lidt, men vi må jo prøve med lidt godbider og se om de ikke ku blive venner :) kunne da være så sødt :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville nok kalde begge gamle. Kan ikke huske hvor gammel hunden er men den nærmer sig hvor gamle de bliver den race.

Vores kat er 8-9 år gammel, men tror nu heller ikke hun er et problem. Kun hunden der er sådan lidt, men vi må jo prøve med lidt godbider og se om de ikke ku blive venner :) kunne da være så sødt :)

Ja det gælder da bare om at give det er forsøg.. her er katten de der ca 8 pr og hunden er 1,5 år..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har haft slædehunde, som til at starte med troede katte var noget der kunne spises. Vi fik vænnet et par af dem til at gå sammen med vores katte indenfor (men der var også nogen som bare ikke kunne tilvænnes og vi opgav fordi vi ikke følte vi nogensinde ville kunne komme til at stole på dem). Vi gjorde det at vi havde snor på hunden indenfor og så lod vi kattene gå løse rundt. Så snart hunden gjorde optræk til at ville jagte (eller bide) katten blev der sagt et tydeligt nej (og hunden blev selvfølgelig holdt tilbage med snoren hvis nødvendigt). Så snart der var en situation hvor hunden slappede af i nærheden af katten blev der rost, kælet og givet godbidder. Og sådan blev vi ved indtil vi følte os trygge nok ved at kunne slippe hunden. Det var meget forskelligt hvor lang tid der gik, nogle accepterede det efter en dag, andre skulle vi bruge flere uger på at tilvænne.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER