Havfrue

Fra lift til tremmeseng hvornår?

8 indlæg i dette emne

Min datter er kun 8 uger gammel men en stor pige på 61cm! Arme og ben flyver rundt om natten og jeg kan høre at de støder på siderne af liften! Ville I skifte til tremmeseng eller bør vi vente til hun er lidt ældre? Tænker at liften jo er tryghed for hende da den er lille og bekendt men skal de ikke også kunne "udvikle" deres motorik selv når de sover?

Del dette indlæg

Jeg ville på ingen måde skifte. Det at hun støder ind i siderne giver hende som du selv skriver tryghed. Hun "mærker" sine begrænsninger ligesom da hun var i din mave. Det giver hende ro til at sove. Især i starten har de brug for begrænset plads for at føle sig trygge ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores børn er kommet tidligt i tremmesengen.

De voksede hurtigt ud af liften og var 2,5 og 3 mdr.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Camille kom i tremmesengen rimelig tidligt - Som Miss siger, kræver de en form for "tryghed", så vi gjorde det at vi lavede tremmesengen mindre, med en babydyne, så hun ramte ind i dynen.. Hun gjorde det nemlig med hovedet, og hun ramte en "stang" i liften, hvilket jeg ikke kunne forestille mig var rart ;) Så er det trods alt bedre at gokke hovedet ind i en dyne :)

Hun var nok omkring 2 måneder, da vi skiftede over..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Albert kom over i tremmesengen rimelig tidligt han var omkring 2 mdr. Han slog armene rimelig hårdt imod siderne og "kravlede" op så han slog hovedet i mod den øverste kant på liften. Vi gjorde hans plads i sengen lille så han stadig slog armene i mod noget, dog bare en pude på hver side i stedet for :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Noah kom ud af liften i forgaars - han er nu 65+noget og vejer 6+noget kg... Han er 5 maaneder og lidt til :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Simon har sovet i tremmeseng fra dag 1. Men med en tyk sengerand så han har kunnet mærke kanterne og en stofble ved hoved. Vh Lene

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sif var godt 4 uger da hun kom i tremmesengen... Det var ikke fordi hun ikke måtte ligge i liften... Det havde jeg ikke noget i mod... Hun ville bare ikke! Hvis vi prøvede at ligge hende i liften (eller barnevognen for den sags skyld) så skreg oh hulkede hun hjerteskærende... Den dag hvor vi valgte at prøve tremmesengen var den bedste putte dag nogensinde... Ingen gråd, bare smil og inden for 10 minutter sov hun...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER