Guest

hvad gør i for at huske hinanden?

13 indlæg i dette emne

En baby vender op og ned på parforholdet og man skal lige finde hinanden igen og lære at selvom man nu er mor og får så er man stadig kærester. Prioriteterne er ændret og tiden ikke den samme, pludselig er kærestetid noget man skal kæmpe for.

Jeg tænker ikke som sådan vi har et problem (endnu) men vi kan hurtigt glemme hinanden, så har egentlig brug for idéer/inspiration/erfaring for ikke at ryge i fælden hvor man glemmer at man også er kærester og ikke bare ens makker i "forældreskabet".

Så hvad gør i? Både i hverdagen og når det skal være ekstraordinært og romantisk?

Del dette indlæg

Vi går tit en lang formiddagstur sammen, når vi begge er hjemme. Så bliver Karla puttet i barnevognen, og så går vi 40 min - 1 time, også selv om hun forlængst er faldet i søvn. Det er en god måde at få snakket sammen på, og det er så hyggeligt at gå og bare være os 2 uden vågen baby, computer, fjernsyn, opvask og alle de andre ting, der hører til derhjemme. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi sørger for at gribe de små øjeblikke, hvor vi lige har tid til lidt kæresteri. Inger falder i søvn omkring kl.20, og så har vi to timer til kærestetid dér. Der skal også laves mad og spises, men vi sørger for at puttet og krammet på sofaen, så vi får lidt fysisk kontakt :) Og når hun er vågen, stjæler vi også altid lige et kram og kys, når vi kan.

Og så taler vi enormt meget om, at det ikke er lige nu, at der bliver sat alt for meget ind på romantikkontoen, men at det kommer igen. Jeg synes, det hjælper rigtig meget at få talt om tingene.

Mht :whistling kan vi faktisk godt finde på at planlægge et vindue til det. For helt ærligt, det er ikke altid, at overskuddet er der fra min side om aftenen. Jeg er så trææææt. Så det bliver mest i weekenden, men hellere planlagt sex end ingen sex. Og det er ikke mega romantisk, men jaja - vi HAR jo prøvet alt det romantiske, og vi KOMMER til det igen. Lige nu er det bare familien, der er i fokus. Men derfor skal man stadig huske hinanden og sit parforhold.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi gør egentlig ikke noget, som vi ikke gjorde før Charlie kom til verden :) Vi har altid lige brugt en ti min. tid inden vi lagde os til at sove på at putte os ind til hinanden og kysse osv. De to første mdr. var det selvfølgeligt lidt småt med det, men det er kommet igen. Vi var også klar over at parforholdet nok ville "blive lagt på hylden" det første stykke tid og så længe mange er klar over det, ja så synes jeg det gør det lidt nemmere - tiden kommer jo igen :) Ellers går vi turer sammen når min mand er hjemme, sender søde sms'er, og gør meget liiige at kysse hinanden i forbi farten, eller et lille klask i numsen ;) Det er de små ting der tæller herhjemme!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ud over de ting som allerede er nævnt - for det er sådan set meget af det samme vi gør herhjemme.

Så synes jeg også det er vigtig at gøre lidt ud af sig selv en gang i mellem. Min mand blev helt vild i varmen, da jeg endelig hoppede i de små g-strengstrusser igen eller bare sådan noget som at jeg er begyndt at gå i det høje hæle igen når vi tager i byen gør ham glad. Som han siger det er lidt ligesom at få sin kone igen og ikke bare hende den trætte mor :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er blevet mere opmærksom på at jeg skal huske at pleje mit kæresteforhold, hvorfor det er blevet aktuelt på det sidste ved jeg ikke, men f.eks. faldt jeg i søvn, mens vi lå i seng - det er aldrig sket før, men hvor det dejligt.

Derudover har jeg også besluttet at når han fylder 30 til januar, så får han et weekend ophold, bare til os to. Det gør jeg fordi 2013 kommer til at betyde mange forandringer for os...

Men husk at nyd alle de små øjeblikke :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

jamen vi har jo endnu ikke børn, men alligevel har vi lidt, for at huske på hinanden,

Vi har en kyssekasse, det vil sige, at vi kysser hinanden, hver gang vi forlader hinanden (altså tager hjemmefra eller lignende) og glemmer man at kysse, så skal man betale 5 kr. pr gang :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

jamen vi har jo endnu ikke børn, men alligevel har vi lidt, for at huske på hinanden,

Vi har en kyssekasse, det vil sige, at vi kysser hinanden, hver gang vi forlader hinanden (altså tager hjemmefra eller lignende) og glemmer man at kysse, så skal man betale 5 kr. pr gang :)

Ha ha hvor godt. Herhjemme har vi reglen "man må ALDRIG sige nej til en krammer, ikke engang når man er sur - det er ofte første skridt mod konfliktløsning.

Jeg tror vi gør mange af de samme ting som i foreslår, men nogle gange er tiden bare knap fordi Anders arbejder så meget.

Jeg så at man kan købe en "års-kalender for kæreste par" nogen der kender den? Der er en lille æske man skal åbne hver måned. Men jeg gad godt vide hvad der står i dem, gider ikke sådan noget "dyrk sex i skoven" noget.

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi gør det samme som alle andre har skrevet :loveshower det lyder da spændende med sådan en kalender.. den har jeg aldrig hørt om før..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Den har jeg godt set den kalender.. gad os godt vide hvad det er for noget, for den kunne jeg også godt tænke mig.. hvis det ikke er sådan nogle sexting bare..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Den har jeg godt set den kalender.. gad os godt vide hvad det er for noget, for den kunne jeg også godt tænke mig.. hvis det ikke er sådan nogle sexting bare..

:ditto

Del dette indlæg

Annonce ♥

http://www.arnoldbusck.dk/hus-hjem/saesonvare/aarskalender-kaerester

Den her er lidt blandet med både noget sex og kommunikation.. Men ellers kan man jo lave en selv.. S fik i morgengave en kalender, hvor der på hver den 30 (vores bryllups dato) var en ting vi skulle lave, det var alt fra at spise brunch, gå en tur i dyrehaven til at tage ud og flyve i vindtunel :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

http://www.arnoldbusck.dk/hus-hjem/saesonvare/aarskalender-kaerester

Den her er lidt blandet med både noget sex og kommunikation.. Men ellers kan man jo lave en selv.. S fik i morgengave en kalender, hvor der på hver den 30 (vores bryllups dato) var en ting vi skulle lave, det var alt fra at spise brunch, gå en tur i dyrehaven til at tage ud og flyve i vindtunel :)

Kanon :super måske det skulle være julegaven (eller morgen gaven - Anders friede juleaftens morgen 2009) til Anders i år! Hvis jeg laver den selv bliver det ikke gjort tror jeg. Og så er det sjovere når jeg heller ikke ved hvad der er i æskerne ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER