rusternille

Vander i jeres bebs?

8 indlæg i dette emne

Aaaaltså giver dem vand udover den mælk de får? :babystol - Her tænker jeg selvfølgelig mest på jer der har små børn som stadig kun får mælk?

Jeg overvejer at give min lille fis lidt, specielt når vi kører med brændeovn her hjemme, for jeg tænker at når vi andre bliver mere tørstige må hun jo også blive, og min sp synes at det af og til vil være en god ide, da hun ofte kan blive hidsig når vi ammer og hun bliver for mæt!

NÅ men er der nogen af jer andre der gør/har gjort det? hvornår begyndte i og hvorfor?

Skal vandet været 38 grader som mælken? og laver i nyt vand hver gang? og hvor ofte koger i flaskerne? -der dannes vel ikke de samme bakterier som med den søde mælk?

Tak for jeres svar! :kram

Del dette indlæg

Jeg begyndte først at give Lise vand på kop, da hun begyndte på rigtig mad. Så fik hun det ved måltiderne. Indtil da regnede jeg med at hun fik alt det væske hun havde behov for igennem mælken. Og jeg oplevede da også at hun meldte sig oftere på de meget varme dage i sommers og jeg tror da helt klart det var fordi hun blev mere tørstig. Og så skulle mælken jo blive tyndere af sig selv for at tilpasse sig barnets behov.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har givet lidt sukkervand fordi Mie var syg og nægtede at tage mælk - en time efter tog hun så lidt mælk, så måske det hjalp!?!

Hvis din SP syntes det lyder fornuftigt så syntes jeg da du skal give det.

Jeg ville behandle flaskerne præcis som ved mælk - better safe than sorry - og jeg ville koge vandet tidligst 24 timer før hun skal have det og stille på køl, lige klar til at varme op. Jeg ville ikke give særlig meget da der jo så ikke er plads til mælk, men et sted mellem 50 og 100 ml.

Jeg ville give det lunt - ellers tror jeg det bliver afvist prompte.

Del dette indlæg

Annonce ♥

I sommers, da Valdemar blev født og der var meget varmt, foreslog min SP at jeg kunne give ham lidt kogt vand, der var kølet ned til at være lunkent. Hun sagde max 20 ml. Men jeg gjorde det ikke, jeg valgte istedet at regne med at min mælk ville blive tyndere og tilsyneladende fungerede det fint :) Han har dog fået sukkervand et par gange, hvor det har virket som om at han havde ondt i mavsen, men det har max været 10-15 ml, så det har næppe slukket så meget tørst, tror jeg ikke. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Caroline får vand i kop, hver gang hun får grød eller mos :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her får Luna lidt the, for at få andet i maven end Nan1, som er lidt hårdt for hendes mave endnu....

hun får ca. 60ml 1-2 gange dagligt og det går ikke ud over hendes sult!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Silas får ca 50 ml afkogtvand om dagen, udover sin mælk, fordi han får lidt hård mave, så kan ekstra væske hjælpe lidt på det...

jeg behandler flasker ligesom ved mælk... og luner der afkogte vand som jeg har koldt i køleskabet fra om morgenen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER