Jackie

Influenzavaccination.

9 indlæg i dette emne

Jeg har nu bestilt tid til influenzavaccination til i morgen eftermiddag.

Andre der har tænkt sig at lade sig vaccinere? Den er jo gratis og anbefalet, når man er i 2. trimester som os... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh se det går jeg rundt og tænker på, min kæreste synes helt klart jeg skal have den, og når nu det anbefales- så tror jeg at jeg gør det.. Min læge har "drop-in"vaccination - så man skal bare møde op ml 14-15.. Så det tror jeg at jeg gør på torsdag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har valgt ikke at gøre det, for jeg har lidt den holdning, at hvis Livmoderhalskræft ikke er anbefalet, hvorfor så Influenza?? Er det fordi at den sidste har flere konsekvenser i forhold til graviditeten, eller hvad?! Så synes jeg bare selv man gerne må være kritisk overfor det, da vi jo ved at med mange ting, at lige nu er det okay, men måske om 10 år, er det ikke anbefalet fordi man har fundet andre studier, som siger noget andet.. Åh ha, er lidt kritisk :b Men jeg tænker nødvendigheden for mit eget vedkommende :) Men der er sikkert et hav af andre, som er helt uenige :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aner det ikke - har slet ikke overvejet det. Vidste faktisk slet ikke, at det anbefales når man er i 2. trimester. Nogen der ved hvorfor det anbefales?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart vil jeg ikke have den. Den er så ny at man ikke kender til alle bivirkninger. Men jeg tænkte at jeg ville snakke med jordemoderen om det på torsdag.. Men jeg er i tvivl. Men jeg aner heller ikke hvorfor de egentlig anbefaler den..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har altid haft nemt ved at fange de der vintersygdomme, så da jeg læste det med abortrisiko osv, bestemte jeg mig lynhurtigt for at få vaccinen. Og den er netop lige for 10 minutter siden sprøjtet ind i min skulder!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige læst lidt på ovenstående link - gad vide hvad let til moderat øget risiko så betyder.

Jeg skal til jordemoder i næste uge - må lige tale med hende om det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også lige fået min, så kan vinteren bare komme an :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER