Oprettet November 20, 2012 Ja vi skulle egentlig være startet på d-dråber for et stykke tid siden, men vi er altså ikke kommet igang endnu. Man høre jo så meget om ondt i maven, og selvom min SP siger at det ikke er videnskabeligt bevist ( :ba ) så synes jeg godt jeg vil forebygge evt. mavegener når nu min lille Ayah i forvejen har lidt mavekneb. Så hvilke nogen vil i anbefale? Og kan jeg bare starte med 5 dråber med det samme, eller skal jeg trappe langsomt op? Ayah får udelukkende MME, så acd dråber dur desværre ikke her. :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 20, 2012 trap langsomt op... 1 dråbe i en uge, så 2 dråber i en uge osv... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 20, 2012 Hvad med at købe D-pearls? Og ja ellers så trap op - det skulle også gøre det nemmere for den lille mave. Håber det lykkes for jer! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 20, 2012 Sorry læste lige resten af dit indlæg ACD dråber har været genialt her! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 20, 2012 trap langsomt op... 1 dråbe i en uge, så 2 dråber i en uge osv... Ja det var også sådan jeg havde tænkt, men det synes min SP var en dårlig ide - så jeg blev helt i tvivl. Men tror også jeg trapper langsomt op, så hendes mave kan vende sig til dem. Hvad med at købe D-pearls? Og ja ellers så trap op - det skulle også gøre det nemmere for den lille mave. Håber det lykkes for jer! Jeg har lige læst lidt om D pearls, og det lyder jo umiddelbart ret godt. Bruger du dem? Eller bruger du nogen andre? :) Sorry læste lige resten af dit indlæg ACD dråber har været genialt her! Ja kan desværre ikke give acd dråber da hun får MME, og så får hun for meget A vitamin. Har ellers kun hørt godt om de dråber. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 20, 2012 Jeg har hørt, at man ikke skal starte langsomt op, og hvis hun allerede er bagud med dem, ville jeg nok ikke tage dem "1 den første uge, 2 den anden uge" men måske bare starte med at give hende halv dosis en uge.. Da vi skulle starte fik vi at vide, at vi bare skulle starte med 5 dråber. Vi har brugt den fra apoteket, og den har ikke givet ondt i maven. Karla er også kun på mme :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 21, 2012 Jeg bruger acd, men jeg kender flere , som har haft rigtig god brug af dem og ikke har haft problemer med dem :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 21, 2012 Jeg brugte acd, for hun fik ondt i maven af de almindelige. Men ny hvor hun er større bruger jeg alm D-dråber igen uden problemer., men jeg kender flere , som har haft rigtig god brug af d-pearls og ikke har haft problemer med dem :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 21, 2012 Vi startede op og stoppede så fuldstændig igen, da vi mistænkte dem for at give bøvl (det kan dog også have været andet). Holdte en uges pause og startede så langsomt op med en dråbe dagligt og øgede i løbet af et par uger til 5 dråber. Da jeg nåede op på 5 dråber, var de desuden fordelt i løbet af hele dagen, så hun kun fik 1-2 dråber inden amning. I dag kan jeg uden problemer giver 5 dråber om morgen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 21, 2012 Ja det var også sådan jeg havde tænkt, men det synes min SP var en dårlig ide - så jeg blev helt i tvivl. Men tror også jeg trapper langsomt op, så hendes mave kan vende sig til dem. Jeg har lige læst lidt om D pearls, og det lyder jo umiddelbart ret godt. Bruger du dem? Eller bruger du nogen andre? :) Ja kan desværre ikke give acd dråber da hun får MME, og så får hun for meget A vitamin. Har ellers kun hørt godt om de dråber. Lucas har altid fået ACD dråber og han får også MME... det var min SP der foreslog dem i stedet... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 21, 2012 Jeg har hørt, at man ikke skal starte langsomt op, og hvis hun allerede er bagud med dem, ville jeg nok ikke tage dem "1 den første uge, 2 den anden uge" men måske bare starte med at give hende halv dosis en uge.. Da vi skulle starte fik vi at vide, at vi bare skulle starte med 5 dråber. Vi har brugt den fra apoteket, og den har ikke givet ondt i maven. Karla er også kun på mme :) Uh jeg tør bare ikke gå for hurtigt frem hvis nu hun får ondt i maven af dem - slet ikke når hun allerede har ondt i forvejen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 21, 2012 Vi startede op og stoppede så fuldstændig igen, da vi mistænkte dem for at give bøvl (det kan dog også have været andet). Holdte en uges pause og startede så langsomt op med en dråbe dagligt og øgede i løbet af et par uger til 5 dråber. Da jeg nåede op på 5 dråber, var de desuden fordelt i løbet af hele dagen, så hun kun fik 1-2 dråber inden amning. I dag kan jeg uden problemer giver 5 dråber om morgen. Synes du det havde effekt at dele dråberne ud på flere gange i løbet af dagen? Det lyder jo egentlig meget godt, men selvfølgelig ikke hvis det ikke har nogen effekt? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 21, 2012 Lucas har altid fået ACD dråber og han får også MME... det var min SP der foreslog dem i stedet... Jeg spurgte min SP og hun sagde at det måtte jeg IKKE fordi hun så ville få for meget A vitamin, fordi det også er tilsat ekstra i MME :huh Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 21, 2012 Jeg har nu bestilt D-pearls og så må jeg se hvordan det virker på hende. Og om det overhovedet fungere for os. Det er jo slet ikke sikkert hun får ondt i maven af nogen af mærkerne, men jeg vil bare hellere være på den sikre side især nu hvor hun allerede har ondt i maven. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 22, 2012 Jeg må indrømme at jeg tager ret let på det med D-dråberne, og her er jeg ret kontroversiel og bruger udelukkende min egen mave fornemmelse (og mht Mie er det ikke slået fejl på ændre punkter) men jeg har ikke givet Mie D-dråber før i dag, og Mie er altså 3 mdr. Vi startede op og hun fik frygtelig ondt i maven, så købte jeg D-pearls og det gav ingen bedring. Så jeg undersøgte nettet hurtigt og det jeg fandt ud af var at man skal have D-vitamin for at kunne optage kalk, mangler man D-vitaminer så kan man få en børne sygdom hvor knoglerne "vrider" sig. Den sygdom er udbredt i udviklings lande og der er forhøjet risiko hos børn, hvis mødre, ikke får nok D-vitamin (fx pga ensidig kost) og dermed ikke kan give det videre. Herhjemme får vi jo varieret kost, bruger friske råvarer og nogle tager endda vitamin piller. Vi er måske en anelse sol forskrækket, men så snart børnene starter i institution så er de ude en halv dag året rundt, mon ikke de får samlet D-vitamin nok så? Med det in mende og med tanke på at vi i bund og grund biologisk set (og også før i tiden) burde få det man skal bruge gennem mælken + det at Mie fik så djævle ondt at jeg syntes det var børnemishandling så stoppede jeg med at give hende dråberne og tog i stedet selv et ordentligt skud, så måtte jeg jo kunne udskille noget i mælken. Jeg ammer så ikke mere, men jeg har kigget på mme dåsen og set at det indeholder D-vitaminer. Derfor har jeg ventet en 14 dages tid med at give hende D-pearls. (skal måske tilføjes at Mie ikke sover ude og derfor ikke kan få D-vitaminerne ude fra) Jeg er ikke i tvivl om at Mie nok skal klare sig fint og sundt gennem tilværelsen, og min SP kunne stille så mange spørgsmålstegn ved mit valg som hun vil, det stod ikke til diskussion. MIT barn MIT valg. Men jeg sagde det nu heller aldrig til hende :whistling Del dette indlæg Link to post Share on other sites