Myliona

Friplads i dagpleje..

9 indlæg i dette emne

Ja, vi har jo faktisk valgt en privat dagpleje. Men min SP sagde i går, at det godt nok var et dyrt alternativ.. Dagplejen er jo reelt 150 kr billigere i egenbetaling, end det kommunale.. men det kan vi ikke få helt/delvist friplads!

Egentlig troede jeg vi havde for høj indtægt, men det mente hun ikke..

Jeg er arbejdsløs og på dagpleje, og Christian er studerende på SU..

HVordan regner de fripladstilskuddet ud? Er det rent indkomst baseret?

Er det indkomst fra det fortløbende år? Eller er det "På månedsbasis"?

Jeg tænker, hvis jeg får job i fx august, og vi har fået tilskud i 3-4 måneder, ville vi så skulle betale tilskuddet tilbage, fordi årsindkomsten så er højere???

Hvor meget kan man få? Hvad får i, i den situation i er i?

Kan man få det, hvis man har opsparing? Eller er det KUN indkomsten de kigger på? PT har vi jo en forholdsvis stor opsparing, i aktier..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du kan gå ind på pladsanvisningens hjemmeside og beregne din betaling.

Her taster du jeres fælles årsindkomst ind og så får du at vide hvor meget du skal betale.

Her er vi begge på SU. En vuggestueplads koster vist 3500 kr. og vi betaler 1050 kr. pr. md.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Puha, kan se vi både kan få boligsikring og fripladstilskud.. Så kan det da godt være vi skulle vælge kommunalplads, hvis vi får tilbudt en god <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kunne du måske også slippe for at skulle køre 45 min. til dp.

Synes det er langt :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kunne du måske også slippe for at skulle køre 45 min. til dp.

Synes det er langt :unsure

Desværre har de lige lavet reglerne om i Odense, så når jeg ikke er i arbejde, tager de ikke hensyn til hvor langt vi har - Også kan vi få tilbudt plads i hele 5000 alligevel.. Så vi kan komme længere væk end 45 min <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Desværre har de lige lavet reglerne om i Odense, så når jeg ikke er i arbejde, tager de ikke hensyn til hvor langt vi har - Også kan vi få tilbudt plads i hele 5000 alligevel.. Så vi kan komme længere væk end 45 min <_<

Okay... Hmm <_<

Men har I ikke mulighed for at angive ønsker? Vi havde skrevet 2 institutioner på og vi fik vores 2. prioritet til det ønskede tidspunkt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay... Hmm <_<

Men har I ikke mulighed for at angive ønsker? Vi havde skrevet 2 institutioner på og vi fik vores 2. prioritet til det ønskede tidspunkt.

Her i Odense er det svært at få vuggestue, så det eneste man kan angive er dagpleje i distrekterne.. Og der har vi jo så valgt det som er centrum, også det område som er tætteste på os(Lige så tæt på centrum, vi er jo i udkanten af 5000 - kun 500 meter herfra, starter næste postnummer).. Så ja, vi er bare rigtig dumt placeret.. Men min SP sagde så at hvis vi flyttede derud, hvor vi allerhelst vil bo er der i overflod af kommunale dagplejere, så der var nok en chance for at få.. VI har to måneders opsigelse ved den private dagplejer, så vi behøver ikke tage stilling NU..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske i skulle finde ud af hvad i kan få tilskud til :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER