Fru-Nielsen

Til de navlepiercede..

20 indlæg i dette emne

Det er vel ved at være 10 år siden jeg blev piercet i navlen, men må indrømme at jeg ikke har haft piercing i de sidste par år.

Her den anden dag opdagede jeg så, at huden mellem hullerne er begyndt at strække sig. Faktisk har jeg et lyserødt strækmærke..

Har godt en gang hørt, at det kan sprække, men mere havde jeg nu alligevel ikke tænkt over det, for synes nu alligevel det lød for mærkeligt.

Hvordan har jeres reageret på graviditeten???

Jeg er ikke så bange for at miste muligheden for at bruge den. Er bare pisse bange for at det sprækker og gør ondt. <_<

Og er der måske noget jeg kan gøre ved det???

Del dette indlæg

Uh her vil jeg lige følge med... Har også tænkt over, hvordan min mon vil opføre sig, når min mave begynder at vokse. Jeg har heller ikke haft piercing i i nogle år..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har stadig piercing i, og skal have fundet ud af hvornår det er bedst at tage den ud også. Så jeg følger også med - men gerne med det ekstra spørgsmål om hvornår i tog piercingen ud?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde piercing i da jeg ventede Freja. Blev nødt til at tage den ud, da huden mellem hullerne begyndte at sprække.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde navlepiercing i langt gennem graviditeten. På et tidspunkt begyndt min metalstav at blive for kort... en del af smykket "smuttede" lidt ind i det øverste hul. Så jeg købte en graviditetsstav, der er en længere stav, der er eftergivelig og bøjer med dig.

Efterhånden syntes jeg dog, det så så tåbeligt ud med den piercing. Altså ens mave bliver jo enorm, og navlen popper udaf, og efterhånden så det ikke ud som om jeg havde stav i navlen... mere navlen <_<

Så jeg tog den ud, og for at det ikke skulle vokse sammen, kørte jeg den en gang om ugen gennem piercinghullet (at jeg så glemte at gøre det efter fødslen, og hullet nu er lukket for bestandigt er en anden historie... som om skæbnen ville fortælle mig, at i en alder af 35 er det faktisk ok at være foruden :whistling )

Men det, jeg egentlig ville sige er, at huden bliver strukket, men jeg tror ikke, man skal være bange for, at den sprækker... sådan noget hud er jo ret elastisk, og det sker over lang tid.

Min navle ser helt normal ud igen nu (bortset fra det sørgelige efterladte hul efter min piercing :unsure )

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min væsker indimellem her over 10 år efter... og det blev værre i løbet af graviditeten... Men det er så aldrig helet ordentligt... måske derfor :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg har også haft navlepiercing, jeg tog den ud for 4-5 år siden.. det øverste hul er blevet MEGET større og helt strakt ud, nu hvor maven er ved at være stor.. og så er det blevet rød omkring det øverste hul, og i en lige streg ned til det nederste hul :unsure men jeg har aldrig hørt at det skulle kunne sprække hvis man ikke har et smykke i? :blink

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har både piercing i navlen og i det ene bryst, burde jeg tage begge ud?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er nu rart at høre det ikke kun er min, der strækker sig.. Og jeg HÅBER virkelig, at I har ret i det ikke sprækker helt!! :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tog min ud ca. 2 år før jeg blev gravid, og jeg fik strækmærker ud fra det sammenvoksede hul, så jeg nu har et rødt kryds oven over navlen <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tog den ud nogle uger efter, at jeg havde fundet ud af, at jeg var gravid. Synes den begyndte at stramme lidt ;)

Der skete aldrig noget med mine huller. De hverken sprækkede eller noget :)

I dag ser det fuldstændig ud som før jeg blev gravid.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tog min ud da jeg var lidt over halvvejs. Der er ikke sket noget med hullerne endnu, men nogen gange kan jeg godt mærke at det strammer/spænder i huden...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej!

Jeg tog min ud ret hurtigt for at undgå arvæv og strækmærker. Det lykkedes.

Jeg kunne sætte den i igen efter fødslen.

Navlen bliver spændt helt ud, og kan "bobbe ud" af maven, så tag den ud hurtigst muligt :-)

Mine piercinghuller strak sig ikke.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde navlepiercing da jeg ventede min datter for 11 år siden ;)

Tror jeg pillede den ud da jeg var de 3mdr henne. Fik ingen problemer... Den eneste reaktion det gav var, jeg fik overhovedet ingen strækmærker, men lige ved piercinghullet kom der to strækmærker op af, de er helt lyse og ser dem ikke i dag. Synes egentlig bare det var lidt sjovt ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Interessant tråd - har også piercing og har hele tiden overvejet om jeg skulle tage den ud, når jeg blev gravid (jeg ved hullet vokser hurtigt sammen da jeg før har haft den ude en enkelt dag og dårligt nok kunne få den i igen).

Jeg tror måske jeg prøver sådan en graviditetsstav som MrsM nævner - er ikke helt klar til at min piercing skulle forsvinde (selv om jeg er 32 whistling.gif)

Bliver spændende at se, hvad der sker, når det hele strækker sig.... rolleyes.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde navle piercing i min første graviditet og tog den først ud da jeg var ca halvvejs og huden begyndte at blive strukket ud. Jeg endte med et strækmærke på ca 1 cm op over piercingen. Dette var så det eneste stræk mærke jeg fik overhovedet. (Så kan jeg så takke lillebror for de resterende, som væltede frem i min 2.graviditet. hihi).

Jeg tror ikke du skal være nervøs for at huden decideret sprækker. Smør det evt godt ind i baby olie, så huden ikke er tør og irriteret.

Del dette indlæg

Annonce ♥

puha, jeg har i de sidste par dage været bange for at huden under min navlepiercing skulle sprække... :help det har været SÅ rødt, hævet, kløet helt vildt og strammet.. <_< men da jeg så stod op i dag, kunne jeg konstatere at jeg er "sluppet" med et lille strækmærke.. så håber jeg bare at jeg kan nøjes med det ene strækmærke, for det er det eneste jeg har fået indtil videre :goodluck

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde ikke min piercing i længe før min første graviditet og hele graviditeten igennem. Det eneste der skete var, at jeg fik et strækmærke mellem hullerne... ellers har der ikke været problemer. Har taget piercing i igen noget tid efter fødslen (ja jeg er også 35, og synes stadigvæk, at jeg vil have den :whistling ), og jeg har den stadigvæk i (14+4), selvom maven vokser hurtigt. Har overvejet en graviditetspiercing eller at tage den ud snart.... hullerne voksede jo ikke sammen før, så jeg regner heller ikke med, at de gør det denne gang (men hvem ved...og hvis de gør, er det også ok)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg, svare lige selv om det er en gammel tråd. Hvis der er andre der googler sig til tråden ligesom mig, vil jeg gerne bidrage med min erfaring.
Jeg er i uge 35 og har ikke taget den ud endnu. Den er dog skiftet ud med en plast stav.
Indtil videre har den ikke givet nogen grund til bekymring. Jeg håber virkelig jeg kan beholde den i til jeg får veer, og så tage den i igen lige efter fødsel.
Den er ca 10 år gammel, men jeg har haft taget den ud lige inden jeg blev gravid hvor jeg næsten ikke kunne få den i igen bare efter et døgn.

Jeg har købt saltvand så som jeg lige hælder over den en gang i mellem ca. 1-2 gange om ugen, for at sikre mig der ikke skulle gå noget betændelse i den.

Hullet er blevet en smule bredere yderst, men det er stadig mindre end kuglen.

Min frygt ved at tage den ud har været at arvævet når den voksede sammen ville være tyndere, og derfor ville hullet blive strukket til et stort ar når maven voksede. Så ville jeg hellere have et lidt strukket hul som der dog kunne komme en pircing i, end et stort ar jeg ikke kunne bruge til noget. Så jeg holder spændt øje med hvad der sker de næste 5-6 uger, om jeg er så heldig det går godt helt til termin :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER