Barbamama

Isterningbakker til MM

34 indlæg i dette emne

Hjælp mig tøser :lovebk

Der er jo noget med, at nogle isterningbakker må man kun fryse vand i og andre må også bruges til mad (og dermed også MM).

Jeg kunne godt tænke mig nogle af sidstnævnte, men når jeg spørger i butikker glor ekspedienten bare underligt på mig :unsure

Er der nogen, der har nogle links til nogle gode bakker, som må bruges til mm? :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bare af nysgerrighed - hvorfor vil du fryse MM i isterningebakker? :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare af nysgerrighed - hvorfor vil du fryse MM i isterningebakker? :whistling

Fordi man så har en lillepotion, til fx når man skal lave grød :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi man så har en lillepotion, til fx når man skal lave grød :)

Smart ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener det er filabel der har fået nogle små beholdere som er særligt egnet til mm :-)

Men det er så ikke direkte isterningebakker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi man så har en lillepotion, til fx når man skal lave grød :)

nemlig :ditto

Hvad med dem fra Tupperware? Jeg tror godt de må bruges til fødevarer, ex. MM... Det bliver der ihvertfald sagt til demoerne...Det er lidt dyre, men vi er vildt glade for vores, selvom den kun bliver brugt til vand.

Uh...! Kan man købe tupperware uden at skulle trækkes igennem sådan en demoaften? :whistling

Jeg mener det er filabel der har fået nogle små beholdere som er særligt egnet til mm :-)Men det er så ikke direkte isterningebakker

Det må jeg lige kigge på :) Det er jo ikke fordi det SKAL være isterningbakker, det skal bare egne sig til formålet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, jeg kan hverken findes isterningbakker på tupperware.com (eller salgsside på tupperware.dk) eller små bokse på filabel :unsure

Hjælp, jeg kan da umuligt være den første, der har frosset MM ned til grød? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kan det godt være jeg spørger dumt men hvad med isterningeposer? Afgiver de ting siden de ikke kan bruges?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kan det godt være jeg spørger dumt men hvad med isterningeposer? Afgiver de ting siden de ikke kan bruges?

Det har jeg ladet mig forstå at de gør, ja. :unsure

(+ de er lidt upraktiske at fylde op løbende... Og jeg ved ikke om jeg kan fylde sådan en pose i en udmalkning :unsure)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sgu da smart hvis man kan fryse MM ned i isterningebakker :) Jeg vil nemlig også rigtig gerne bruge MM til grød og mos, men har tænkt over hvordan og hvorledes det lige skal opbevares mest praktisk.

Håber nogle med erfaringer på det punkt vil dele ud af hvilke isterningebakker de bruger :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg fandt også de her beholdere Kunne bare godt tænke mig at have nogle mindre, sådan at man bare kan tage en "isterning" op, og komme den ned i gørden/mosen - så den også kan bruges til at afkøle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fandt også de her beholdere Kunne bare godt tænke mig at have nogle mindre, sådan at man bare kan tage en "isterning" op, og komme den ned i gørden/mosen - så den også kan bruges til at afkøle.

Det var dem her jeg mente... hvis det ikke er filabel er det sikkert hos naturebaby man kan købe dem... men der er de dyrere end på det her link :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg forstår simpelthen ikke, hvad der skulle være i vejen for at bruge almindelige isterningbakker?? Når man fryser vand til isterninger, så smelter de da og man drikker vandet ... Er det så også skadeligt?

Hvad kan modermælk "trække ud" af plastikbakken, som almindeligt vand ikke kan?

Vi fryser da tit en rest fløde e.l. i isterningbakker eller isterningposer .... og jeg har da aldrig overvejet, at det skulle være farligt? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var vist noget med at det er federe end vand så det kan et eller andet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De her er kun på 40 ml.

Ellers kunne det da godt være, at man skulle forsøge at finde sig en Tupperware pusher :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er godt nok smarte, de bokse! :super Men måske lige store nok til MM :)

Kan slet ikke finde den danske tupperware online side hvor man kan købe noget... Jeg bruger den aldrig fordi jeg har min egen tupperware pusher...

Altså... Hvis det er, kan jeg godt skaffe en til dig, og så sende den? Som sagt har jeg min egen tupperware pusher, som kan skaffe alt Tupperware, også mange udgåede ting.

Hvor er det sødt af dig :kram2 Og lidt fristende. :) Vil lige overveje... Kan du huske, hvad de nogenlunde koster?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der skal vel være låg over for at undgå at der kommer alt muligt i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg ladet mig forstå at de gør, ja. :unsure

(+ de er lidt upraktiske at fylde op løbende... Og jeg ved ikke om jeg kan fylde sådan en pose i en udmalkning :unsure)

Ved du hvad de afgiver? Og man kan vel bare hælde oven i hinanden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers kan du bare putte mælken (eller mosen, eller hvad man nu ellers skal bruge) i en alm. frysepose (som jo er beregnet til mad) og så "gøre den flad" i fryseren.... Så kan du bare brække et stykke af når du skal bruge det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, min kusine snakkede om igår at babysam havde MM-egnede små bitte beholdere til 10 for 100 kr... Det skal jeg måske lige have undersøgt... :)

Der skal vel være låg over for at undgå at der kommer alt muligt i?

Det vil jeg tro, ja :unsure

Ved du hvad de afgiver? Og man kan vel bare hælde oven i hinanden.

Næh, jeg ved ikke en dyt om det :blush Mht at hælde oveni, så tror jeg det bliver noget rod. Ville første slat mælk så ikke flyde ud og lave nogle meget små isterninger? Ej, svært at forklare :D Men altså, de isterningposer som vi har, de fungerer sådan at de skal fyldes for at posen forsegles, ellers flyder der vand udover det hele :unsure Jeg tror heller ikke, at jeg ville være tryg ved det...

Jeg mener det er omkring 140

Eek, det er dyrt for en isterningbakke :P Men havde ikke forventet andet, når det var tupperware :P Hmm, jeg tænker lige...

Ellers kan du bare putte mælken (eller mosen, eller hvad man nu ellers skal bruge) i en alm. frysepose (som jo er beregnet til mad) og så "gøre den flad" i fryseren.... Så kan du bare brække et stykke af når du skal bruge det :)

Hmm det kunne måske godt være løsningen. Tænker lige over det i hvert fald :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har set de i babysam har sådan nogle små "fryseposer" til mm :)

Ellers kan jeg se de har nogle "store" bøtter med 180 ml, hvor de har 10 for 180 kr - De er jo lidt store, men man behøver jo ikke fylde dem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har set de i babysam har sådan nogle små "fryseposer" til mm :) Ellers kan jeg se de har nogle "store" bøtter med 180 ml, hvor de har 10 for 180 kr - De er jo lidt store, men man behøver jo ikke fylde dem ;)

Fryseposer lyder smart! Store bøtter er jeg ikke så meget til, for så kommer der jo meget spildplads i fryseren... :)

Jeg tror sgisme jeg nupper den bakke med 8 beholdere af 40 ml! :super Det er vist det bedste, jeg har set indtil nu. :super

Og så kan jeg iøvrigt se i mine grødopskrifter, at der alligevel skal bruges 100 ml MM, så det behøver vist ikke være så småt som isterningbakker :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER