Mettemor

Vi er indlagt

24 indlæg i dette emne

Øv så blev Maliva indlagt på børne afdelingen. Hun har i længere tid, haft engang imellem hvor det er som om, hun får gylp galt i halsen. Hun trækker så ikke vejret i den forbindelse. Jeg bliver selvfølgelig helt vildt bange!! :-( Hvad hvis jeg ik når at opdage det. Derfor tør jeg ik lægge hende ud og sove, og kan ik støvsuge, og har hende med i alle rum.

Det er vildt frustrerende, og jeg er ved at være ret træt. Jeg har aldrig hørt om noget ligende. Har i?? De er ik kommet med en forklaring, men vi skal ligge her til hun får et anfald. Jeg synes bare det er møg hårdt at ligge her selv, og apperatterne giver ofte udslag. øv, øv, øv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Æv; god bedring med hende, håber de snart finder ud af hvad hun fejler.

Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God bedring med hende :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God bedring :kram :kiss :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv øv det er ikke sjovt at være indlagt med de små ( har selv prøvet det )

Vilndognlige give lidt beroligende ord. Min venindes datter gjorde det samme, hun blev også indlagt og de undersøgte en masse. De fandt tilsidst ud af det er fordi hun nogle gange gylper når hun ligger ned, det kommer så ned i halsen hvor lukkerefleksen slår til. Lukkerefleksen gør også så man ikke trækker vejret i de sekunder der vare. De beroligende hende dog med at det var en god ting for lukkerefleksen gør at barnet ikke kan blive kvalt, og worst case at der går for lang tid hvor barnet ikke trækker vejret, besvimer det og starter automatisk med vejrtrækningen igen.

Ved godt det er en ringe trøst når man ligger på sygehuset, men håber da det er det samme de finder ud af med jer :-)

Kæmpe kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal i ha. Gittepit det beroliger mig. :-) Hvor længe blev hun ved med det? Var der noget man kunne gøre for at undgå det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal i ha. Gittepit det beroliger mig. :-) Hvor længe blev hun ved med det? Var der noget man kunne gøre for at undgå det?

Jeg tænker måske ligge hende til at sove på siden? Så gylpen kan løbe ud i stedet for ned i halsen.

Men håber I får nogle (positive) svar tilbage. Gog bedring til det bette pus :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun skulle sørge for hun blev bøvset godt af og ellers var det noget hun ville vokse fra. Det var vist slemt et par mdr. Og er nu ikke så ofte mere.

Hun lod hendes datter sove på maven, men tror også siden ville hjælpe. Da det bare gælder om det ikke kommer ned i halsen igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min Karoline gjorde det også. Indtil hun var en 3-4 måneder efter termin.- hun er født 11 uger før termin, så det var ret lang tid alt i alt. Det du beskriver lyder som refluks, og det er lukkerefleksen der ikke er helt moden. Karoline gjorde det hver gang hun spiste i starten, og kastede eksplosivt op bagefter. Hun fik medicin for det i starten, men det hjalp ikke rigtigt. Hun har så også en del med i bagagen som præmatur, og har af andre årsager stadig apnøer (vejrtrækningsstop) nu her, hvor hun er over et år. Hun sover med apnøealarm.

Men jeg kan berolige dig med, at i langt de fleste tilfælde virker medicin rigtig godt. Håber de fanger et af hendes anfald. Det er ikke sjovt at se sit barn holde op med at trække vejret. Vi er dog "ved at være vant til det" da Karoline nok har gjort det over hundrede gange. Du er velkommen til at skrive en pm, hvis du har lyst :)

God bedring med hende :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå din bekymring. Det lyder ikke rart.

Håber snart at hun er frisk igen. Rigtig god bedring med hende :kram2 :kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig god bedring med hende :kram2

(Vidste slet ikke at der var endnu en Maliva herinde :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

god bedring med hende.. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God bedring med hende :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores søn gjorde det også, og det er meget ubehageligt og man bliver bange.

Vi fik det samme at vide som gittepit (rigtig fint beskrevet), det var refluks, og det var mavesyren, som aktiverede lukkerefleksen. Han fik Nexium, som neutraliserer syren, og det skete aldrig igen. På hospitalet måler de, hvornår mavesyren er værst (ofte når barnet har ligget ned nogle timer), og om der er behov for medicin.

Refluksen, altså at der kommer gylp op, stopper ikke, men syren bliver som sagt neutraliseret, så det forhåbentlig ikke sker igen.

Vi lagde ham højt med klodser under sengen, kørte barnevogn bagved ved os, så han ikke kørte nedad, hvis der var bakker, lagde ham højt på dyner (uden at han knækkede i nakken), bøvsede ham rigtig, rigtig godt af, lagde ham højt op til en halv time efter amning eller bar ham lidt rundt. Kort sagt alle mulige ting, så han fik hovedet opad efter amning og også generelt i løbet af dagen.

Vi puttede ham indenfor i starten, for vi var for utrygge ved at putte ham i barnevognen, og jeg tjekkede ham rigtig meget i løbet af en dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God bedring med hende :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres god bedringer og erfaringer. :-)Det betyder meget. Jeg venter på stue gang og svar på Malivsen blodprøver. Det har været en hård nat uden særlig meget søvn. Apparatterne bibber ofte, det er jo ik fordi der er noget. Men jeg vågner jo, og skal reagere på dem. Det ville være dejligt hvis vi må komme hjem idag. Men hun har ikke haft et af de voldsomme anfald, så de har jo ik set det værste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig god bedring med hende :kram2

(Vidste slet ikke at der var endnu en Maliva herinde :))

Jo jo vi tyvstjal det smukke navn. :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres god bedringer og erfaringer. :-)Det betyder meget. Jeg venter på stue gang og svar på Malivsen blodprøver. Det har været en hård nat uden særlig meget søvn. Apparatterne bibber ofte, det er jo ik fordi der er noget. Men jeg vågner jo, og skal reagere på dem. Det ville være dejligt hvis vi må komme hjem idag. Men hun har ikke haft et af de voldsomme anfald, så de har jo ik set det værste.

Opfatere du lige når der har været stuegang :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig god bedring til Maliva :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har der været stue gang. De mener det er refluks, og hun skal måske ha medicin. Vi må komme hjem imorgen. Det er skønt. :-D Lægen siger hun altid vil trække vejret igen, så det må jeg bare stole på. Men jeg vil nu stadig holde godt øje med hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har der været stue gang. De mener det er refluks, og hun skal måske ha medicin. Vi må komme hjem imorgen. Det er skønt. :-D Lægen siger hun altid vil trække vejret igen, så det må jeg bare stole på. Men jeg vil nu stadig holde godt øje med hende.

:balloons :balloons Dejlig opfatering :balloons :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har der været stue gang. De mener det er refluks, og hun skal måske ha medicin. Vi må komme hjem imorgen. Det er skønt. :-D Lægen siger hun altid vil trække vejret igen, så det må jeg bare stole på. Men jeg vil nu stadig holde godt øje med hende.

Skønt at høre! :loveshower

Kan dog godt forstå du ikke kan lade være med at holde øje med hende alligevel, det ville jeg også gøre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi hjemme igen. Super dejligt :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER